طراحی خانه دوبلکس ویلایی: باغ پرندگان اصفهان کجاست؟

به گزارش شاتر عکاسی، اصفهان می تواند هر آدمی با هر سلیقه ای را راضی کند. بناهای تاریخی اش چشم ها را می گیرد، پاساژهایش آدم های خوش پوش را جذب می نماید، و پارک هایش هم دل بچه ها را می برد. برای مثال هر تعطیلات، صف ورود به باغ پرندگان اصفهان تا بیرون از ساختمان بلیط فروشی کشیده می گردد. صفی که نه فقط بچه ها و اردوهای مدرسه، بلکه بزرگسالان هم در آن دیده می شوند.

طراحی خانه دوبلکس ویلایی: باغ پرندگان اصفهان کجاست؟

جهت دریافت خدمات طراحی خانه دوبلکس ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

باغ پرندگان اصفهان کجاست؟

این باغ تقریبا در غرب شهر قرار گرفته است. باید از پل وحید در حاشیه پارک ناژوان به سمت سه راه سیمین برویم. نرسیده به خیابان سهروردی که مردم محل به آن خیابان سیمین می گویند، بعد از میدان از سمت راست وارد پارک ناژوان می شویم و خیابان الفت را تا خاتمه می رویم.

چرا باید باغ پرندگان اصفهان را دید؟

بین گشت و گذارمان از جاهای تاریخی و تماشای اصفهان داریم باید سری هم به این پارک بزنیم. به خصوص اگر آب رودخانه جاری شده باشد، نمای هیچ پارکی در اصفهان به زیبایی نمای پارک ناژوان یا به قول اصفهانی ها ناژوون نمی رسد. در باغ پرندگان موضوع اصلی فقط تماشا پرنده ها نیست. بلکه این باغ 55 هزار متری بعلاوه آکواریوم اصفهان، باغ خزندگان، تله سیژ، جهت دوچرخه سواری هم دارد.

در باغ پرندگان چه می بینیم؟

بعد از بلیط فروشی، وقتی وارد قسمتی از باغ می شویم ممکن است با تماشا سقف توری بالای سرمان کمی غمگین شویم. چهار هزار پرنده در این باغ نگهداری می گردد که حفاظت از آن گاهی به این حربه ها احتیاج دارد. البته همه باغ هم سقف توری ندارد. مثلا بالای برکه و محل زندگی اردک ها و جوجه هایشان آسمان آزاد است. گوشه به گوشه باغ پرندگان برکه درست شده، اما بزرگترین شان دقیقا وسط باغ است. در این برکه علاوه بر اردک، پلیکان و قو هم زندگی می نماید.

5 پیشنهاد برای رفتن به مراکز تفریحی اصفهان

ویژگی مثبت باغ پرندگان این است که طبیعت محل زندگی هر پرنده در آن شبیه سازی شده است. برای مثال پرنده های سنگلاخی و بیابانی مثل کبک و بلدرچین که به زندگی در باغ عادت ندارند در صخره های این منطقه نگهداری می شوند.

بخشی دیگر از پرنده ها هم داخل قفس زندگی می نمایند. البته این قفس بیشتر از تنفس در هوای آزاد برای آنها فایده داشته. چراکه پرنده های داخل آن توانایی تنفس در هوای اصفهان را ندارند و در این قفس های شیشه ای برایشان تهویه هوا و امکانات مناسبی درست نموده اند. این قفس ها محل زندگی مرغ عشق، طوطی و توکان است.

طاووس و قرقاول هم در منطقه ای که سرسبزتر از بقیه نقاط است نگهداری می گردد. این طاووس اغلب بازدیدنماینده ها را برای باز کردن پرهایش معطل خود می نماید. جالب اینکه اغلب وقت ها این طاووس، اجازه عکاسی به ما نمی دهد و به محض اینکه دوربینمان را ببیند پشتش را به آن می نماید تا بین خودش و حیوان های دیگر تمایز قائل گردد.

برای بعضی از پرنده های شکاری هم قفس درست شده است. مثلا جغد، شاهین، کرکس و عقاب را در چند قفس نگه می دارند. چیزی که بچه ها را بسیار به وجود می آورد این است که بعد از تماشا کارتون های زیاد، با رفتن و تماشا این باغ می توانند چرخش 360 درجه ای سر جغدها را در زندگی واقعی هم ببینند. با این حال احتمالا غمی که در نگاه پرنده های قفسی مثل عقاب می بینیم همواره به یادمان خواهد ماند.

تا به حال در کوریر آب تنی نموده اید؟

داخل این باغ متناسب با معماری جنگلی آن، آلاچیق هایی هم برای استراحت درست شده. که در سایه آن خانواده ها گاهی با پیک نیک و گاهی با غذای آماده یک بعد از ظهر آدینه را سپری می نمایند.

بلیط و ساعت بازدید

نزدیک باغ بعلاوه تونل آکواریوم ساخته شده و بچه ها را با دنیای ماهی ها آشنا می نماید. داخل این آکواریوم بزرگ شش هزار و 500 آبزی زندگی می نمایند. برای تماشا باغ پرندگان باید نفری هشت هزار تومان و برای تماشا تونل نفری 18 هزار تومان پول بلیط بدهیم و تا ساعت 18 هم بیشتر فرصت نداریم.

باغ خزندگان

علاوه بر آن اگر خیلی مشتاق تماشا زندگی حیوان ها باشیم می توانیم با یک بلیط شش هزار تومانی سری به باغ خزندگان هم در همین نزدیکی بزنیم. در این منطقه هم مار پیتون هندی و آفریقایی، مار بوآ (که احتمالا نام آن را از کتاب شازده کوچولو به یاد دارید)، مار تایلندی و مارهای دیگر کشورها نگهداری می گردد. البته عقرب، سوسمار بالدار (گونه نو)، مار دو سر و گوساله دو سر هم از دیگر جذابیت های این پارک به شمار می فرایند. در نهایت اگر هیچ کدام از این پرنده ها و خزندگان جذبمان نکرد، می توانیم یک بلیط تله سیژ بخریم. و از بالا نگاهی به این محوطه سبز پارک بیاندازیم.

عکس ها: خبرگزاری ایرنا و ایلنا

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 29 دی 1400 بروزرسانی: 29 دی 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1940

به "طراحی خانه دوبلکس ویلایی: باغ پرندگان اصفهان کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی خانه دوبلکس ویلایی: باغ پرندگان اصفهان کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید