آمریکا در حال رقابت راهبردی با چین است

به گزارش شاتر عکاسی، خبرگزاری خبرنگاران- سخنگوی کاخ سفید گفت نظر رئیس جمهور بایدن این است که ما در حال رقابت با چین هستیم و او درباره عمق این چالش شفاف بوده است.

آمریکا در حال رقابت راهبردی با چین است

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی ای پی تی ان، جنیفر ساکی ، سخنگوی کاخ سفید گفت: در حال رقابت راهبردی با چین هستیم.

وی اضافه نمود: نظر رئیس جمهور بایدن این است که ما در حال رقابت با چین هستیم و او درباره عمق این چالش شفاف بوده است. مصاحبهیی که وی با رئیس جمهور چین داشت قطعا منعکس کننده این موضوع بود. موضوعاتی مطرح شد که منعکس کننده شیوه ما و از جمله بیان ارزش های آمریکا و دفاع از آن ارزش ها در آن مصاحبه بود.

جنیفر ساکی گفت: رئیس جمهور درباره چالش هایی که با آنها روبرو هستیم، شفاف است. یکی از آنها رقابت راهبردی با چین است. برای آنکه بهترین صندلی را در آن رقابت داشته باشیم ما باید گام هایی برداریم از جمله اینکه نیروی کاری خود را رقابت پذیر تر کنیم. ما باید گام هایی در جهت حفاظت از فن آوری خود برداریم. ما در تعامل با متحدان و شرکای خود کوشش خواهیم کرد که این کار را انجام دهیم. این منعکس کننده راهبرد ما است. ما کوشش می کنیم که نظر کنگره را در رابطه با راهبرد خود بدانیم.

ساکی درباره تصاویر جدید حمله به کنگره گفت: بسیاری از ما این تصاویر را از شبکه ان بی سی و دیگر شبکه ها دیدیم. این تصاویر آزاردهنده بودند. احساس رئیس جمهور در هنگام تماشای این تصاویر هم اینگونه است. زمانی که او بعضی از این تصاویر را دید، نظر خود را اظهار داشت. او تحت تاثیر این تصاویر نهاده شد. این یادآور یک حمله غیرمنتظره در ششم ژانویه بود. این حمله ای به دموکراسی ما بود. این تصاویر ویدئویی برای رئیس جمهور شوک آور بود. این موضوع برای او که زمان بیشتری را در کنگره سپری نموده است، ملموس تر بود.

سخنگوی کاخ سفید گفت: رئیس جمهور نمی خواهد که پیش بینی درباره آنچه که روی داد داشته باشد. او همانند مردم عادی احساس خود را نشان داد.

ساکی ادامه داد: رئیس جمهور بایدن برای مدت 36 سال در مجلس سنا بوده است. همانطور که همه شما به خوبی می دانید او به نقش سنا بسیار اهمیت می دهد. سنا به عنوان هیات منصفه اتهامات را آنالیز می نماید. مجلس نمایندگان این پرونده را به مجلس سنا می دهد. رئیس جمهور هم اکنون در سنا و در هیات منصفه نیست. نقش او تنها این است که رئیس جمهور آمریکا باشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1495

به "آمریکا در حال رقابت راهبردی با چین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا در حال رقابت راهبردی با چین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید