امیرکبیر مجتمع خدمات فناوری راه اندازی می نماید

به گزارش شاتر عکاسی، تهران- خبرنگاران- رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: با یاری بانک صنعت و معدن، مجتمع خدمات فناوری و آزمایشگاههای تخصصی در این دانشگاه راه اندازی می گردد.

امیرکبیر مجتمع خدمات فناوری راه اندازی می نماید

به گزارش روز چهارشنبه دانشگاه صنعتی امیر کبیر، علی نیک بخت با اشاره به بازدید مدیر عامل بانک صنعت و معدن به همراه تعدادی از مدیران این بانک از برج فناوری دانشگاه اظهار کرد: این بازدید با هدف پیگیری موضوع استفاده از تسهیلات اقتصادی خارجی برای تاسیس و تجهیز مجتمع خدمات فناوری و آزمایشگاهی دانشگاه برگزار گردید.

رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید نمود: دانشگاه برنامه دارد با استفاده از منابع خارجی این مجتمع را راه اندازی کند.

وی گفت: برای کسب مصوبه های دولت و سازمان برنامه و بودجه، باید یکی از بانک ها عاملیت این پروژه را برعهده گیرند و برگزاری این جلسه در این راستا بود.

رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: در این جلسه توافق های اولیه برای قبول عاملیت بانک برای این پروژه اخذ و خلاصه ای از ماهیت وهدف پروژه نیز ارائه شد.

وی اعلام نمود: در این جلسه همچنین توافقاتی انجام شد که از سوی بانک صنعت و معدن تسهیلات در قالب وام به شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور مستقر در برج فناوری دانشگاه اختصاص یابد. علاوه برآن قرار شد بانک صنعت و معدن به عنوان حمایت نماینده فناوری و خدمات فناوری به این موضوعات ورود پیدا کند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جریان این دیدار گفت: مرکز فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر از مراکز کارآفرینی، رشد و راهنمایی شرکت های دانش بنیان تشکیل شده و ضمن ترویج فرهنگ کارآفرینی در سطح دانشگاه، کوشش می نماید با شناسایی نخبگان و صید ایده های ناب و انجام حمایت های مادی و معنوی، مقدمات لازم برای تبدیل آنها به شرکت دانش بنیان پیروز را فراهم آورد.

معتمدی اضافه کرد: این مرکز همچنین با ایجاد زیرساخت لازم به همراه پشتیبانی های مؤثر شرکت های دانش بنیان، آنها را در جهت تجاری سازی پیروز محصولات و خدمات شان کمک می نماید و به این ترتیب هم دانشگاه و هم کارآفرینان از منافع مادی و معنوی دستاوردهای حاصل بهره مند می شوند.

** بانک ها از طرح ها نوآورانه حمایت نمایند

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن نیز در این دیدار گفت: هدف بانک صنعت و معدن از گسترش همکاری با این مرکز، حمایت از تبدیل نوآوری ها و دستاوردهای علمی به فناوری ها و محصولات مورد احتیاج کشور است.

حسین مهری اضافه کرد: این مرکز اقدامات اثرگذاری در بخش های مختلف انجام داده و ارتباط بیشتر بانک صنعت و معدن با این مرکز علاوه بر ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه می تواند موجب رشد و شکوفایی صنایع مختلف کشور به خصوص صنایع دانش بنیان گردد.

مهری مطرح کرد: به عنوان یک بانک تخصصی، مسؤلیت اجتماعی ما حمایت از طرح های صنعتی، معدنی و دانشگاهی است و بانک در این قبیل پروژه ها باید حضور فعال داشته باشد.

مدیرعامل این بانک اعلام نمود: از ظرفیت های قانون بودجه امسال در جهت حمایت از فعالیتهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان یک دانشگاه تخصصی استفاده خواهیم کرد.

مهری توضیح داد: ارتباط دادن شرکت های مستقر در این مرکز به واحدهای فراوریی و ارائه مشاوره تخصصی به این صنایع از جمله اهدافی است که این بانک در امسال که سال رونق فراوری و حمایت بیشتر از کارآفرینان است، با جدیت دنبال می نماید.

دانام**9465**1584

منبع: ایرنا
انتشار: 31 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 211

به "امیرکبیر مجتمع خدمات فناوری راه اندازی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیرکبیر مجتمع خدمات فناوری راه اندازی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید