اسپیس ایکس آماده ارسال 4 فضانورد به فضا می گردد

به گزارش شاتر عکاسی، تست احتراق موشک فالکون 9 که قرار است 4 فضانورد را به ایستگاه فضایی بین المللی ببرد، موفقیت آمیز بود و اسپیس ایکس مشغول آماده سازی انجام ماموریت است.

اسپیس ایکس آماده ارسال 4 فضانورد به فضا می گردد

قرار است در هفته جاری 4 فضانورد همراه یک کپسول کرو دراگون شرکت اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین المللی سفر نمایند. این دومین پرواز عملیات کرو دراگون به حساب می آید که نخستین پرواز آزمایشی آن در اوایل 2020 میلادی انجام شد.

اما قبل از انجام این مأموریت جدید (کر و-2) اسپیس ایکس تست احتراق استاتیک موشک فالکون 9 را تکمیل کرد که کپسول دراگون را به فضا می برد.

طی فرایند تست احتراق استاتیک، سوخت موشک تأمین و برای پرتاب آماده می گردد. سپس در حالی که موشک با طناب هایی به زمین متصل است، موتورهای آن روشن می شوند. این تست روز گذشته در مقر فضایی کندی واقع در فلوریدا آمریکا انجام شد و 7 ثانیه طول کشید.

با توجه به موفقیت آمیز بودن تست، ناسا و اسپیس ایکس مشغول آماده سازی مقدمات پرتاب موشک هستند که پنج شنبه هفته جاری (22 آوریل) انجام خواهد شد.

قسمت اول موشکی که در این عملیات استفاده می گردد قبلاً در مأموریت کر و-1 در نوامبر 2020 استفاده شده است. علاوه بر آن کپسولی که در این عملیات به کار می رود قبلاً در نخستین پرواز آزمایشی به نام د مو 2 استفاده شده بود.

این نخستین باری است که فضانوردان از طریق موشک و کپسول دراگونی که قبلاً استفاده شده، به فضا سفر می نمایند.

شین کیمبرو، مگان مک آرتور (از ناسا)، آکیهیکوهوشید (سازمان فضایی ژاپن) و توماس پاس که (سازمان فضایی اروپا) در این مأموریت حضور دارند. آنها به عنوان بخشی از مأموریت Expedition65 به ایستگاه فضایی بین المللی سفر می نمایند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1610

به "اسپیس ایکس آماده ارسال 4 فضانورد به فضا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپیس ایکس آماده ارسال 4 فضانورد به فضا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید