تهرانی ها صاحب باغ و دریاچه هنر تهران شدند ؛ تصاویر آن را ببینید ، چطور به دریاچه جدید پایتخت برویم؟

به گزارش شاتر عکاسی، باغ و دریاچه هنر تهران در مرحله دوم از بهره برداری پروژه های عباس آباد روز یکشنبه 27 مرداد ماه با شهردار پایتخت به بهره برداری رسید.

تهرانی ها صاحب باغ و دریاچه هنر تهران شدند ؛ تصاویر آن را ببینید ، چطور به دریاچه جدید پایتخت برویم؟

خبرنگاران: اراضی عباس آباد براساس طرح جامع و اسناد بالادستی از باغ هایی با عناوین باغ کتاب، هنر، نمایش و … تشکیل خواهد شد. باغ کتاب راه اندازی شده و مجموعه دریاچه و باغ هنر نیز امروز 27 مرداد ماه راه اندازی شد.

راستا سبز این باغ از پارک آب و آتش شروع شده است و از پل طبیعت عبور نموده و به باغ کتاب و کتابخانه ملی امتداد می یابد.

بوستان آب و آتش، پارک طالقانی و پل طبیعت، باغ کتاب و بخشی از این باغ شامل خانه شعر و ادبیات و خانه هنرهای تجسمی افتتاح شده است و دریاچه نیز به بهره برداری رسید و در مرحله سوم کوشک اصلی باغ به بهره برداری می رسد.

در حال حاضر چندین ایستگاه مترو و پایانه حمل و نقل عمومی در اطراف مجموعه اراضی عباس آباد واقع شده و این مجموعه با داشتن باغ جواهرات، باغ کتاب، پارک آب و آتش و… که جزء جاذبه های این مجموعه محسوب می شوند یک جاذبه گردشگری و فرهنگی ویژه را برای شهر تهران ایجاد می نماید.

جزئیات باغ و دریاچه هنر

مساحت فاز دوم باغ هنر حدود پنج هزار مترمربع است. در محوطه باغ هنر فضای گالری و حدفاصل باغ کتاب و موزه دفاع مقدس رواق و سالن آمفی تئاتر طراحی شده است. با بهره برداری از این مجموعه امکان حضور هنرمندان برای برگزاری تئاتر و کنسرت خیابانی، برپایی گالری های نقاشی و صنایع دستی فراهم می گردد. ضمن اینکه پاتوق هایی به منظور حضور و استراحت شهروندان و گردشگران نیز در نظر گرفته شده است.

باغ هنر از نظر زاویه دید به بخش زیادی از اراضی عباس آباد اشراف دارد و این موضوع یکی دیگر از ویژگی های این مجموعه است. فاز سوم باغ هنر تا اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مساحت سه فاز باغ هنر حدود هشت هزار مترمربع است. فاز اول باغ هنر شامل 2 ساختمان با عنوان خانه نقش و خانه شعر بود که خانه شعر سال گذشته و خانه نقش 2 سال گذشته افتتاح شد.

دریاچه هنر حدفاصل باغ هنر، باغ نمایش و باغ کتاب در میان سه مجموعه قرار گرفته که امکان دسترسی به آن از این سه باغ وجود دارد. دریاچه هنر جنبه گردشگری و تفریحی دارد. یک فضای کافه گالری نیز به صورت جزیره مانند در این دریاچه طراحی شده که امکان ایجاد گالری در آن پیش بینی شده است. قایق سواری و استفاده از قایق کنترلی از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای دریاچه هنر است که در آینده اجرایی می گردد.

محور و گذر فرهنگ، این سه مجموعه را به یکدیگر متصل می نماید که در نهایت به میدان فرهنگ واقع در این اراضی می رسد. گذر فرهنگ از روی دریاچه عبور می نماید که قسمت شرقی آن باغ کتاب، کتابخانه ملی و قسمت غربی آن باغ هنر و باغ نمایش قرار گرفته است. مساحت مجموعه شمالی و جنوبی دریاچه با محوطه سازی پیرامونی حدود 2.5 هکتار است.

شهردار تهران: شاهد ایجاد جاذبه ای بی بدیل برای شهر تهران هستیم

پیروز حناچی شهردار تهران در این مراسم با اشاره به جاذبه های گردشگری عباس آباد گفت: مجموعه فرهنگی تفریحی عباس آباد از جاذبه های جدید شهر تهران قلمداد می گردد که خوشبختانه طرح آن در شورای عالی شهرسازی و کمیسیون ماده 5 به تصویب رسیده است. قطعا پس از اجرای کامل طرح این مجموعه می توانیم شاهد ایجاد جاذبه ای بی بدیل برای شهر تهران باشیم. البته در حال حاضر نیز مجموعه اراضی عباس آباد از جاذبه های شهر تهران است که سالانه میلیون ها نفر بازدیدنماینده را پذیراست.

وی با اشاره به این که طرح های اجرایی در مجموعه اراضی عباس آباد از مصادیق اجرای عدالت در شهر تهران است، اضافه کرد: برای تأمین آب دریاچه هنر با توجه به قنات های بسیاری که از این مجموعه عبور می نمایند می توانیم بهره بگیریم، اما تمام کوشش ما این است که از آب های زیرزمینی کمتر استفاده کنیم و برای تأمین آب این دریاچه از پساب های تصفیه شده استفاده کنیم. البته در مجموعه اراضی عباس آباد یک تصفیه خانه داریم.

حناچی در پاسخ به سوالی در مورد آبیاری فضای سبز این مجموعه گفت: قطعا فضای سبز یکی از عناصر اصلی شهر تهران محسوب می گردد و مجموعه اراضی عباس آباد نیز به مساحت 47 هکتار در اختیار شهروندان قرار گرفته و ما برای آبیاری فضای سبز در این مجموعه از روش های جدید همچون آبیاری قطره ای بهره خواهیم گرفت.

وی در مورد بهره گیری از پساب ها برای آبیاری فضای سبز نیز گفت: با وزارت نیرو مذاکراتی را انجام داده ایم تا بتوانیم با احداث تصفیه خانه های محلی از پساب برای آبیاری فضای سبز استفاده کنیم.

چطور می توانیم به باغ و دریاچه جدید تهران برویم؟

موقعیت باغ و دریاچه جدید تهران تسبت به باغ کتاب تهران را در تصویر و نقشه زیر ببینید. برای رفتن به این باغ و دریاچه جدید می توانید از مترو استفاده کنید. ایستگاه متروی شهید حقانی و متروی شهید همت دو ایستگاه نزدیک به باغ کتاب تهران هستند. از متروی شهید حقانی هم می توانید با ون های مخصوص به باغ کتاب برسید. اگر به پیاده روی هم علاقه مند هستید می توانید با10 دقیقه پیاده رودی در فضای باغ موزه دفاع مقدس به باغ کتاب برسید. از باغ کتاب طبق نقشه زیر به دریاچه و باغ هنر بروید.

اگر با خودروی شخصی هم قصد دارید به این دریاچه و باغ جدید تهران بروید می توانید به وسیله اتوبان همت (شرق به غرب)، بعد از خروجی حقانی و یا اتوبان حقانی (غرب به شرق) بعد از اتوبان مدرس، وارد بلوار کتابخانه ملی شوید و از باغ کتاب و دریاچه و باغ هنر استفاده کنید.

تصاویری از این دریاچه را در زیر ببینید:

منبع: چمدان
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 296

به "تهرانی ها صاحب باغ و دریاچه هنر تهران شدند ؛ تصاویر آن را ببینید ، چطور به دریاچه جدید پایتخت برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهرانی ها صاحب باغ و دریاچه هنر تهران شدند ؛ تصاویر آن را ببینید ، چطور به دریاچه جدید پایتخت برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید