اعطای مرخصی به زندانیان در ایران برای حفظ سلامت آن ها موجب شد در کشور های غربی مطالبه تحقق این امر صورت گیرد

به گزارش شاتر عکاسی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، گفت: در ایام شیوع بیماری کرونا، صدور و اجرای بخشنامه رئیس قوه قضاییه برای اعطای مرخصی به زندانیان ابتکار مهمی از سوی جمهوری اسلامی ایران در حفظ سلامت زندانیان بود که موجب شد مطالبه جدی در کشور های غربی خصوصاً انگلیس و ایتالیا برای اجرای این ابتکار عمل به وجود آید.

اعطای مرخصی به زندانیان در ایران برای حفظ سلامت آن ها موجب شد در کشور های غربی مطالبه تحقق این امر صورت گیرد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علی باقری دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه به ارائه گزارشی از بازدید 12 ساعته خود از زندان بزرگ تهران پرداخت و گفت که از صبح روز جمعه چهارم مهر ماه تا خاتمه همان روز، بازدید مفصلی از این زندان و بخش های مختلف آن با هدف بررسی مسائل و مسائل زندانیان از منظر رعایت حقوق بشر داشته است.

باقری افزود: در ایام شیوع بیماری کرونا، صدور و اجرای بخشنامه رئیس قوه قضاییه برای اعطای مرخصی به زندانیان ابتکار مهمی از سوی جمهوری اسلامی ایران در حفظ سلامت زندانیان بود که موجب شد مطالبه جدی در کشور های غربی خصوصاً انگلیس و ایتالیا برای اجرای این ابتکار عمل به وجود آید.

وی در عین حال شرح داد: در جریان بازدید از این زندان مسائل و مسائل قابل توجهی هم وجود داشت که نیازمند همت برای رفع آن ها هستیم؛ از جمله این که تعداد زندانیان به نسبت فضای موجود زندان 30 درصد بیشتر از استاندارد های موجود است که به نظر می رسد با اجرای قانون کاهش مجازات حبس و مشخص تکلیف پرونده های بلاتکلیف، بخش مهمی از آن ها حل شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1238

به "اعطای مرخصی به زندانیان در ایران برای حفظ سلامت آن ها موجب شد در کشور های غربی مطالبه تحقق این امر صورت گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای مرخصی به زندانیان در ایران برای حفظ سلامت آن ها موجب شد در کشور های غربی مطالبه تحقق این امر صورت گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید