آشنایی با بازسازی و دکوراسیون داخلی ویلا

به گزارش شاتر عکاسی، ویلاها و خانه های روستایی با اهداف و خواسته های گوناگونی شکل میگیرند ولی اصلی ترین و بیشترین کاربرد ویلاها برای مردم دوری از تنش های روزمره و زندگی ماشینی و پر از استرس شهرهای مدرن و پرجمعیت است تا بتوانند در دل طبیعت و آرامش آن استراحت نمایند و تعطیلات را در خانه ویلایی خود سپری نمایند . ویلاها به شما یاری مینمایند که استرس ها و خستگی های ناشی از دوندگی های دنیای معاصر را فراموش کنید و در آرامش با خانواده خود در دل طبیعت به تفریح و خوش گذرانی بپردازید . به همین دلیل است که ما در شرکت بازسازی ساختمان خبرنگاران تصمیم گرفتیم که شما عزیزان را با چگونگی بازسازی و دکوراسیون داخلی ویلا آشنا کنیم .

آشنایی با بازسازی و دکوراسیون داخلی ویلا

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

همه ما متوجه اهمیت و صندلی خاص ویلا برای آرامش و آسایش روحی و روانی خود و خانواده خود شده ایم . حال بهتر است بدانیم که چه مواردی باعث بالابردن کیفیت و کارایی یک ویلا میشوند که در نتیجه این کیفیت و کارایی تاثیر مستقیمی بر زندگی و آسایش ما دارند . فاکتورهای گوناگون و مهمی مانند دکوراسیون داخلی ، طراحی محوطه و حیاط ویلا ، نما و فرم ویلا ، پلان ویلا و ... بر کیفیت یک ویلا تاثیر گذار هستند ولی در این مقاله ما به بررسی و بررسی دکوراسیون داخلی و بازسازی ویلا میپردازیم و جنبه ها و ویژگی هایی که یک طراحی دکوراسیون منزل برای ویلا باید داشته باشد را بیان میکنیم.

اصول اولیه و نکات اصلی دکوراسیون داخلی ویلا

این تصور غلط وجود دارد که بازسازی ویلا و دکوراسیون داخلی ویلا امر و فرایندی بسیار پرهزینه و گران است و برای رسیدن به یک دکوراسیون لوکس ، شیک و راحت باید متحمل صرف هزینه های بسیاری شد . در صورتی که یک شرکت معماری و بازسازی معتبر میتواند با توجه به میزان بودجه شما و با خلاقیت و هنر و تجربه خود در امور ساختمانی و بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی شما را به ویلای آرمانی خود برساند .

سبک و کانسپت دکوراسیون داخلی بهتر است متناسب با منطقه و بستر ویلا شکل بگیرد و اگر هارمونی درستی بین سایت و منطقه با دکوراسیون و طراحی ویلا وجود داشته باشد زیبایی خاصی را به ویلای شما میبخشد . برای مثال اگر ویلای شما در منطقه ای جنگلی یا پر درخت ساخته شده باشد بهتر است از مبلمان چوبی و با تم قهوه ای و گرم استفاده گردد . در انتخاب کفپوش ها باید به آب و هوای منطقه و اقلیم سایت دقت کنیم و در خصوص رنگ و بافت کف پوش ها بهتر است دارای هارمونی با مبلمان و دیوارها باشند و این نکته را هم در نظر داشته باشیم که رنگ های روشن باعث عظیمتر دیده شدن فضا و رنگ های تیره کوچک دیده شدن فضا میشوند.

طراحی و دکوراسیون داخلی ویلا باید شاداب و پویا باشد و بتواند طبیعت بکر و زیبای اطراف خود را به داخل ویلا بکشاند و جزیی از خود کند .

حال به بررسی دکوراسیون منزل در ویلا در قسمت و فضاهای مختلف میپردازیم :

دکوراسیون هال و پذیرایی ویلا

فضاهای عمومی مثل هال و پذیرایی و اتاق نشیمن در ویلا بسیار مهم هستند زیرا بیشتر وقت ساکنین در ویلا در این فضاها و در کنار هم میگذرد پس باید دارای جذابیت و راحتی بالایی باشند . همانطور که گفتیم رنگ های روشن و سفید فضا را عظیمتر نشان میدهند علاوه بر این مسئله ، این قابلیت را برای شما ایجاد میکنند که در انتخاب رنگ و بافت مبلمان و فرش و اکسسوری ویلای و نشیمن خود دستتان باز باشد . نورپردازی این فضاها هم بسیار مهم است بهتر است اتاق های نشیمن دارای پنجره و بازشوهای عظیم و سرتاسری باشند که علاوه بر امکان استفاده از دید عالی و بینهایت به طبیعت و فضای خارجی بتوان از نور طبیعی در خانه استفاده کرد . ولی با اینحال طراحی مناسب سقف و نورهای سقفی و مخفی به زیبایی و پویایی دکوراسیون هال و پذیرایی ویلا شما یاری میکنند .

دکوراسیون اتاق غذاخوری ویلا

اگر در ویلای خود فضای کافی برای داشتن یک اتاق و سالن غذا خوری را دارید بهتر است در دکوراسیون و چگونگی این فضا دقت لازم را داشته باشید . سالن غذاخوری بهتر است در بین آشپزخانه و اتاق نشیمن قرار بگیرد و تم و طیف رنگی آن را رنگ های گرم که باعث افزایش هیجان و اشتها می گردد بهره ببرید . در دکوراسیون این فضا تنوعی ایجاد کنید ولی تنوع دکوراسیون این بخش از ویلا نباید هارمونی سبک کلی ویلا را از بین ببرد . نورپردازی در سالن غذاخوری بسیار مهم است و جلوه غذاهای شما را چندین برابر میکند . و بهتر است از لوسترهای کلاسیک بپرهیزید و از نورهای ال ای دی و به شکل منحنی و دایره وار طراحی و نصب کنید .

دکوراسیون آشپزخانه ویلا

قرارگیری آشپزخانه باید قلب ویلا باشد و بتواند به تمام بخش ها و طبقات خدمات رسانی کند . دکوراسیون آشپزخانه باید علاوه بر زیبایی کارا و عملکردی باشند . در آشپزخانه های مدرن از جزیره در مرکز و جلوی آشپزخانه استفاده میکنند که علاوه بر زیبایی سیرکولاسیونی مناسب را در آشپزخانه بوجود می آورد . دکوراسیون آشپزخانه و طراحی و اجرای کابینت تاثیر مستقیمی بر دکوراسیون کل خانه و ویلا میگذارد به همین دلیل از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید با دقت بالا و کاملا هنرمندانه و خلاقانه طراحی و اجرا گردد . نوع کابینت ها و متریال کابینت ها که بیشتر سطح آشپزخانه و دکوراسیون آشپزخانه را اشغال میکنند باید مطابق با کانسپت طراحی و شرایط اقلیمی انتخاب گردد تا در آینده مشکلاتی را برای ساکنین ایجاد نکند .

دکوراسیون اتاق خواب و فضاهای خصوصی ویلا

برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب ویلا باید آرامش و آسایش را مهمترین مسئله در نظر گرفت ، به همین دلیل استفاده از رنگ های ملایم و خنثی به آرمش خاطر و راحتی انسان یاری میکند . استفاده از رنگ های پرتنش و هیجان آور را برای جزییات و ریزه کاری ها بگذارید . به عنوان مثال میتوان از رنگ های نیلی و طوسی برای دیوارها استفاده کرد و از رنگ های گرم مثل زرشکی و قرمز در نقوش کوسن و پرده ها بهره برد .

دکوراسیون راهروها و ورودیهای ویلا

راهروها و ورودیهای ویلا باید دلباز و اگر فضای مناسبی داشته باشیم دارای عرض حداکثری یک راهرو و ورودی باشند . برای ورودی ها بهتر است یک فضای فیلتر در نظر بگیریم که علاوه بر بحث عایق حرارتی عاملی برای دعوت کنندگی میهمانان باشد .

در دکوراسیون راهروها از نورپردازی های رشته ای و مخفی بهره ببرید و المان های مقطعی برای ایجاد فضای مکث در راهروهای طویل به زیبایی دکوراسیون داخلی یاری میکند . فضاهای مکث میتواند دکورهای چوبی ، شلف های کتاب ، بوفه ، گلدان ها و فلاور باکس های زیبا و ... باشند .

منبع: هیرادانا
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1167

به "آشنایی با بازسازی و دکوراسیون داخلی ویلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با بازسازی و دکوراسیون داخلی ویلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید