بیش از 10 هزار طرح شاخص اقتصادی سیستان و بلوچستان در دست اجراست

به گزارش شاتر عکاسی، زنگنه گفت:10 هزار و 130 طرح شاخص در حوزه های مختلف اقتصادی سیستان و بلوچستان در دست اجراست.

بیش از 10 هزار طرح شاخص اقتصادی سیستان و بلوچستان در دست اجراست

به گزارش از ، ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندارسیستان و بلوچستان در نشست بررسی طرح های اقتصادی سیستان و بلوچستان گفت: از این میان حوزه کشاورزی با هشت هزار و 825 طرح بیشترین سهم را دارد که برای اجرای آنها بیش از هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و تکمیل آنها می تواند 19 هزار نفر را مشغول بکار کند.

او بیان نمود: سال گذشته برای احیای 11 طرح راکد در حوزه کشاورزی تحت نام امهال تسهیلات و تسهیلات ارزان قیمت اعطا و در کنار آن 49 طرح آبزی پروری به مقدار 706 هکتار احیا شد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان افزود: همچنین برای 389 طرح سرمایه گذاری تازه در حوزه کشاورزی 57 طرح صید و صیادی تازه و 2 طرح تازه آبزی پروری به مقدار 750 هکتار مجوز سرمایه گذاری گرفتند.

او ادامه داد: در بخش صنعت و معدن هم یکهزار و 260 طرح مهم در دست اجراست که برای آنها بیش از 36 هزار و 222 میلیارد ریال سرمایه گذاری اجرا شده و می تواند برای سه هزار و 48 نفر اشتغال پایدار ایجاد کند در همین بخش 42 طرح راکد هم با دریافت تسهیلات کمک های فنی و اعتباری و تسهیلات ارزان قیمت احیا شدند و 249 واحد تازه هم مجوز سرمایه گذاری دریافت کردند.

زنگنه اظهارداشت: خدمات گردشگری هم یکی از حوزه های اقتصادی فعال استان است که 42 طرح شاخص در دست اجرا دارد و اجرای آنها هفت هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری داشت و تکمیل آنها برای حداقل هزار و 200 نفر اشتغال به همراه می آورد.

او گفت: در حوزه انرژی های پاک استان سه طرح مهم نیروگاهی در دست اجرا دارد که برای آنها 80 میلیون دلار سرمایه گذاری شده و برای 50 نفر اشتغال زایی دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در مجموع تکمیل طرح ها شاخص اقتصادی این استان برای 23 هزار و 297 نفر اشتغال در بر خواهد داشت.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 شهریور 1400 بروزرسانی: 7 شهریور 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1782

به "بیش از 10 هزار طرح شاخص اقتصادی سیستان و بلوچستان در دست اجراست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 10 هزار طرح شاخص اقتصادی سیستان و بلوچستان در دست اجراست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید