کلاهبرداری تحت عنوان بسته معیشتی رمضان

به گزارش شاتر عکاسی، پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری از شهروندان در پوشش ارسال پیامک هایی تحت عنوان بسته معیشتی ماه مبارک رمضان هشدار داد.

کلاهبرداری تحت عنوان بسته معیشتی رمضان

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران، پلیس فتای پایتخت همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان نسبت به فرصت طلبی بعضی سودجویان در پوشش ارسال پیامک و انجام تبلیغات دروغین طرح یاری معیشتی به مناسبت ماه مبارک رمضان و کلاهبرداری از شهروندان با استفاده از درگاه های جعلی هشدار داد و بیان کرد: در روزهای گذشته تعدادی از شهروندان پیامکی با عنوان جهت مشارکت در طرح تامین بسته معیشتی ویژه ماه رمضان به لینک ارسالی مراجعه کنید دریافت نموده اند که این پیامک های جعلی، ترفند کلاهبرداران برای به دام انداختن شهروندان و سرقت اطلاعات بانکی آنها است.

به همین دلیل باید توجه داشت لینک های ارسال شده در این پیامک ها، کاربران را به یک درگاه بانکی جعلی یا همان فیشینگ راهنمایی نموده و این درگاه ها پس از دریافت اطلاعات بانکی،اقدام به برداشت وجه به صورت غیرمجاز از حساب بانکی افراد می نماید.

پلیس فتا به همین دلیل و باتوجه به اینکه یکی از ترفندهای مجرمان سایبری،ارسال پیامک با لینک های جعلی است، به شهروندان هشدار داد که فریب این قبیل پیامک ها را نخورده و برای انجام یاری در راستای تامین بسته های حمایتی و معیشتی تنها به وسیله خیرین و اشخاص شناخته شده محلی یا مراکز خیریه معتبر و نیز رسانه های رسمی اقدام نمایند.

ضروری است شهروندان به لینک های دریافتی پیامک های ناشناس به هیچ عنوان اعتماد ننموده و بر روی آن کلیک ننمایند و هنگام واریز وجه با استفاده از درگاه های پرداخت الکترونیکی پروتکل های امنیتی، آدرس صحیح درگاه بانکی مورد نظرو دیگر ملزومات امنیتی را به طور کامل آنالیز نموده تا در دام کلاهبرداران سایبری قرار نگیرند.

منبع: ایسنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1606

به "کلاهبرداری تحت عنوان بسته معیشتی رمضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداری تحت عنوان بسته معیشتی رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید