Avatr 12 در مونیخ رونمایی شد ، همه چیز درباره دومین شاهکار نادر فقیه زاده

به گزارش شاتر عکاسی، سدان Avatr 12 رسماً در نمایشگاه خودرو مونیخ رونمایی شد. این خودرو برقی، دومین شاهکار نادر فقیه زاده به عنوان مدیر دپارتمان طراحی چانگان Avatr است. فقیه زاده 18 سال در دپارتمان طراحی BMW در دیزاین بسیاری از محصولات این برند آلمانی نقش داشت. او از سال 2019 به عنوان مدیر دپارتمان طراحی چانگان Avatr مشغول به کار است. پس از معرفی خودرو بی نظیر Avatr 11 که یک کراس اوور برقی بود، Avatr 12 به عنوان یک سدان الکتریکی با 578 اسب بخار قدرت در نمایشگاه IAA 2023 مونیخ معرفی گردید.

Avatr 12 در مونیخ رونمایی شد ، همه چیز درباره دومین شاهکار نادر فقیه زاده
مصاحبه اختصاصی بیت ران با نادر فقیه زاده را در یوتیوب بیت ران پلاس ببینید

بیت ران - محمد فتح اللهی - برند Avatr، یک سرمایه گذاری مشترک خودروسازی چینی بین Changan ،CATL و Huawei است. شاید اینطور به نظر برسد که Avatr یک اشتباه نگارشی از نام AVATAR است. اما اینگونه نیست.

این برند خودروسازی چینی ساعاتی پیش دومین محصول خود را در نمایشگاه IAA 2023 مونیخ رونمایی کرد. Avatr با رونمایی از مدل 12 نشان داد که میخواهد به سرعت وارد بازار اروپا گردد.

البته پیش تر دیزاین فوق العاده Avatr 11 موجب شد که بعضی از رسانه های بین المللی، این خودرو را به عنوان نسل آینده SUVهای الکتریکی استون مارتین معرفی نمایند.

دومین محصول برند Avatr، یک سدان کوپه فوق العاده شیک است. این خودرو که Avatr 12 (تلفظ: One-Two) نام دارد در واقع یک فست بک کاملاً مدرن با بعضی المان های چشمگیر است.

یکی از این المان های کم نظیر بر روی بدنه این خودرو، نمایشگری است که Halo Display نام دارد. Avatr باور دارد که این نمایشگر LED سیاه رنگ که در بخش جلو این خودرو قرار گرفته است، می تواند ارتباط با افراد خارج از خودرو را فراهم کند.

مشخصات فنی Avatr 12

سدان Avatr 12 در دو تیپ به بازار عرضه خواهد شد. نسخه پایه این خودرو دارای یک موتور برقی است که بر روی محور عقب قرار گرفته است.

این موتور برقی نیروی خود را از باتری های سه گانه لیتیومی دریافت می نماید که به وسیله CATL فراوری شدند. این نسخه از Avatr 12 قادر است 313 اسب بخار نیرو در اختیار راننده قرار دهد که این سدان 2180 کیلوگرمی را به حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعت می رساند.

اما هیجان انگیزترین نسخه از این خودرو، مدل دو موتوره آواتر 12 است. این نسخه دارای موتورهای برقی در محور جلو و عقب است که در مجموع، 578 اسب بخار نیرو فراوری می نمایند. هر دو مدل Avatr12 دارای گیربکس های یک دنده هستند که می توانند تا 200 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرند.

باتری های این نسخه نیز همچون نمونه تک موتوره به وسیله CATL تأمین می شوند. عمل خنک کاری باتری های هر دو مدل به وسیله جریان آب به دور مدار باتری ها انجام می گردد و در دمای پایین هم، گرمکن ها باتری را به شرایط ایده آل برای کار می رسانند. هر دو مدل از پک باتری 94.5 کیلووات ساعتی استفاده می نمایند که پیمایشی بین 650 تا 700 کیلومتر را ممکن می نماید.

Avatr12 فقط با یک استاندارد رینگ و لاستیک به دست مشتریانش می رسد. رینگ های این سدان برقی 21 اینچی هستند و ابعادی برابر با 265/40 دارند. البته مشتریان می توانند دیزاین های مختلفی را برای رینگ های این خودرو انتخاب نمایند. اما ابعاد تمامی این رینگ ها، 21 اینچی هستند.

طول و عرض این خودرو برابر است با 5020×1999 میلیمتر. ارتفاع نمونه یک موتوره 1460 میلیمتر است و این میزان در مدل دو موتوره به 1450 میلیمتر می رسد.

فاصله بین دو محور هر دو مدل 3020 میلیمتر اعلام شد و وزن مدل دو موتوره به علت ست آپ برقی بیشتر به 2300 کیلوگرم نیز می رسد.

نادر فقیه زاده: Avatr 12 یک دوست است

همچون Polestar 5، این سدان برقی نیز دارای شیشه عقب نیست. به جای شیشه عقب، یک دوربین دید عقب تصاویر قسمت عقب این خودرو را به آیینه میانی در درون کابین ارسال می نماید.

نادر فقیه زاده، مدیر ارشد تیم طراحی Avatr 12 می گوید: در دنیایی که محصولات صرفاً اشیاء هستند، Avatr یک دوست است. آیینه ای برای آرزوهای شما، وسیله ای برای هویت شما و شریکی برای سفر شما.

درون کابین Avatr 12

در داخل کابین این سدان برقی، داشبوردی با عناصر شناور (به بیان Avatr) پیش روی ما قرار گرفته است. این خودروساز چینی می گوید که این بخش از Avatr 12 مثل یک سفینه فضایی است که بال های آن تا روی درب های جلو باز شدند.

یک نمایشگر لمسی بسیار بزرگ (ابعاد آن اعلام نشد) کل بخش جلوی این خودرو را پوشش می دهد و اصطلاحاً مثل یک پنجره دیجیتالی است. Avatr می گوید که تمامی بخش های این خودرو برقی را می توان با استفاده از این نمایشگر بزرگ لمسی، تنظیم کرد.

در بالای سر سرنشینان این خودرو برقی، سقفی تمام شیشه ای قرار گرفته است که به صورت الکتروکرومیک می توان درجه حساسیت به نور آن را تغییر داد. یعنی با استفاده از یک سوئیچ، سقف پانورامیک این خودرو مات یا سفاف خواهد شد.

در بحث ایمنی، Avatr 12 با 29 سنسور از جمله سه سنسور Lidat و یک کامپیوتر مرکزی یک سدان هوشمند تمام عیار است. ضمن اینکه برند هوآوی به عنوان تأمین نماینده بخش های الکترونیک این خودرو تکنولوژی Advanced Driving System (ADS) 2.0 را در این خودرو پیاده سازی کرد.

قطعاً تا ماه های آینده اطلاعات بیشتری از جهت امکانات رفاهی این خودرو بیشتر منتشر خواهد شد. تا آن موقع باید از این شاهکار نادر فقیه زاده لذت برد و منتظر Avatr 13 ماند.

بک X3 پرو خودروسازان بم ارزش خرید دارد؟ / راهنمای جامع BAC X3 Pro

کانسپت CLA با تکنولوژی Vision EQXX و پیمایش 750 کیلومتری معرفی گردید

کراس اوور KMC X5 کرمان موتور با این مشخصات به بازار می آید

سئات با دنیای خودروسازی خداحافظی کرد / باخت Seat به Cupra!

منبع: بیت ران
انتشار: 15 شهریور 1402 بروزرسانی: 15 شهریور 1402 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2299

به "Avatr 12 در مونیخ رونمایی شد ، همه چیز درباره دومین شاهکار نادر فقیه زاده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "Avatr 12 در مونیخ رونمایی شد ، همه چیز درباره دومین شاهکار نادر فقیه زاده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید