تعادل سازی بازار مسکن تهران؛ ویژگی مترو گلشهر - هشتگرد

به گزارش شاتر عکاسی، مدیرعامل شرکت عمران شهر های جدید، یکی از ویژگی های مترو گلشهر - هشتگرد را یاری به تعادل بازار مسکن تهران دانست و گفت: مشکل دسترسی به تهران یکی از دلایل عدم اقبال مردم از اسکان در شهر هشتگرد است که این موضوع با مترو حل می گردد.

تعادل سازی بازار مسکن تهران؛ ویژگی مترو گلشهر - هشتگرد

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، حبیب الله طاهرخانی امروز در مراسم افتتاح مترو گلشهر به شهر جدید هشتگرد با تأکید بر اینکه از حمایت های دولت در تحقق این پروژه تشکر می کنیم، گفت: این پروژه در امسال تنها 4 روز تعطیل شد، یعنی اجرای متروی گلشهر و شهر جدید هشتگرد به طور کامل و شبانه روزی انجام شد.

وی گفت: امسال سال خاصی برای پروژه مترو گلشهر - هشتگرد بود، به طوری که امسال پیشرفت این پروژه 25 درصد بود و همان طور که اشاره کردم در 9 ماه گذشته تنها 4 روز پروژه تعطیل بود.

به گفته مدیرعامل شرکت عمران شهر های جدید، این پروژه 25.8 کیلومتر طول دارد که 4.8 کیلومتر آن زیرسطحی و 21 کیلومتر آن روسطحی است.

طاهرخانی با تأکید بر اینکه در افق طرح متروی گلشهر - هشتگرد توانایی جابجایی 250 هزار سفر را از جاده به ریل منتقل خواهد نمود، گفت: امیدواریم شهرداری تهران اگر چه در تأمین ناوگان مضیقه دارد، ناوگان مناسبی را برای پروژه تأمین کند.

وی اضافه کرد: ایستگاه مترو گلشهر و شهر جدید هشتگرد 22 هزار مترمربع ایستگاه سطحی دارد که در کشور بزرگترین ایستگاه متروی سطحی محسوب می گردد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر های جدید با اشاره به اینکه این مترو به تمام شهر های اطراف هشتگرد و استان البرز و با 400 هزار جمعیت می توانند خدمات بدهد، گفت: طرحی که امروز افتتاح شد، سه ویژگی مهم دارد؛ اولین ویژگی آن این است که می تواند به تعادل بخشی بازار مسکن تهران نیز یاری کند.

وی ادامه داد: هشتگرد برای استقرار 600 هزار نفر جمعیت برنامه ریزی شده است، اما در حال حاضر 55 هزار نفر جمعیت ساکن دارد، پس اصلی ترین دلیل این موضوع مشکل دسترسی به تهران بوده که با افتتاح متروی گلشهر و شهر جدید هشتگرد اقشار کم درآمد می توانند در شهر جدید هشتگرد اقدام به خرید مسکن نمایند.

به گفته طاهرخانی، کاهش آلودگی در کلانشهر ها و خارج شدن از تمرکز بر کلانشهر تهران از ویژگی های دیگر راه اندازی خطوط ریلی و مترو حومه ای خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 686

به "تعادل سازی بازار مسکن تهران؛ ویژگی مترو گلشهر - هشتگرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعادل سازی بازار مسکن تهران؛ ویژگی مترو گلشهر - هشتگرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید