آقای دندانپزشک، پرسپولیس را سرویس می نماید؟

به گزارش شاتر عکاسی، اینکه آیا این دندانپزشک، پرسپولیس را سرویس می نماید یا نه، به زمان احتیاج دارد و اینکه سرویس را در معنای انگلیسی به کار ببریم یا معادل فارسی؟!

آقای دندانپزشک، پرسپولیس را سرویس می نماید؟

خبرنگاران؛ احسان محمدی- خرداد سال 1394 در تجمع دلواپسان در مشهد، دو خانم که خود را دندانپزشک معرفی می کردند، روی مقوایی نوشته بودند: ما دندانپزشکان دهن آمریکا را سرویس می کنیم.

مقصود آنها البته استفاده از یک اصطلاح چاله میدانی برای ادب کردن طرف مقابل بود اما واژه (service) در انگلیسی به معنای مرتب کردن، روبراه ساختن، تعمیر کردن و ... به کار می رود. در واقع در تضاد با آن تصوری که خانم های مثلاً دندانپزشک از سرویس کردن دهن! در خیال داشتند.

مهدی رسول پناه مدیرعامل باشگاه پرسپولیس شد. در روزهایی که به نظر می رسید همه چیز در این باشگاه روی روال است و آنها در یک روز شش امتیاز به دست آوردند(سه امتیاز بازی خانگی با شهرخودرو و سه امتیاز بازی ملغی شده با سپاهان) یک باره انگار کرونا به جان این باشگاه افتاد، ابتدا ماجرای استوکس، بعد پرونده برانکو، بعد زلاتکو و حالا استعفای شبانه محمدحسن انصاری فرد!

ممکن است کسانی بگویند در شرایطی که کشور گرفتار یک بحران تمام عیار است و در هر ساعت چند نفر جان می دهند، رفت و آمد مدیرعامل یک باشگاه فوتبال چه اهمیتی دارد؟ اما این موضوع برای بسیاری آنقدر اهمیت داشت که مقابل وزارت ورزش تجمع کردند. جایی که مدعی هستند وزیر به منظور خراب کردن راستا موفقیت این تیم برای فتح جام چهارم سنگ اندازی می نماید و دلیل آن را هم حمایت از مهدی رسول پناه می دانند که او را دندانپزشک اختصاصی آقای سلطانی فر معرفی می نمایند!

اگر سه ماه پیش بود احتمالاً می نوشتم که صرفاً اعتماد وزیر به یک دندانپزشک برای مدیریت باشگاه عظیمی مثل پرسپولیس یک توهم هواداری است اما حالا دیگر به هر چیزی تردید می کنم! چرا که زمان نشان داد موضوعات کلیدی تر از یک تیم فوتبال را که با اطمینان گمان می کردیم مگر امکان دارد؟ هم ممکن شد!

بعضبی اختلافات انصاری فرد با اعضای هیات مدیره پرسپولیس و برکناری قدوسی مدیر روابط عمومی باشگاه را دلیل استعفای او عنوان کردند اما اعضای هیات مدیره این استعفا را فرار به جلو و شانه خالی کردن از زیر بار مطالبات اقتصادی و بدهی های ناشی از خریدها و قراردادهای بد در زمان او عنوان کردند.

وقتی باشگاهی مثل پرسپولیس که در چهار سال، سه بار قهرمان لیگ، دوبار قهرمان سوپرجام، یک بار قهرمان جام حذفی، یک بار نایب قهرمان آسیا و ... شده به درآمدزایی نمی رسد و بدهی روی بدهی می آورد حال بقیه تیم ها چطور است؟ واقعاً با کدام دوپینگ سرپا هستند؟ مگر می گردد یک تیم عظیم که روی نوار موفقیت است در عرض چهارسال، چهارمدیرعامل عوض کند؟ بله! می گردد! دو پاراگراف بالاتر نوشتم که همه چیز امکان دارد!

مهدی رسول پناه دندانپزشک است. فارغ التحصیل دانشگاه شهید بهشتی، عضو شورای مرکزی و رئیس کمیته انتخابات حزب اعتماد ملی، در انتخابات دوره هشتم مجلس شورای اسلامی جزو کاندیداهای این حزب از حوزه انتخابیه تهران و شمیرانات بود و سال هاست در ورامین و تهران به ارایه خدمات درمانی دندان پزشکی مشغول است... اما چه ربطی به فوتبال دارد؟

پژمان راهبر از روزنامه نگاران ورزشی به طعنه در توئیتی نوشت:فراموش نشه که تا شش هفت ماه پیش (احتمالاً) آقای رسول پناه در دوران زندگی حتی از بغل یه استادیوم هم رد نشده بود. اما تو ایران ممکنه. همه چی ممکنه. این یکی از دهها واکنشی است که در رسانه ها به این انتصاب اجرا شده است. تردید در تخصص و کارآمدی یک فرد غیر ورزشی در حوزه تیم داری، جایی که عقاب هم پر می ریزد.

اما بعضی هم معتقدند او یک شاهینی قدیمی است، پیش از این عضو علی البدل هیات مدیره باشگاه بود که پس از درگذشت حبیب کاشانی که ریاست هیات مدیره را بر عهده داشت به عنوان عضو جدید معرفی گشت. اینکه سابقه ورزشی مشخصی ندارد چندان مهم نیست، بسیاری از مدیران کلیدی کشور هم هیچ تخصص، تحصیلات و تجربه ای در جایی که منصوب شده اند ندارند، همین که بتواند بدهی های باشگاه را صاف کند و تیم را از این بحران که مثل یک سیاه چاله در حال بلعیدن آن نجات بدهد کافی است.

موافقان و مخالفان انصاری فرد و رسول پناه در شبکه های اجتماعی دارند از خجالت هم و البته وزیر در می آیند. یک سرگرمی تازه در روزهای نیمه قرنطینه! اینکه آیا این دندانپزشک، پرسپولیس را سرویس می نماید یا نه، به زمان احتیاج دارد و اینکه سرویس را در معنای انگلیسی به کار ببریم یا معادل فارسی؟!

منبع: عصر ایران
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 885

به "آقای دندانپزشک، پرسپولیس را سرویس می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آقای دندانپزشک، پرسپولیس را سرویس می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید