آشنایی با اصول هیهچایک در جمهوری آذربایجان

به گزارش شاتر عکاسی، جمهوری آذربایجان یک کشوری آسیایی است که در قفقاز قرار گرفته. کشورهای همسایه جمهوری آذربایجان روسیه، گرجستان، ارمنستان و ایران هستند که از طریق قلمرو بسته به نخجوان و ترکیه هم مرز است. انگلیسی در آن جا خیلی شایع نیست اما بیشتر مردم حداقل یک حکومت روسی داشتند و اگر در سفر به جمهوری آذربایجان شما ترکی صحبت کنید تقریبا همه قادر هستند متوجه شوند. اما در این مقاله قصد داریم تا در مورد راه و روش و اصول هیچهایک در جمهوری آذربایجان صحبت کنیم. پس اگر اهل رایگان سواری هستید، با ما همراه باشید.

آشنایی با اصول هیهچایک در جمهوری آذربایجان

اصول هیچهایک در جمهوری آذربایجان:

مفهوم هیچهایک (رایگان سواری)- بسته به تعریف هم می تواند بسیار شناخته شده باشد و یا می تواند هرگز شناخته شده نباشد. مردم حین حرکت بسیار آسان متوقف می شوند به دلیل این که مردمان محلی در طرف دیگر جاده در انتظار سوار شدن ماشین ها به سر می برند. در طرف دیگر راننده ها اغلب انتظار پول دارند. (زنیت (Zenit) با یک راننده پورشه روبرو شده بود که برایش ایستاده بود و از او درخواست پول می کرد).

به نظر می رسد کمتر احتمال دارد که جاده کوچکتر شود. هیچهایکر های محلی گزارش داده اند که تنها جاده ها را بپذیرید و در مورد این موضوع ها صحبت نکنید و در نهایت ترجیح می دهند تا با انتظارات بیش از حد رانندگان معامله کنند.

روسی: bezplatno mozhna (آیا برای رفتن رایگان است؟)/ dingi nyet (من پولی ندارم)

ترکی: parasiz (gitmek) mumkun (آیا برای رفتن رایگان است؟) param jok (من پولی ندارم)

این جملات در سفر به جمهوری آذربایجان شما می تواند کمک کند که مردم شما را سریعا به عنوان یک توریست شناسایی کنند به ویژه یک خارجی غربی. از هیچهایک در باکو (Baku) و گنجا (Ganja) اجتناب کنید و در شهر های کوچکتر در نزدیکی راننده تاکسی ها هیچهایک نکنید. رایگان سواری در نواحی دور کوهستانی واقعا عالی است اما فقط در آنهایی که جاده های قابل اطمینانی دارند. هیچهایک در آذربایجان خطرناکتر از هر جای دیگر در این جهان نیست اما از خطرات در منطقه ها جنوب غربی، مرز ارمنستان و منطقه قره باغ که گاهی در آن درگیری های داخلی تشدید می شود، مطلع باشید. در منطقه مرزی با ارمنستان همچنین خطر بیشتری با زمین های مین گذاری وجود دارد.

جواز پلاک ها:

جمهوری آذربایجان سیستمی دارد که شما می توانید با جواز پلاکT هر ماشین را بشناسید که نشان می دهد هر ماشین متعلق به کدام کشور است. باکو برای مثال 10 و 90 و 99. است گنجا 20 و شِکی 55 است.

عبور مرزی:

قزاقستان: یکی از کشورهای همسایه های جمهوری آذربایجان قراقستان است. شما می توانید از باکو به آق تاو (Aktau) در قزاقستان یک کشتی بگیرید. و امکان گرفتن ویزای قزاقستان در باکو طی یک یا دو روز ممکن است. سفارت جمهوری قزاقستان در خیابان گنجلیک (Gandjlik m.st) ، خیابان حسن علی اِو 82 (82 Hasan Aliyev st) است. تلفن: 46562484652121(99412+)

ارمنستان: یکی دیگر از کشورهای همسایه جمهوری آذربایجان ارمنستان است. مرز با کشور ارمنستان بسته شده و همچنین مین های زمینی و درگیری و کشمکش هایی در ناحیه مرزی وجود دارد.

روسیه: مرز برای دارنده های پاسپورت های غیر مستند بسته می باشد. شرایط در اواخر سال 2012 تغییر کرد، اکنون عبور مرزی تنها با پاسپورت معتبر امکان پذیر است. پیت در ماه آگوست سال 2013 از طریق مرز عبور کرد، با اینکه پلیس مرزی از دیدن یک اروپایی در آن جا سورپرایز شده بود اما به او اجازه عبور داده شد.

ایران:شما به یک ویزای معتبر برای عبور از مرز ایران احتیاج دارید. آن جا دارای مرزی منظم است و امکان یک مسافرت مجانی به آن جا وجود ندارد.

ترکمنستان:شما می توانید از باکو تا ترکمنباشی (در ترکمنستان) یک کشتی بگیرید.

گرجستان:مرز گرجستان برای مسافرت رایگان باز است. این مرز بسیار آسان برای عبور است، رفتار محبت آمیز ای با خارجی ها دارند و منطقه ها پارک به مقدار کامیون های بزرگی در دو طرف مرز کشیده شده و مکانی را پدید آورده که شما به راحتی یک سواری گیر بیاورید.

منبع: همگردی
انتشار: 17 دی 1401 بروزرسانی: 17 دی 1401 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2200

به "آشنایی با اصول هیهچایک در جمهوری آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با اصول هیهچایک در جمهوری آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید