جشنواره کن ادعای نشریه لوپوئن را رد کرد

به گزارش شاتر عکاسی، مقامات جشنواره بین المللی فیلم کن گزارش یک نشریه فرانسوی مبنی بر لغو جشنواره سینمایی کن در سال 2020 را رد کردند.

جشنواره کن ادعای نشریه لوپوئن را رد کرد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر، مجله هفتگی لوپوئن دیروز از قول یکی از اعضای هیات مدیره کن نوشت که برگزاری این دوره خیلی سخت است؛ گرچه غیر ممکن نیست که این جشنواره بخواهد با توجه به مسائل ویروس کرونا برگزار گردد.

بلافاصله پس از آن مقامات جشنواره کن این گزارش را رد کردند.

در گزارش این نشریه که دیروز شنبه منتشر شد، آمده بود که به دلیل گسترش بحران کرونا و بیشتر شدن ابعاد محدودیت از نظر تجمع افراد، این جشنواره احتمال کمی دارد که برگزار گردد.

اما مقامات کن این سخنان را رد کردند و بار دیگر به صورت رسمی اعلام کردند که حالا برای این حرف ها زود است و تا نیمه آوریل در این باره تصمیم نخواهند گرفت.

کن قرار است اسامی فیلم های حاضر در این دوره را 16 آوریل منتشر کند و این دوره جشنواره نیز قرار است از 12 تا 23 ماه می برگزار گردد.

عضو هیات مدیره گفته است که خیلی سخت است، نمی گویم غیر ممکن است، که بخواهیم فیلم هایی را از کشور های چین، کره، ایران، ایتالیا و بدون شک 50 کشور دیگر که این روز ها درگیر بیماری کرونا هستند انتخاب کنیم و بازیگران و کارگردان ها نیز قادر به سفر نباشند. در عین حال فیلم ها در سالن هایی با گنجایش 2 هزار نفر به نمایش درمی آیند و سالن اصلی جشن کن 2300 جایگاه دارد و اکنون گردآمدن بیش از 100 نفر ممنوع شده است. این عضو یادآوری نموده بود که نمی توان تصور کرد که اسپایک لی هم که رییس این دوره هیات داوران کن است بخواهد 15 روز را در میان چینن جماعتی از مردم و فضای کنترل نشده از نظر سلامتی بگذراند.

مقامت جشنواره کن تاکید نموده اند هیچ تغییری در برنامه ها داده نشده و آن ها منتظر هستند تا ببینند نتیجه نهایی را چگونه باید گرفت.

مقامات کن در بیانیه ای که برای هالیوود ریپورتر ارسال شده تاکید نموده اند تصمیم گیری بستگی به شرایط ملی و بین المللی و نیز شهر کن و مرکز سینمای ملی فرانسه دارد و تا نیمه آوریل این تصمیم به اتفاق گرفته خواهد شد.

تا به امروز جشنواره جنوب از جنوب غربی که قرار بود از 12 تا 22 مارس برگزار گردد و جشنواره فیلم ترایبکا که قرار بود از 15 تا 26 آوریل برگزار گردد لغو شده اند. چند برنامه سینمایی فرانسه نیز که قرار بود اواخر همین ماه برگزار گردد، کنسل شده اند.

اگر جشنواره کن لغو گردد اولین بار خواهد بود که در هفتادو سه سال تاریخ آن، این اتفاق می افتد. تنها موردی که این جشنواره معتبر جهانی برگزار نشد سال 1968 و به دنبال اعتراضات دانشجویی و کارگری و خواست کارگردان ها مطرح فرانسه رخ داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 894

به "جشنواره کن ادعای نشریه لوپوئن را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره کن ادعای نشریه لوپوئن را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید