گیمرهای پلی استیشن 5 نسخه دیسکی بازی ها را به دیجیتالی ترجیح می دهند

به گزارش شاتر عکاسی، طبق جدیدترین اطلاعات منتشر شده از فروش بازی ها، در ده ماه اول عرضه کنسول پلی استیشن 5، به ازای فروش هر دو نسخه به صورت دیجیتال، سه نسخه به صورت فیزیکی فروش رفته است. این به طور خاص نشان می دهد که نسخه فیزیکی بازی ها همچنان از محبوبیت زیادی برخوردار هستند.

گیمرهای پلی استیشن 5 نسخه دیسکی بازی ها را به دیجیتالی ترجیح می دهند

طرفداران پلی استیشن در سرتاسر اروپا و فراتر آن، از نسخه های فیزیکی بازی ها به شدت استقبال کرده اند. طبق آمار منتشر شده در ده ماه اولیه پلی استیشن 5، بیش از 10 میلیون نسخه فیزیکی از بازی های مختلف به فروش رفته است. در این میان، 7.5 میلیون بازی به صورت دیجیتال در مدت مشابه فروخته شده و هیچ ماهی بیش از یک میلیون فروش نداشته است. این رقم از ارائه Global Sales Data در برنامه ای زنده در ماه گذشته به دست آمده است؛ جایی که مشاور بازی های ویدیویی این شرکت، سم ناجی، نگاه عمیق تری به فروش تجمعی این کنسول از زمان عرضه آن در نوامبر 2020 تا پایان آگوست 2021 انداخت.

GSD فروش فیزیکی تمام بازی ها را از 23 کشور و فروش دیجیتالی 49 کشور را دنبال کرده و همه ناشران اصلی را در آمار منتشر شده پوشش داده است. این شرکت دریافت که فروش نسخه فیزیکی بازی ها در خرده فروشی های مختلف به طور مداوم از فروش دیجیتالی پیشی گرفته است و این اندازه تا پایان آگوست به 51 درصد فروش بیشتر می رسد.

در واقع نوامبر 2020 تنها ماهی بوده که نسخه های دانلودی بازی ها از فروش فیزیکی آن ها با 950 هزار واحد در مقایسه با 840 هزار واحد پیشی گرفته است. پس از این، نسخه های فیزیکی بازی های پلی استیشن 5، هر ماه به طور مداوم از فروش دیجیتالی پیشی گرفته اند. همچنین این شکاف قابل توجه با گذشت زمان بیشتر شده است به طوری که در دسامبر 2020، به ازای هر چهار بار دانلود بازی، پنج بازی به صورت فیزیکی فروش رفته است. تا پایان ماه اوت، این تعداد به سه بازی به صورت فیزیکی به ازای دو نسخه دیجیتالی رسیده است.

با توجه به تغییر روزافزون صنعت برای دیجیتالی شدن بازی ها، ناجی عواملی را ارائه کرد که ممکن است توضیح دهد چرا دارندگان پلی استیشن نسخه های فیزیکی را ترجیح می دهند. به عنوان اولین دلیل، قیمت بالای عناوین تازه پلی استیشن 5 (حدود 70 دلار) به این معنی است که مصرف کنندگان ترجیح می دهند روی یک کالای فیزیکی سرمایه گذاری کنند. این با دومین دلیل او ترکیب می شود؛ اینکه دارندگان کنسول دوست دارند یک آرشیو فیزیکی از بازی ها را برای کنسول تازه خود بسازند. ناجی همچنین به توانایی فروش و قرض دادن راحت تر بازی های فیزیکی به عنوان یک عامل اشاره کرد.

در بخش دیگری از ارائه، آیدان ساکیریس، تحلیلگر ارشد بازی های GSD، عملکرد فروش فیزیکی بازی های پلی استیشن 5 را با کنسول های ایکس باکس سری ایکس و اس مقایسه کرد.

طبق آمار، کنسول سونی 1.9 میلیون بازی را به صورت فیزیکی از ژانویه تا آگوست 2021 به فروش رسانده است؛ در حالی که این رقم برای ایکس باکس سری ایکس و اس به 400 هزار واحد می رسد که اختلاف قابل توجهی است. ساکیریس همچنین اضافه کرد در حالی که کنسول های پلی استیشن 4 و 5، ایکس باکس سری و ایکس باکس وان به رشد صنعت کمک کرده اند، این امر به دلیل عرضه ناکافی بازی ها به دلیل تأخیرهای ناشی از کووید، با سرعت کمتری همراه شده است.

منبع: Gameindustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 تیر 1401 بروزرسانی: 25 تیر 1401 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2104

به "گیمرهای پلی استیشن 5 نسخه دیسکی بازی ها را به دیجیتالی ترجیح می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیمرهای پلی استیشن 5 نسخه دیسکی بازی ها را به دیجیتالی ترجیح می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید