اسپانیا فروش سلاح به ارمنستان و جمهوری آذربایجان را متوقف می نماید

به گزارش شاتر عکاسی، کنگره اسپانیا پیش نویس لایحه تعلیق فروش سلاح و تجهیزات نظامی به دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان تا زمان تداوم مناقشه قره باغ را تصویب کرد.

اسپانیا فروش سلاح به ارمنستان و جمهوری آذربایجان را متوقف می نماید

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به نقل از نشریه آ ب ث، کمیسیون توسعه همکاری های بین المللی کنگره اسپانیا پیش نویس لایحه تعلیق فروش سلاح و تجهیزات نظامی به دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان را تصویب کرد.

بر اساس این لایحه مادامی که دو کشور بر سر مسئله قره باغ درگیر اختلاف و تنش هستند، فروش سلاح از سوی اسپانیا متوقف خواهد بود.

لایحه توقف فروش سلاح به باکو و ایروان در بحبوحه اختلافات میان این دو کشور به پیشنهاد جان اینیاریتو نماینده کنگره و از اعضای ائتلاف بیلدو (Bildu) با وجود رای مخالف حزب مردمی (PP) و همچنین رای ممتنع حزب ووکس (VOX) به تصویب رسید.

سازمان امنیت و همکاری اروپا متشکل از نمایندگان 11 کشور عضو این سازمان از سال 1992میلادی برای حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان به اعضای خود توصیه کرد که به صورت اختیاری نسبت به تحریم فروش سلاح به هر دو کشور اقدام نمایند. با این حال میزان فروش تجهیزات دفاعی از کشور اسپانیا به جمهوری آذربایجان در سال 2019 به حدود 19 میلیون یورو رسید.

درگیری های نظامی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان از 6 مهرماه گذشته شروع شده است. به ابتکار روسیه، بامداد دهم نوامبر (20 آبان) سندی برای تحقق آتش بس کامل و برطرف تمام خصومت ها در منطقه درگیری قره باغ به امضای علی اف، پاشینیان و پوتین رسید.

وظیفه نظارت بر رعایت آتش بس بین دو طرف را نیروهای صلحبان ارتش روسیه به عهده دارد.

مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در سال 1988 میلادی شروع شد و در سال 1992 به درگیری نظامی کشید.

بر اثر این مناقشه که در سال 1994 به برقراری آتس بس میان طرفین مناقشه انجامید، منطقه قره باغ کوهستانی جمهوری آذربایجان و هفت شهرستان همجوار آن تحت کنترل نیروهای ارمنی درآمد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1275

به "اسپانیا فروش سلاح به ارمنستان و جمهوری آذربایجان را متوقف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپانیا فروش سلاح به ارمنستان و جمهوری آذربایجان را متوقف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید