توصیه های وزارت بهداشت درباره حضور در نانوایی

به گزارش شاتر عکاسی، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور چند توصیه بهداشتی در زمینه خرید نان در شرایط شیوع کرونا را عنوان نمود.

توصیه های وزارت بهداشت درباره حضور در نانوایی

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری درباره نحوه خرید نان از نانوایی در شرایط شیوع کرونا، گفت: لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در نانوایی ها به عنوان یکی از مراکز پرتردد خرید روزانه از اهمیت زیادی برخوردار است بنابراین توصیه ما این است که تا حد امکان فردی از خانواده نسبت به خرید نان اقدام کند که دارای بیماری زمینه ای مانند سرطان، فشار خون، دیابت و بیماری های قلبی و تنفسی نباشد.

وی اضافه نمود: همچنین لازم است که از هرگونه خروج سالمندان از منزل به منظور خرید نان ممانعت گردد. در عین حال از مردم می خواهیم که در صورت داشتن علائم سرماخوردگی به نانوایی نروند و در صورتی که کارکنان شاغل در نانوایی دارای علائم سرماخوردگی هستند، به او و مسئول نانوایی تذکر دهند.

لاری ادامه داد: در طول فرآیند خرید نان حتما ماسک زده و در صف نانوایی نسبت به رعایت اصول فاصله گذاری حاقل یک متری اقدام کنید. در عین حال قبل از هرگونه دست زدن به نان حتما از ضدعفونی کننده دست بهره ببرید. هرگز سفره یا پارچه نان را روی پیشخوان یا میز نانوایی قرار ندهید.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید نمود: توصیه می گردد که نان را به صورت کاملا داغ در پارچه یا سفره قرار داده و ببندید و هرگز از چاقو، کاتر، برس و سایر وسایل مشترک در نانوایی استفاده نکنید. در هنگام مراجعه به نانوایی از پرداخت هرگونه وجه نقد خودداری نموده و سعی کنید پرداخت وجه به صورت آنلاین و یا به وسیله دستگاه کارتخوان و صرفا توسط خودتان انجام گردد.

لاری گفت: همچنین بعد از بازگشت به منزل ابتدا دست هایتان را با آب و صابون به مدت 20 ثانیه بشویید و یا با مواد ضدعفونی کننده، ضدعفونی کنید و سپس نسبت به بسته بندی نان ها اقدام کنید. دقت کنید در طول فرآیند خرید، پشت سفره یا پارچه نان به نان برخورد نکند و لازم است که بعد از هر بار خرید، سفره یا پارچه نان شسته گردد.

وی همچنین اظهار کرد: لازم به یادآوری است که تنها راه اطمینان از آلوده نبود نان به ویروس کرونا، حرارت دادن مجدد آن در منزل قبل از مصرف است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1372

به "توصیه های وزارت بهداشت درباره حضور در نانوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های وزارت بهداشت درباره حضور در نانوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید