اجرای طرح بانویار در 50 روستا برای جلوگیری از مهاجرت زنان

به گزارش شاتر عکاسی، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گلستان گفت: طرح ابتکاری بانویار با هدف توسعه گردشگری، احیای صنایع دستی، اشتغال زایی و کارآفرینی زنان در معرض مهاجرت در 50 روستای کم برخوردار استان اجرا می شود.

اجرای طرح بانویار در 50 روستا برای جلوگیری از مهاجرت زنان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، الهه غیناقی اضافه نمود: توانمندسازی زنان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به تغییر سبک زندگی مصرف گرایی در روستاها منجر خواهد شد.

وی بانوان روستایی را محور خانواده و قشر تاثیرگذار جوامع روستایی استان دانست و اظهار امیدواری کرد: طرح بانویار می تواند گام مثبتی برای رفع موانع تحقق اهداف روستای بدون بیکار گلستان باشد و اساسا تقویت زنان به ویژه در روستاها به قوی شدن بنیان خانواده منجر می شود.

مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری گلستان همچنین به اجرای طرح آموزشی همیار قانون برای افزایش آگاهی خانواده ها از حقوق کودک اشاره کرد و گفت: این طرح با رویکرد پیشگیری از آسیب های اجتماعی، تربیت مربیان برای آموزش مسائل حقوقی و حقوق شهروندی و بالا بردن سطح آگاهی حقوقی افراد جامعه به ویژه مربیان و معلمان تدوین و رونمایی شد.

غیناقی ادامه داد: ایجاد نرم افزار بانک جامع اطلاعات زنان استان (سیمابر) و تدوین شاخص های عدالت جنسیتی و خانواده در سامانه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از دیگر اقدامات حوزه زنان گلستان در یک سال اخیر است.

وی به توانمندی زنان گلستان برای حضور در سطوح بالای مدیریتی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 376 بانو در سطوح مدیریتی استانی و شهرستانی مشغول خدمت هستند که در مجموع حدود 12.86 درصد از پست های مدیریتی کل استان را شامل می شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1157

به "اجرای طرح بانویار در 50 روستا برای جلوگیری از مهاجرت زنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح بانویار در 50 روستا برای جلوگیری از مهاجرت زنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید