چینی ها ایده ایلان ماسک را زودتر از خودش عملی می نمایند، سفر 175 کیلومتری در چند دقیقه!

به گزارش شاتر عکاسی، دیجیاتو نوشت: چندین سالی می گردد که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و توییتر، ایده هایپرلوپ را مطرح نموده است و شرکت ها و دانشگاه های زیادی روی آن کار می نمایند. بااین حال به نظر می رسد اولین هایپرلوپ دنیا تا یک دهه آینده در چین راه اندازی می گردد.

چینی ها ایده ایلان ماسک را زودتر از خودش عملی می نمایند، سفر 175 کیلومتری در چند دقیقه!

بشر همیشه در پی افزایش سرعت حمل ونقل بوده و تا به امروز وسایل مختلف زیادی را توسعه داده است. حالا به نظر می رسد مرحله بعدی در این مسیر ساخت هایپرلوپ است. این سیستم حمل ونقل سرعت بسیار بالایی دارد و می تواند افراد را در لوله های خلأ با سرعت 1220 کیلومتر بر ساعت جابه جا کند.

چین میزبان اولین هایپرلوپ دنیا می گردد؟

طبق گزارش South China Morning Post، چین می خواهد اولین هایپرلوپ دنیا را برای یک مسیر کوتاه بسازد. این هایپرلوپ دو شهر شانگهای و هانگژو با فاصله 175 کیلومتر را به یکدیگر متصل می نماید. با جاده می توان این مسیر را حدوداً در طول سه ساعت طی کرد و با قطار سریع السیر هم این مسافت در یک ساعت طی می گردد؛ اما هایپرلوپ این مدت را به چند دقیقه کاهش می دهد.

درصورتی که چین برای این مسیر هایپرلوپ بسازد، قطار درون آن می تواند به حداکثر سرعت 1000 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که باعث کاهش زمان طی کردن مسافت میان این دو شهر به 15 دقیقه می گردد.

انتخاب این دو شهر برای پروژه هایپرلوپ پس تحلیل های دقیق و آنالیز سایر مسیرهای ممکن صورت گرفته است. یکی از مسیرهای پیشنهادی پکن-شیجیاژوانگ بود که درصورت انتخاب، ازدحام مسیرهای حمل ونقل در نزدیکی مرکز را کاهش می داد. یکی دیگر از مسیرهای مدنظر گوانگ ژو-شنژن بود؛ دو مرکز مهم مالی کشور چین که در قلب منطقه آسیا-اقیانوسیه قرار دارند.

با وجود آنالیز این مسیرها، درنهایت قرار است برای مسیر شانگهای-هانگژو هایپرلوپ ساخته گردد. از دلایل انتخاب این مسیر می توان به زمین نسبتاً مسطح، پتانسیل مالی به علت تراکم جمعیت و فعالیت های مالی اشاره نمود.

انتظار می رود این هایپرلوپ در سال 2035 عملیاتی گردد، بااین حال پیش از راه اندازی باید کارهای زیادی انجام و مجوزهای لازم دریافت شوند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1402 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2247

به "چینی ها ایده ایلان ماسک را زودتر از خودش عملی می نمایند، سفر 175 کیلومتری در چند دقیقه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چینی ها ایده ایلان ماسک را زودتر از خودش عملی می نمایند، سفر 175 کیلومتری در چند دقیقه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید