بهترین آب پاش و اسپرینکلر باغچه

به گزارش شاتر عکاسی، بیشتر مردم هیچ گاه آب دادن به باغچه خود را فراموش نمی نمایند، اما آیا تا به امروز در خصوص یک آب پاش یا اسپرینکلر باغچه مناسب برای آبیاری فکر نموده اید؟ آب پاش های ماشینی هنگامی که باغچه شما بسیار عظیم است کاربردی هستند اما بعد از آب پاشی باغچه می تواند به سرعت خشک گردد. برای این که این قسمت از خانه شما بسیار جذاب و سرحال به نظر برسد وقت آن رسیده که به فکر آب پاش بیفتید.

بهترین آب پاش و اسپرینکلر باغچه

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

باغچه های مرتب و سرحال زیبایی بی نظیری به محوطه خانه می بخشند، از این رو رسیدگی و آب دادن آن ها به صورت مرتب بسیار حائز اهمیت است. هنگامی که صحبت از اسپرینکلر یا آب پاش می گردد گزینه های بی شماری پیش روی شما قرار می گیرند.

بهترین آب پاش برای شما آب پاشی است که علارغم مناسب بودن برای ابعاد باغچه، احتیاجهای باغچه شما را نیز برآورده سازد. اسپرینکلر ثابت تنها بخش خاصی از باغچه شما را پوشش می دهد، اما دسترسی به قسمت های دور از دسترس را نیز فراهم می کند.

اسپرینکلر نوسانی اصولاً بهترین انتخاب برای باغچه های عظیم می باشد. آن ها تمام مناطق مورد نظر را با حرکت دورانی خود آب رسانی می نمایند و آب به نسبت مساوی به تمام قسمت ها می رسد. یکی دیگر از مزایای این آب پاش ها این است که می توانند آب را به صورت ملایم تر بر روی بسترهای گل بپاشند.

اگر باغچه شما عظیم است، اسپرینکلری که در آن نصب می گردد باید منطقه وسیع را پوشش دهد. بعضی از این آب پاش ها حرکتی به صورت بالا پایین دارند که با این حرکات آب را به تمام قسمت ها می فرستند. با استفاده از آن ها مطمئن می شوید که آب به طور یکسان به تمام باغچه پاشیده شده است.

بهترین نوع آب پاش هایی که امروزه استفاده می شوند مجهز به تایمر هستند. آن ها فرایند آب دادن به باغچه را آسان تر می نمایند. با استفاده از آب پاش های تایمری دیگر نگران این که چه موقع به باغچه خود آب دهید، نباشید. آن ها در زمان مشخص به طور منظم آغاز به آب دادن باغچه می نمایند.

یک اسپرینکلر با نازل های قابل تنظیم به آب پاشی گفته می گردد که می تواند مناطقی که بیشتر آب احتیاج دارد را آب پاشی کند. قبل از آن که نسبت به خرید اسپرینکلر آب برای باغچه خانه خود اقدام نمائید، بهتر است با ما همراه شوید و به نکات زیر توجه نمائید:

از انواع اسپرینکلرهای موجود در بازار مطلع شوید

قبل از آن که بهترین اسپرینکلر را برای باغچه انتخاب کنید باید از انواع مختلف آن ها اطلاع پیدا کنید. بعضی از آن ها به صورت دستی هستند و بعضی دیگر قابل حمل بوده و برای باغچه های بزگ مناسب می باشند. هنگامی که می خواهید آب پاش انتخاب کنید به دنبال ارزان ترین مدل آن ها نباشید؛ بلکه مبنای انتخاب خود را نحوه آب پاشی و سرعت آبیاری قرار دهید. انواع اسپرینکلرها به توضیح زیر می باشند:

اسپرینکلر ثابت

با استفاده از این اسپرینکلرها شما می توانید هم از اسپرینکلر و هم از شیلنگ آب برای آب پاشی باغچه بهره ببرید. این نوع اسپرینکلر برای محدوده های مختلف قابل استفاده است اما به خوبی به لوله شیلنگ متصل می گردد و می تواند به خوبی منطقه مشخصی از باغچه یا محوطه خانه خود را آبیاری نمایند. شما به صورت دستی این آب پاش را به گونه ای تنظیم کنید که آب به قسمت های دیگر باغچه بپاشد. اسپرینکلر ثابت برای باغچه های کوچک انتخابی مناسب می باشند.

اسپرینکلر نوسانی

این اسپرینکلرهای باغچه دارای بازشوهای چندگانه هستند که امکان آب پاشی دایره ای شکل را فراهم می نمایند. آن ها در مقایسه با اسپرینکلرهای ثابت محدوده بیشتری را می توانند آبیاری نمایند. جهت آب پاشی از یک سو به سوی دیگر است، از این رو باغچه شما به طور منظم آب پاشی می گردد بدون آن که غرق در آب گردد.

اسپرینکلر چرخشی

این نوع اسپرینکلرها سطح وسیعی از باغچه را آبیاری می نمایند؛ زیرا از قابلیت چرخش 360 درجه برخوردار هستند. یک اسپرینکلر چرخشی اغلب یک بازوی مجزا دارد که با استفاده از آن می توان پاشش آب را حول یک محور دایره ای شکل از باغچه کاهش داد. اسپرینکلر چرخشی دو یا چند بازو دارد که می تواند در روزهای گرم تابستان سطح باغچه شما را آبیاری نمایند.

شلنگ های اسپرینکر

شیلنگ های اسپرینکلر می توانند با شکل باغ تطبیق پیدا نمایند. آن ها هم به بستر گل ها و هم به مناطق غیر قابل دسترس آب می پاشند. سطح این شیلنگ ها یکسری سوراخ قرار گرفته است که آب را به وسیله آن ها به سطح باغچه می فرستند.

هنگامی که صحبت از انعطاف پذیری می گردد این آب پاش ها بهترین گزینه محسوب می شوند و این امکان را به شما می دهند که بتوانید قسمت های دور از دسترس باغچه خود را آبیاری کنید.

کلام پایانی

هنگامی که هوا گرم و خشک می گردد، باغچه شما بیشتر از قبل به آب احتیاج دارد. بعضی قسمت های باغچه ممکن است خشک و آفتابی و بعضی قسمت ها مرطوب و سایه دار باشند. مشخص این که باغچه شما چه مقدار آب احتیاج دارد را به عهده اسپرینکلر بگذارید. اسپرینکلرهای تایمردار انتخاب مناسبی برای شما هستند؛ زیرا زمان و میزان آبیاری باغچه را می توانید با آن ها مشخص کنید.

قیمت این اسپرینکلرها به نسبت اسپرینکلرهای دیگر کمی بیشتر است اما با استفاده از آن ها دیگر نگران آبیاری باغچه نخواهید بود. این نکته گفتنی است که حتماً با توجه به مساحت باغچه خود نسبت به خرید اسپرینکلر اقدام نمائید.

آیا شما در باغچه منزل خود از این آب پاش ها استفاده می کنید؟ به نظر شما کدام یک از مدل های اسپرینکلر عملکرد بهتر و کاربرد بیشتری دارند؟ در صورت تمایل نظرات خود در این زمینه را با ما در میان بگذارید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1634

به "بهترین آب پاش و اسپرینکلر باغچه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین آب پاش و اسپرینکلر باغچه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید