تالارهای گفتگوی پلی استیشن 4 ماه آینده حذف خواهند شد

به گزارش شاتر عکاسی، شرکت سونی به صورت رسمی اعلام نموده که میخواهد به زودی ویژگی کامیونیتی (Communities) یا به فارسی انجمن ها را در پلی استیشن 4 متوقف و رها کند.

تالارهای گفتگوی پلی استیشن 4 ماه آینده حذف خواهند شد

ابتدا چند روز پیش وب سایت Siliconera اظهار داشت که سونی با ارسال ایمیلی به برخی از دارندگان کنسول پلی استیشن 4 ذکر نموده که میخواهد ویژگی پلی استیشن کامیونیتی یا همان انجمن های پلی استیشن را در ماه آوریل 2021 از کار بیندازد. پس از آن، سونی در سایت خود هم به صورت رسمی این خبر را اظهار داشت. در بیانیه ای که سونی در سایت خود منتشر نموده، نوشته شده است: از شما به خاطر استفاده از این قابلیت در کنسول پلی استیشن 4 متشکریم. از ماه آوریل سال 2021، این سرویس دیگر روی پلی استیشن 4 پشتیبانی نخواهد شد و در دسترس نخواهد بود. با این حال، شما همچنان می توانید با دوستان خود ارتباط برقرار کنید، از پیغام های عادی یا گروهی در پلی استیشن 4 یا پلی استیشن اپ بهره ببرید.

پلی استیشن کامیونیتی سرویسی است که به کاربران کنسول پلی استیشن 4 اجازه می دهد گروه هایی را در رابطه با بازی ها یا موضوع های مختلف ایجاد نمایند. اعضای گروه ها، می توانند با این انجمن ها و گروه ها افراد مختلف با علایق مشترک را پیدا نمایند، به هم دیگر پیغام دهند و چت های گروهی را بیندازند یا جلسه هایی برای بازی شکل دهند. با این حال، با آغاز ماه آوریل، این سرویس و قابلیت هایش دیگر در دسترس نخواهد بود.

این اولین باری نیست که درباره حذف این قابلیت می شنویم. در جزییاتی که برای نسخه بتا به روزرسانی شماره ی 8.5 کنسول پلی استیشن 4 اعلام شده بود، در بخشی از آن اشاره هایی به حذف این سرویس اجرا شده بود. این موضوع حتی می تواند به این معنا باشد که به روزرسانی 8.5 کنسول پلی استیشن 5 به احتمال زیاد در ماه آوریل منتشر خواهد شد. البته، سونی می تواند بدون انتشار این به روزرسانی و با حذف این قابلیت از رابط کاربری پلی استیشن 4، به دوران ویژگی کامیونیتی سرانجام دهد.

سونی تا به امروز جایگزینی را برای این قابلیت در پلی استیشن 4 اعلام ننموده است و به نظر هم نمی رسد که قصد چنین کاری را داشته باشد. با این وجود، کنسول پلی استیشن 5 مجموعه ویژگی های اجتماعی مختلفی دارد که برخی از آن ها عملکرد تقریباً مشابهی با سرویس پلی استیشن کامیونیتی دارند. به همین خاطر، سونی احتمالاً ضرورتی ندیده که این قابلیت را همچنان ادامه دهد و با لغو و عدم پشتیبانی از آن، کاربران خود را به سوی شیوه های جدید ارتباطی در پلی استیشن 5 سوق داده است.

هرچند که سونی اعلام نموده این ویژگی در ماه آوریل متوقف خواهد شد، اما روز دقیق و معینی را برای آن تعیین ننموده است. در به روزرسانی عظیم قبلی سونی یعنی به روزرسانی شماره 8.00، سونی تصمیم گرفت تغییرات زیادی را در ساختار پیغام های گروهی ایجاد کند که البته این تغییرات مورد انتقاد بسیار زیاد هواداران نهاده شد و باعث شد حتی سونی به این انتقادها واکنش نشان دهد و بگوید که نظر کاربران را در بهبود این امکانات در نظر خواهد گرفت.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1577

به "تالارهای گفتگوی پلی استیشن 4 ماه آینده حذف خواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تالارهای گفتگوی پلی استیشن 4 ماه آینده حذف خواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید