5 نکته مهم که قبل از خرید انواع اتو ریش باید در نظر داشته باشید

به گزارش شاتر عکاسی، زمانیکه قصد بلند کردن ریش های خود را داشته باشید، با بلند و بلندتر شدن آن ها این موها از کنترل خارج می شوند و شاید موج عجیبی از وسط آن سر در بیاورد. شکل مرتب و هم ریخت ریش ها از آن استایل هایی است که هر مردی با ریش های بلند علاقه مند به داشتن آن ها است، اما در کنار استفاده از انواع روغن ها و شامپوهای مخصوص ریش، شاید استفاده از یک اتو ریش باکیفیت هم بتواند برای شما بسیار مفید باشد تا همان استایلی که دوست دارید را به ریش های خود ببخشید. بنابراین در این قسمت از سری راهنماهای خرید خبرنگاران مگ به سراغ معرفی انواع اتوهای ریش می رویم و در کنار آن نکات لازم برای خرید این محصول را مرور می کنیم.

5 نکته مهم که قبل از خرید انواع اتو ریش باید در نظر داشته باشید

فهرست محتوا

آیا گرمای اتو ریش برای ریش ها مضر است؟

آشنایی با انواع اتو ریش و مزایای هر کدام

5 نکته مهم که قبل از خرید انواع اتو ریش باید در نظر داشته باشید!

چگونه با اتو ریش، ریش های خود را صاف کنیم؟

چگونه ریش ها را با سشوار صاف کنیم؟

آشنایی با پرفروش ترین مدل های اتو ریش

آیا گرمای اتو ریش برای ریش ها مضر است؟

به طور کلی اتو ریش یک نوع ابزار کاربردی برای صاف و مرتب کردن موهای ریش و سبیل است که با وجود صفحات گرم نماینده می تواند موهای ریش را مرتب و راست کند و به شکلی زیبا جلوه ای نرم و صاف به آن ها دهد. اما قبل از اضافه کردن اتوی ریش به فهرست خرید استایل خود بهتر است اطلاعاتی در خصوص گرما و احتمال آسیب به ریش ها و موها را به دست آورید.

به همین خاطر، قابل توجه ترین نکته ای که وجود دارد این است که دمای 185 درجه سانتی گراد (385 درجه فارنهایت) دمای مناسبی برای استفاده از گرمای اتو بر روی موهای ریش و حتی سر است و زمانی که دما به چیزی بالاتر از این حد برسد، احتمال آسیب به ریش ها بسیار بالاتر می رود. بنابراین اگر در حال انتخاب بین مدل های مختلف اتو ریش هستید، بهتر است قابلیت تنظیم دما در این دستگاه را به منظور حفظ سلامت مو و ریش خود در نظر بگیرید.

نکته قابل توجه دیگر این است که یکسری از مطالعات نشان می دهد که خشک کردن موها و ریش ها با سشوار و در دمای 95 درجه سانتیگراد (203 درجه فارنهایت) از فاصله 15 سانتی متری در مقایسه با موهایی که به طور طبیعی در هوا خشک می شوند، آسیب کمتری را به همراه دارند؛ البته گرما و استفاده نادرست از اتو ریش می تواند به موها آسیب برساند.

آشنایی با انواع اتو ریش و مزایای هر کدام

اساساً دو نوع مختلف اتو ریش در بازار وجود دارد که شامل برس های خشک نماینده مو و برس های حرارتی می گردد. البته اتو موی ساده هم که اغلب خانم ها برای صاف کردن موهای خود از آن استفاده می نمایند هم در بازار وجود دارد، اما ما به شما استفاده از آن ها را برای ریش توصیه نمی کنیم، چراکه به صورت بیش از حد نزدیک می گردد و به همین خاطر هم خطرناک هستند.

برس های خشک نماینده مو شبیه به سشوار عمل می نمایند، زیرا هوای گرم فراوریی را بین موها پخش می نمایند. این برس ها معمولا سری گرد دارند، اما مواردی با سری های صاف هم در بازار دیده می گردد. از طرفی اتو ریش ها یا برس های حرارتی از یک عنصر حرارتی داخلی استفاده می نمایند که برس و موها را گرم می نماید. در کنار این موارد انتخاب بین انواع اتو ریش با یک سری ملاحظات دیگر از جمله نوع صفحات و دندانه های دستگاه هم همراه است.

اتو ریش آیونیک

اتو ریش های آیونیک از یون های منفی برای سرعت بخشیدن به زمان خشک شدن و حالت دادن به ریش ها استفاده می نمایند. در واقع هرچه زمان بیشتری برای پردازش ریش ها بدون مجهز بودن به یون های منفی گذاشته گردد، احتمال ایجاد موخوره و سوختگی در ریش هم بیشتر می گردد، بنابراین، از نظر تئوری، خشک و حالت دادن سریع تر ریش ها با اتوی آیونیک، با وز شدن کمتر آن ها همراه است.

اتو ریش مدل تورمالین

اتو ریش مدل تورمالین شبیه سیستم های آیونیک کار می نمایند با این تفاوت که میزان بیشتری یون های منفی آب فراوری می نمایند. تورمالین یک سنگ معدنی است که ساختار آن موها را در معرض آسیب کمتری با افزایش دما قرار می دهد و برای افرادی که ریش های نازک و شنماینده دارند، بسیار کاربردی است.

اتو ریش های سرامیکی، چینی و مادون قرمز

تمامی این مدل های اتو ریش عملا معنی یکسانی دارند با این تفاوت که میزان گرمایش مداوم در آن ها فرق دارد. البته نکته ای که در خصوص اتو ریش هوای گرم باید در نظر داشته باشید، این است که اگر ریش شما واقعا پرپشت و تنومند است، یا در پی ظاهری دراماتیک و صاف تر هستید، ممکن است گرمای مورد احتیاج برای حالت دادن ریش ها بالای 190 درجه فارنهایت (حدودا 88 سانتی گراد) باشد.

در این میان اتو ریش هایی با صفحات سرامیکی جزو محبوب ترین انواع اتو ریش ها در بازار هستند. سرامیک یک جنس نسبتاً نرم و صیقلی است که حرارت را به شکلی ایدئال منتقل می نماید و در نتیجه آن را بر روی موهای ریش توزیع می نماید. بعلاوه گزینه های سرامیکی بسیار مقاوم در برابر خراشیدگی و سایش هستند و به همین خاطر هم برای استفاده روزانه مناسب اند.

5 نکته مهم که قبل از خرید انواع اتو ریش باید در نظر داشته باشید!

توصیه می گردد که در زمان خرید اتو ریش علاوه بر قیمت محصول به یکسری نکات دیگر هم توجه کنید، تا بتوانید خریدی باکیفیت را رقم بزنید.

1. طول و بافت ریش شما چقدر است؟

به یاد داشته باشید که همه اتو ریش های موجود در بازار متناسب با نوع ریش شما نیستند. به طور کلی بلندی و نوع بافت ریش شما دو عاملی است که در زمان انتخاب نوع محصول مناسب باید به آن فکر کنید. در بازار بعضی مدل های اتو ریش، برای ریش های میانه تا بلند مناسب اند، در حالی که بعضی برای ریش های کوتاه برترین کارکرد را دارند.

بعلاوه همانطور که در ابتدای این نوشته هم به آن اشاره نمودیم، نوع بافت ریش هم بااهمیت است. ریش های ضخیم تر و درشت تر به اتوهایی دندانه دار احتیاج دارند، در حالی که ریش های نازک تر با شانه هایی با دندانه های ظریف کاراتر است. با این حال، مهم ترین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که مشخصات و ویژگی های یک محصول را آنالیز کنید تا بدانید که آیا اتو ریش انتخابی با احتیاجهای شما مطابقت دارد یا خیر!

2. چه قدر وقت دارید؟

زمانی که محصولی را انتخاب می کنید باید بدانید که قصد دارید چقدر برای استفاده از آن موقع بگذارید. اگر ریش هایی کوتاه دارید، لازم نیست با اتو ریش خود را درگیر کنید و می توانید فقط با استفاده از روغن ریش آن را مرتب کنید. با این حال، برای حالت دادن به ریش بلندتر و پرپشت تر، ممکن است احتیاج به استفاده از دستگاه های حرارتی و ابزارهای مخصوصی مانند اتو ریش باشد. پس قبل از خرید این نوع ابزار زیبایی مطمئن شوید که برای استفاده از آن وقت می گذارید.

بعلاوه در هنگام انتخاب اتو ریش، باید وزن محصول را در نظر بگیرید، چراکه استفاده از ابزارهای سنگین می تواند خسته نماینده باشد، به خصوص اگر بیش از چند دقیقه از آن استفاده می کنید. ابزارهای سبک تر ایدئال تر هستند زیرا قابل حمل و با استفاده آسان اند.

3. ویژگی های ایمنی اتو ریش را آنالیز کنید

آسیب به موهای ریش آخرین چیزی است که احتمالا هنگام استفاده از اتوی ریش قصد تجربه کردن آن را دارید، به همین خاطر هم، باید محصولی را انتخاب کنید که ویژگی های ایمنی متفاوتی را ارائه دهد تا از آسیب های غیرضروری به مو و پوست جلوگیری کنید. به همین خاطر مهم ترین ویژگی ایمنی چنین ابزارهایی عملکرد خاموش شدن اتوماتیک در آن ها است، که در صورت روشن گذاشتن دستگاه و فراموش کردن آن خود به خود خاموش می گردد. به یاد داشته باشید که مجهز بودن به این ویژگی در اتو ریش بسیار مهم است زیرا اغلب این نوع از محصولات می توانند بسیار داغ شوند، به ویژه اگر مدت زیادی روشن بمانند.

4. آیا اتو ریش انتخابی تنظیمات دما و گزینه های گرمایشی متنوع دارد؟

به طور کلی اتو ریش های برندهای مختلف همراه با تنظیمات دما و گرمایش متفاوتی هستند، این قابلیت از این لحاظ حائز اهمیت است که بخش های مختلف ریش دارای ضخامت، بافت و طول متفاوتی هستند و به سطوح مختلفی از گرما احتیاج دارند. در این میان برترین محصولات بازار دارای چندین گزینه قابل تنظیم هستند که صاف و مرتب کردن ریش ها را آسان تر می نماید. بنابراین توصیه می کنیم که اتو ریشی را انتخاب کنید که گزینه های کافی برای کار با ریش های بلند و کوتاه را داشته باشد.

گفتنی است افرادی با ریش های شکسته و ضعیف، باید از اتو ریش همراه با صفحه های کربن و استیل استفاده نمایند تا موهای ریش کمتر در معرض آسیب قرار گیرد.

5. قیمت آن چه قدر است؟

به یاد داشته باشید که انواع مختلفی از اتو ریش در بازار وجود دارد، اما همه آن ها باکیفیت نیستند و خوب کار نمی نمایند. اگرچه نمونه های مقرون به صرفه قیمت باعث صرفه جویی در هزینه های شما می گردد، اما بسیاری از آن ها عملکرد و نتایج ضعیفی ارائه می نمایند، بنابراین هنگام خرید یک اتو ریش، باید مطمئن شوید ابزاری که می خرید، ارزش پولی که صرف آن می کنید را دارد.

چگونه با اتو ریش، ریش های خود را صاف کنیم؟

همانطور که قبلا هم اشاره نمودیم در کنار انواع اتو ریش در بازار، برس های حرارتی هم می توانند به نحوی حرفه ای استایلی صاف به ریش های شما بدهند. به منظور این کار دستورالعمل زیر می تواند راه گشا باشد:

  1. در ابتدا آب اضافی ای که پس از شست وشو یا استحمام در ریش ها جمع شده را خشک کنید، چراکه ریش تقریبا باید خشک باشد.
  2. پس از این کار ریش خود را به روغن ریش آغشته کنید. بعلاوه با استفاده از یک شانه ریش هرگونه گره خوردگی را از بین ببرید.
  3. به همین خاطر توصیه می گردد که قبل از اتو زدن، از یک محافظ حرارتی (مانند مرطوب نماینده) برای ریش های خود بهره ببرید. به یاد داشته باشید که طی چنین رویه ای آسیب تماشا موها یا ریش های شما در اثر گرما به حداقل میزان ممکن می رسد.
  4. سپس برس حرارتی یا اتو ریش را روشن و آن را روی دمای 385 درجه سانتی گراد که دمای مطلوبی است، تنظیم کنید. پس از این تنظیمات اجازه دهید که اتو ریش به دمای تنظیم شده، برسد.
  5. حال برس زدن را آغاز کنید و با استفاده از اتو با حرکات صاف و کوتاهی را به سمت پایین انجام دهید. لازم به تاکید است که همواره اتو ریش را در حال حرکت نگه دارید و هرگز در یک نقطه نمانید، چراکه این کار نمی تواند به ریش های شما آسیب وارد کند.
  6. موهای چانه را مستقیماً به سمت پایین برس بزنید، یا در صورتی که ریش شما بلندتر است، می توانید موهای چانه را به طرفین برس بزنید و از فک و گونه خود به عنوان یک سطح صاف برای صاف کردن آن ها بهره ببرید.
  7. برس را به سمت پایین و بخش نزدیک به گردن بکشید. البته برای ریش های بلندتر، ممکن است لازم باشد که اتو در زیر ریش قرار بگیرید و موها را به سمت بیرون برس بزنید.
  8. پس از صاف شدن موها، از شانه ریش بهره ببرید تا ریش را مرتب تر کنید.

گفتنی است که هنگام استفاده از گرما برای حالت دادن به ریش ها، هدف همواره باید این باشد که با حداقل حرارت ممکن به استایل دلخواه برسید. درواقع حالت دهی به ریش ها باید با تنها یک یا دو بار عبور دستگاه از بین ریش ها اعمال گردد و احتیاجی به تکرار دائمی این کار نباشد.

چگونه ریش ها را با سشوار صاف کنیم؟

اگر قصد خرید اتوی ریش را ندارید ولی همچنان در پی حالت دادن و صاف کردن ریش های خود هستید، می توانید این کار را با استفاده از یک سشوار، شانه ریش و برسی گرد انجام دهید.

  1. بعد از دوش گرفتن، ریش خود را با حوله خشک کنید تا آب اضافی آن گرفته گردد. درواقع برای حالت دادن به ریش، موها باید مرطوب باشند، اما خیس نباشند.
  2. روغن ویژه ریش را مانند بخش قبلی به ریش های خود آغشته کنید.
  3. از یک شانه ریش بهره ببرید و آن را به خوبی شانه کنید تا هرگونه گره خوردگی را از بین ببرید.
  4. سشوار خود را بردارید و آن را روی حرارت مناسبی تنظیم کنید.
  5. شانه زدن ریش های روی گونه ها را آغاز کنید و شانه را با حرکات صاف و کوتاه به سمت پایین حرکت دهید. هنگام شانه زدن ریش ها، هوای مستقیم و گرم سشوار را به سمت موها راهنمایی کنید.
  6. موهای چانه را مستقیماً به سمت پایین شانه کنید. در صورتی که ریش شما بلند است، می توانید موهای چانه را به طرفین شانه کنید.
  7. شانه ریش را از سمت گردن به پایین بکشید. بعلاوه برای ریش های بلندتر، ممکن است لازم باشد که شانه را زیر ریش قرار دهید و موها را به سمت بیرون برس بزنید.

نکته: اگر ریش شما خیلی ضخیم و مجعد است، از شانه ریش صرف نظر کنید و از برس های بابیلیس بهره ببرید.

آشنایی با پرفروش ترین مدل های اتو ریش

حال که با نکات لازم برای خرید اتو ریش آشنا شدید وقت آن است که نگاهی به انواع پرفروش این کالا در سایت خبرنگاران بیاندازیم تا با آگاهی بیشتری اقدام به خرید کنید.

اتو ریش روزیا مدل 7111

اتو ریش روزیا مدل 7111 ابزاری مدرن با قابلیت تنظیم درجه حرارت است که می تواند گرمای کافی و به میزان ای را برای حالت دادن و صاف کردن ریش های شما فراهم آورد. این مدل اتو ریش برای انواع ریش های کوتاه مناسب است و طول سیم 2 متری آن کاربری و دسترسی آسان را فراهم می آورد.

صفحات اتو ریش روزیا مدل 7111 از جنس سرامیک است و دسته ارگونومیک و سبک آن دست شما به هیچ وجه خسته نمی نماید. گفتنی است که حداکثر دمای قابل پشتیبانی در این محصول 200 درجه سانتی گراد است اما چندان سریع گرم (2 الی 3 دقیقه زمان می برد) نمی گردد. درواقع این دستگاه تنها از دو حالت 180 درجه و 200 درجه پشتیبانی می نماید.

اتو ریش روزیا مدل 7111

413,640 تومان

مشاهده و خرید

اتو ریش سانفورد مدل SF995BTS

اتو ریش سانفورد مدل SF995BTS محصولی سبک و قابل حمل است که به راحتی برای انواع موهای مجعد و ضخیم قابل استفاده است. توان مصرفی این مدل اتو ریش 25 وات است و می تواند تا دمای حدود 210 درجه سانتی گراد را ایجاد کند.

این کالا سیم گردان با قابلیت چرخش 360 درجه دارد و طول آن برای راحتی در کارکرد به 1 متر می رسد. قابلیت تنظیم دمای این نوع اتو از 150 تا 210 سانتی گراد است و صفحات آن از جنس تیتانیوم ساخته شده است. این ابزار زیبایی یکی از خوش دست ترین محصولات بازار است که می تواند در کمترین زمان ممکن استایل و حالتی زیبا به ریش های شما بدهد.

اتو ریش سانفورد مدل SF995BTS

1,980,000 تومان

مشاهده و خرید

اتو ریش مدلینگ کامب کد 290

از جمله شاخص ترین ویژگی های اتو ریش مدلینگ کامب کد 290 می توان به مواردی همانند گرمادهی عالی، گرمایش تا 120 درجه سانتی گراد، مناسب برای حالت دادن به ریش های بلند، صفحاتی از سرامیک پیشرفته و دسته ارگونومیک اشاره نمود. این محصول جزو گزینه های سبک و ارگونومیک بازار است و ایجاد گرمایش یکنواخت مهم ترین مشخصه آن به شمار می رود.

اتو ریش مدلینگ کامب کد 290

مشاهده کالا

برس حرارتی کرونر مدل 800-1

برس حرارتی کرونر مدل 800-1 یکی از مدل های باکیفیت و پرفروش بازار اتو ریش است که قابلیت تنظیم دما در سه حالت مختلف را دارد. این نوع اتو سیمی به طول 1.8 متر دارد که به منظور دسترسی راحت تر و استفاده آسان میزان ای مناسب است. جنس صفحات این کالا فلزی است و به همین خاطر هم نسبت به سایر رقبا سریع تر گرم می گردد. در حالت کلی می توان برس حرارتی کرونر مدل 800-1 را محصولی مالی و با ارزش خرید بالا در نظر گرفت.

برس حرارتی کرونر مدل 800-1

880,000 تومان

مشاهده و خرید

برس حرارتی باراباس نانو مدل 559

برس حرارتی مدل ST599 گزینه ای مالی با دسته ای ارگونومی است که همین ویژگی هم آن را به ابزاری با کارکرد بسیار آسان و راحت برای حالت دادن به ریش ها تبدیل نموده است. این نوع اتو ریش دارای قابلیت تنظیم دماست و با کنترل دمای سطح آن می توان درجه آن را نسبت به ضخامت موهای ریش تنظیم کرد. مدت زمان گرم شدن این محصول 90 ثانیه است و طول سیم آن به دو متر می رسد. بعلاوه با وجود صفحات PTC می تواند دمایی در بازه 100 تا 200 سیلسیوس را تامین کند.

برس حرارتی باراباس نانو مدل 559

577,000 تومان

مشاهده و خرید

برس حرارتی دی اس پی مدل 0005

در حالت کلی می توان ویژگی های برس حرارتی دی اس پی مدل 0005 را در مواردی همانند وجود صفحات سرامیکی در ساختار دستگاه، مناسب برای ریش های ظریف و رنگ شده و سبکی و دسته ارگونومیک خلاصه کرد. از طرفی این برس حرارتی دارای قابلیت تنظیم دماست و با کنترل دمای سطح آن، می توانید درجه آن را نسبت به ضخامت موهای ریش خود کم و زیاد کنید. بعلاوه این ابزار زیبایی برای ریش های بلند و کوتاه کاربردی است و همین تنوع استفاده هم آن را به گزینه ای پرفروش تبدیل نموده است.

برس حرارتی دی اس پی مدل 0005

800,000 تومان

مشاهده و خرید

برس حرارتی مدل 8000

برس حرارتی مدل 8000 محصولی حرفه ای با قابلیت خاموشی اتوماتیک در صورت فراموشی پس از 1 دقیقه است و شاید به همین خاطر هم قیمت بالایی دارد. این نوع اتو ریش شارژی به منظور گرمایش و حالت دادن ریش ها از مادون قرمز استفاده می نماید و تنها در عرض 30 ثانیه به دمای مناسب برای حالت دهی و صاف کردن ریش ها می رسد. حداکثر دمای قابل پشتیبانی در این کالا 200 سانتی گراد است و جنس صفحات آن به سرامیک تورمالین ختم می گردد.

برس حرارتی مدل 8000

2,000,000 تومان

مشاهده و خرید

برس حرارتی مدل C-903

برس حرارتی مدل C-903 محصولی با صفحات نانو سرامیکی است و برای ریش های بلند و کوتاه انتخابی مناسب به شمار می رود. این نوع اتو ریش دارای استاندارد اروپا است و وزن سبک و ظاهری زیبا و خوش دست دارد. بعلاوه گستره دمایی آن بین 140 تا 200 درجه سانتی گراد است که می توان بر اساس جنس و نوع بافت ریش ها بازه دمایی مناسب برای آن را انتخاب کرد. بعلاوه وجود سیم 1.5 متری با قابلیت چرخش 360 درجه و صفحاتی با میزان میانه از دیگر مشخصه های این کالای کاربردی برای آقایان است.

برس حرارتی مدل C-903

1,274,000 تومان

مشاهده و خرید

برس حرارتی مارسکی مدل MS-5588

برس حرارتی مارسکی مدل MS-5588 محصولی مالی با مشخصاتی همانند دسته ارگونومیک، کابل USB، قابلیت فراهم آوردن حداکثر دمای 180 سانتی گراد، مدت زمان گرم شدن در مدت 30 ثانیه و دارای صفحاتی فلزی است.

این نوع اتو ریش یکی از گزینه های مناسب برای ریش های مجعد است و باتری 2500 میلی آمپری آن امکان استفاده در خارج از منزل را برای شما فراهم می نماید. این محصول جالب قابلیت نگه داری از شارژ مانند پاوربانک را دارد و برای ریش های بلند و کوتاه مناسب است. گفتنی است که این نوع برس حرارتی دندانه هایی با ویزگی Anti scalding دارد که از موهای شما در برابر آسیب تماشا به وسیله حرارت جلوگیری می نماید.

برس حرارتی مارسکی مدل MS-5588

54 %

1,200,000

548,000 تومان

مشاهده و خرید

منبع: Beard Brand

پاسخ به سوالات متدوال

برترین روغن برای حالت دادن به ریش ها چیست؟

روغن جوجوبا یکی از گزینه های مناسب برای حالت دهی به ریش ها است. این روغن سازگاری مناسبی با پوست صورت دارد، چراکه شباهت بسیاری به چربی طبیعی دارد.

رنج قیمتی یک اتو ریش میان رده و مناسب چیست؟

قیمت یک اتو ریش باکیفیت در بهار 1402 در محدوده 500 الی 1 میلیون و 500 هزار تومان است.

محبوب ترین و پرفروش ترین برندهای اتو ریش در بازار دنیای چیست؟

در حالت کلی می توان برندهایی همانند Philips ،BaBy lissPRO ،Dyson و GHD جزو محبوب ترین مارک های فروش اتو ریش در دنیا هستند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 فروردین 1402 بروزرسانی: 14 فروردین 1402 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2238

به "5 نکته مهم که قبل از خرید انواع اتو ریش باید در نظر داشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نکته مهم که قبل از خرید انواع اتو ریش باید در نظر داشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید