تعرضی به حریم گورستان باستانی شغاب انجام نشده است

به گزارش شاتر عکاسی، ایرنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، تعرضی به حریم گورستان باستانی شغاب انجام نشده است.

تعرضی به حریم گورستان باستانی شغاب انجام نشده است

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در ارتباط با گمانه های مطرح شده در مورد تعرض شهرداری بوشهر به گورستان باستانی معروف به گورستان عیلامیان واقع در بوستان و محدوده تاریخی شغاب گفت: بررسی های اجرا شده نشان می دهد عملیات اجرا شده از طریق شهرداری بوشهر در بوستان شغاب در محدوده تعیین شده گورستان باستانی نبوده است.

نصرالله ابراهیمی افزود: براساس این بررسی ها اقدامات شهرداری در محدوده هیچ یک از نقاطی که با گمانه های باستان شناسی تعیین شده نبوده و تعرضی صورت نگرفته است.

معاون امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری بوشهر اظهار کرد: این شهردرای مدافع حریم این گورستان تاریخی است و هر گونه اقدام از سوی شهرداری در این بوستان با نظر کارشناسی اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر اجرا شده و بدون مجوز و موافقت کارشناسی این اداره کل در این محدوده عملیاتی انجام نشده است.

وی با انتقاد از برآورد های غیر کارشناسی در فضای جامعه ادامه داد: این موضوع از طریق کارشناسان و متخصصان میراث فرهنگی و تیم کاوشگر نیز بررسی و تایید شده است.

آرمین پژمان اللهی گفت: نصب المان ویژه این گورستان تاریخی نشان از ارزشمندی این محدوده باستانی برای شهرداری بوشهر دارد و برای حفظ آن تلاش می کند.

وی افزود: اجرای سایت موزه بوستان شغاب در محل این گورستان باستانی تا چند ماه آینده آغاز می شود.

پژمان اللهی یادآور شد: پس از انجام کاوش های باستان شناسی به سرپرستی مصطفی ده پهلوان و انجام نمونه برداری، پنج ناحیه برای سایت موزه تعیین شد که قرار است با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری بوشهر در این نقطه بوشتان شغاب سایت موزه ایجاد شود.

مدیر کل میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر هم در نشست با جعفر پورکبگانی، رئیس شورای شهر بوشهر و مصطفی ده پهلوان، سرتیم باستان شناسی گورستان شغاب گفت: به منظور حفاظت بهینه و موثر و ایجاد زمینه توسعه گردشگری پایدار بوشهر، با مشارکت شهرداری گورستان عیلامیان شغاب ساماندهی می شود.

اسماعیل سجادی منش ادامه داد: نقاط مهم تعیین شده با کاوش باستان شناسی نیازمند طراحی معماری مناسب و همخوان با فضای تاریخی موجود است.

او اظهار کرد: با یک حرکت صحیح در این راستا، زمینه بازدید گردشگران و علاقمندان از این محدوده فراهم می شود.

منبع: همگردی
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2079

به "تعرضی به حریم گورستان باستانی شغاب انجام نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعرضی به حریم گورستان باستانی شغاب انجام نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید