آیا استفاده از دستکش باعث پیشگیری از ابتلا به کرونا می گردد؟

به گزارش شاتر عکاسی، برای پیشگیری از شیوع کرونا توصیه می گردد در ترددهای خود به بیرون از خانه از دستکش یکبار مصرف بهره ببرید اما استفاده نادرست و بی مورد از این دستکش ها می تواند احتمال ابتلای شما به بیماری کرونا را بالا ببرد.

آیا استفاده از دستکش باعث پیشگیری از ابتلا به کرونا می گردد؟

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، برای پیشگیری از شیوع کرونا توصیه می گردد در ترددهای خود به بیرون خانه از دستکش های یکبار مصرف بهره ببرید اما استفاده نادرست و بی مورد از دستکش های یکبار مصرف می تواند احتمال ابتلای شما به بیماری کرونا را بالا ببرد.

عموم مردم در زندگی روزانه فقط کافی است تا به طور مرتب دست ها را بشویند اما پرسنل پرستاری و درمان، افراد دارای تماس نزدیک، پرسنل امور حمل ونقل و دیگر کارکنان محل های پر رفت وآمد و شلوغ بایستی به منظور کاهش ریسک انتقال به وسیله تماس از دستکش استفاده نمایند.

اما عموم مردم باید قبل استفاده از دستکش، به موارد زیر توجه نمایند:

  • استفاده از دستکش بیشتر می تواند مضر باشد زیرا دستکش می تواند اشتباهاً به شما احساس امنیت بدهد، زیرا راحت تر دست هایتان را به جاهای مختلف می زنید و انتشار ویروس بیشتر می گردد.
  • از نظر انتشار ویروس دستکش شرایطی مشابه دستتان دارد یا حتی بدتر. احتمالاً چسبندگی ویروس کرونا به دستکش لاتکس بیشتر از پوست است.
  • تعداد کمی از افراد دستکش ها را به طور صحیح از دست خود درمی آورند. خارج کردن نادرست دستکش موجب انتقال آلودگی به دست ها و جا های دیگر می گردد.
  • پس از خارج کردن دستکش حتماً باید از دور انداختن آن در محیط خودداری کنید.

افراد به اشتباه تصور می نمایند که در زمان استفاده از دستکش می توانند همه چیز و هرکسی را لمس نموده و با همان دستکش به فعالیت خود ادامه می دهند و در صورتی که اگر بخواهیم به طور صحیح از دستکش به جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری استفاده کنیم باید پس از لمس هر سطح و موادی دستکش ها را تعویض نموده و از برخورد دستکش با صورت جلوگیری کنیم.

با توجه به توصیه های مکرر در خانه ماندن بهترین کار عدم خروج از خانه و خرید اینترنتی است. اگر برای خرید به بیرون رفتید، بدون دست زدن به صورتتان خرید نموده و سپس دست ها را شسته و ضدعفونی کنید.

4145

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 974

به "آیا استفاده از دستکش باعث پیشگیری از ابتلا به کرونا می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا استفاده از دستکش باعث پیشگیری از ابتلا به کرونا می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید