پلاک گذاری کامیون های سه ساله اروپایی سرعت گرفت، ورود بیش از 2 هزار کامیون اروپایی به کشور

به گزارش شاتر عکاسی، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:اولین کامیون اروپایی سه ساله سال گذشته پلاک گذاری شد و به زودی سایر کامیون ها هم پلاک گذاری می گردد.

پلاک گذاری کامیون های سه ساله اروپایی سرعت گرفت، ورود بیش از 2 هزار کامیون اروپایی به کشور

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در گفت و گو با خبرنگار ، با بیان اینکه سازمان راهداری در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقلی خود اقدامات بسیار موثری را در دستور کار خود قرار داده و برنامه ریزی بسیار موثری در این حوزه با همکاری کارخانجات فراوری داخل و شرکت های داخلی اجرا شده است، توضیح داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده، متناسب با برنامه فراوری کارخانه، جداولی تهیه شده و به وسیله آن خودروسازان اقدام به ثبت نام و دریافت مبالغ از رانندگان و صاحبان خودرو های فرسوده می نمایند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بعلاوه درباره کامیون های سه ساله اروپایی هم گفت: خوشبختانه تمامی اقدامات و کار ها در این حوزه طبق روال اجرا شده و اولین کامیون اروپایی سه ساله هم در سال گذشته پلاک گذاری شد. هم اکنون 31 دستگاه کامیون در حال شماره گذاری است و به زودی هم سایر کامیون ها هم پلاک گذاری می شوند.

امانی اعلام کرد: 144 دستگاه آماده شماره گذاری است و خوشبختانه فرایند شماره گذاری هم با سرعت در حال اجرا است؛ به طوری که با ترخیص کامیون ها بلافاصله پلاک گذاری هم انجام می گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یک هزار و 800 دستگاه کامیون تا به امروز در سامانه ها ثبت شده و ثبت سفارش یک هزار و 700 دستگاه هم اجرا شده است، ادامه داد: سال جاری تعدادی دستگاه کامیون وارد کشور خواهد شد و در سال گذشته 2 هزار دستگاه کامیون وارداتی اروپایی سه ساله وارد کشور شده و امیدواریم به زودی پلاک گذاری این کامیون ها به اتمام برسد.

امانی اضافه نمود: قطعات و لوازم یدکی این کامیون های وارداتی وارد کشور شده یا می گردد و همه آن ها خدمات پس از فروش دارند؛ چرا که نمی گردد برای یک قطعه از کامیون صاحب آن به خارج برود و قطعه را وارد کند. از سوی دیگر برای همه این کامیون ها خدمات پس از فروش به مدت 10 سال در قرارداد ها دیده شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده اضافه نمود: برای کامیون ها بخشی از هزینه ها مربوط به خرید است و بخشی هم مربوط به هزینه های جانبی است که شامل عوارض مالیات و حقوق گمرکی، اسقاط و هزینه های نقل، انتقال و انبارداری است که پرداخت می گردد.

امانی اعلام کرد: برای کاهش هزینه های خرید کامیون اعلام نموده ایم که شرکت های حمل و نقل می توانند تا 4 دانگ از کامیون را در اختیار رانندگان قرار دهند تا بخشی از هزینه های خرید کاهش یابد و با رانندگان مشارکت داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در سرانجام اعلام کرد: در این حوزه سازمان راهداری تمام کوشش خود را به کار گرفته که بتواند در بخش نوسازی ناوگان جاده ای و حمل و نقلی اقدامات بسیاری موثری را انجام دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1776

به "پلاک گذاری کامیون های سه ساله اروپایی سرعت گرفت، ورود بیش از 2 هزار کامیون اروپایی به کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلاک گذاری کامیون های سه ساله اروپایی سرعت گرفت، ورود بیش از 2 هزار کامیون اروپایی به کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید