بازگشایی پناهگاه جنگ جهانی دوم در کرواسی

به گزارش شاتر عکاسی، یک تونل زیرزمینی در زاگرب - کرواسی ، که زمانی یک پناهگاه در جنگ جهانی دوم بوده است، به روی مردم باز شد .

تونل Gric به عنوان جاذبه ای در عمق 1.148 فوتی زمین میان خیابانهای Radiceva و Mesnicka در یک خیابان فرعی قرار گرفته است .

بازگشایی پناهگاه جنگ جهانی دوم در کرواسی

بر خلاف پناهگاه مخفی زیرزمینی وینستون چرچیل که اخیرا به روی عموم باز شده است ، این تونل که در سال 1946 ساخته شده ، درواقع یک پناهگاه برای استفاده مردم بوده است . بعد از جنگ جهانی تبدیل به انبار میوه و سبزیجات می گردد و در سال 1950 از آن به این منظور استفاده می شده است . بعد ها دوباره زندگی در آن جریان پیدا می کند و در سال 1990 به عنوان مخفیگاه فرانیو توجمان (اولین رئیس جمهور کرواسی بعد از جدایی از یوگسلاوی) استفاده می شد ، ولی مشهورترین زمان آن در سالهای اخیر به سال 1993 بر می گردد که میزبان یک مهمانی زیرزمینی بود .

تا کنون با بازسازی های اجرا شده در آن مجهز به پوشش ضد آب ، توالت های عمومی ، سیستم روشنایی و سیستم صوتی شده است و امروزه گردشگران می توانند به صورت رایگان یک پیاده روی 5 دقیقه ای در این تونل تنگ و تاریک داشته باشند . عرض تونل در بعضی از نقاط به 3 متر می رسد . همچنین قسمت بزرگتری نیز در آن وجود دارد که می توان برای برگزاری مراسم و نمایشگاه های مختلف از آن استفاده کرد .

Emil Matesic رئیس مرکز فرهنگی زاگرب می گوید : از این مکان می توان برای موارد مختلف و مرتبط با کنسرت ها ، مراسم اجتماعی متنوع ، مدیتیشن و سخنرانی ، نمایشگاه های موضوعی مختلف با مطالب مرتبطی که فکر مخاطب را به منحصر به فرد بودن این مکان جلب کند ، استفاده کرد .

این مکان هر روزه از ساعت 9 صبح تا 9 شب به روی علاقه مندان باز است .

منبع : travelandleisure

منبع: الی گشت
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2012

به "بازگشایی پناهگاه جنگ جهانی دوم در کرواسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی پناهگاه جنگ جهانی دوم در کرواسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید