برگزاری نشست سفرهای آسان برنامه ریزی شده در گیلان

به گزارش شاتر عکاسی، جلسه سفرهای آسان برنامه ریزی شده در گیلان برگزار گردید.

برگزاری نشست سفرهای آسان برنامه ریزی شده در گیلان

به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی گیلان، جلسه سفرهای آسان برنامه ریزی شده (ساب) در عصر اولین روز از هفته دولت در استانداری گیلان برگزار گردید.

در این جلسه که اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گیلان حضور داشتند، اهداف طرح ساب تشریح شد و مسئولان نظرات و برنامه های خود را بیان کردند.

شهرود امیرانتخابی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با تشریح سیاست های وزارت میراث فرهنگی مبنی بر توسعه سفرهای داخلی و رونق گردشگری داخلی و ایجاد رقابت سالم در جذب گردشگران و بالا بردن سطح کمی و کیفی سفرها اظهار داشت که این اداره کل ماموریت پیدا کرد که طرح سفرهای آسان برنامه ریزی شده را آماده کند.

او ادامه داد: بر اساس طرح ساب همه ادارات عضو ستاد سفر استان باید بخشی از خدماتشان را برای بسته تبیین و تعریف نمایند و بسته های سفر تاییدشده پس از هماهنگی به مردم اطلاع رسانی گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به تجربه ستاد خدمات سفر در امر خدمات رسانی و اقامت با اشاره به 32 میلیون نفر گردشگر داخلی در 5 ماه نخست سال جاری، توزیع عادلانه گردشگر و فرصت اقامت متوازن در کلیه شهرستان ها را از مزایای طرح ساب برشمرد و تاکید نمود: این موضوع با برنامه ریزی در سایه همدلی دستگاه های مرتبط محقق خواهد شد.

در ادامه مدیران کل ادارات استان به ارائه آمار و توانایی ها و خدمات قابل ارائه از سوی ارگان مربوطه خود پرداختند و آمادگی خود را برای مشارکت با این طرح اظهار داشتند. سپس فرمانداران به بیان نقاط قوت و ضعف معضلات و موانع موجود در شهرستان های استان گیلان که کمتر مقصد هدف گردشگران قرار می گیرند پرداختند که از جمله این معضلات می توان به زیرساخت ها فضاهای خدماتی مسیرهای مواصلاتی خدمات حمل و نقل و مسائل مالی در جامعه اشاره نمود.

امیرانتخابی در ادامه با اشاره به مشخص مواضع و اهداف اداره کل در حوزه گردشگری که در جهت توسعه گردشگری داخلی و خارجی است، به این نکته اشاره نمود که برای جذب گردشگر خارجی احتیاج به ثبت میراث و صنایع دستی خود در فهرست آثار جهانی وجود دارد تا شناخت بهتری در سطح بین المللی از استان صورت گیرد.

او به همین دلیل به پرونده ثبت جهانی ماسوله چادر شب قاسم آباد اشاره نمود و گفت: با ثبت جهانی این آثار که در اولویت این اداره کل است امید داریم که شناخت بهتری از گیلان برای جهانیان حاصل گردد و بتوانیم هدف گردشگری بین المللی باشیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 295

به "برگزاری نشست سفرهای آسان برنامه ریزی شده در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نشست سفرهای آسان برنامه ریزی شده در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید