آمریکا 5 شرکت چینی را تهدید امنیت ملی دانست

به گزارش شاتر عکاسی، کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (اف سی سی) پنج شرکت چینی را طبق یک قانون سال 2019 با هدف حفاظت از شبکه های ارتباطی آمریکا، به عنوان یک تهدید امنیت ملی تشخیص داد.

آمریکا 5 شرکت چینی را تهدید امنیت ملی دانست

به نقل از خبرگزاری رویترز، در بیانیه اف سی سی آمده است، این شرکت ها شامل شرکت فناوری های هوآوی، شرکت زدتی ای، شرکت ارتباطات هیترا، شرکت فناوری دیجیتال هانگژو هیکویژن و شرکت فناوری شجیانگ داهوآ می شوند.

قانون سال 2019، اف سی سی را برای شناسایی شرکت هایی ملزم نموده است که تجهیزات و خدمات ارتباطات از راه دور تامین می نمایند و خطری غیر قابل قبول برای امنیت ملی آمریکا به شمار می فرایند.

جسیکا روزنورسل، سرپرست اف سی سی در بیانیه ای گفت: این فهرست رهنمود معناداری ارائه می نماید که تضمین خواهد نمود در شرایطی که شبکه های نسل آینده در حال ساخته شدن در سراسر این کشور هستند، آنها اشتباهات گذشته را تکرار نخواهند کرد یا از تجهیزات و سرویس هایی که تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا یا امنیت و ایمنی آمریکایی ها به شمار رود، استفاده نخواهند کرد.

قانون سال 2019 به بخشی در لایحه مجوز دفاعی استناد کرد که پیشتر هم پنج شرکت چینی را شناسایی نموده بود. در اوت 2020، دولت آمریکا مقرراتی را بیان کرد تا آژانس ها را از خرید کالاها یا خدماتی از هر کدام از این پنج شرکت چینی منع کند. آمریکا در سال 2019 شرکت هوآوی، هیکویژن و تعدادی دیگر را در فهرست سیاه مالی خود قرار داد.

ممنوعیت سال گذشته اف سی سی علیه هوآوی و زدتی ای موجب شد تا شرکت های آمریکایی نتوانند 8.3 میلیارد دلار برای خرید تجهیزات از این شرکت ها اختصاص دهند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1551

به "آمریکا 5 شرکت چینی را تهدید امنیت ملی دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا 5 شرکت چینی را تهدید امنیت ملی دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید