نکات کاربردی استفاده از لوازم تزئینی در خانه

به گزارش شاتر عکاسی، سلیقه و سبک انتخابی شما در طراحی دکوراسیون خانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اما در اکثر مواقع از میزان هزینه ای که می تواند در برداشته باشد، اطلاعی ندارید. این امکان وجود دارد که با ایده هایی که در ذهن دارید و بدون صرف هزینه های گزاف، خانه ای زیبا طراحی کنید. روش های بسیاری برای صرفه جویی در هزینه ها و طراحی خانه ای زیبا وجود دارد که در این میان استفاده از وسایل تزئینی، آسان ترین راه برای تحقق این هدف می باشد. با به کارگیری ایده های مطرح شده در این نوشته می توانید با استفاده صحیح از وسایل تزئینی خانه ای زیبا داشته باشید.

نکات کاربردی استفاده از لوازم تزئینی در خانه

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

استفاده از وسایل مورد علاقه

شاید وقت آن رسیده است که به علایق شخصی خود نگاهی بیاندازید. یکی از بهترین راه چارههایی که می توان در جهت طراحی خانه از آن استفاده کرد، به کارگیری سبک و سلیقه شخصی خود برای اجرای یک طراحی زیبا می باشد. شما می توانید استفاده از وسایلی که تا به امروز از آن ها برای تزئین خانه استفاده نموده اید را فراموش نموده و با استفاده از خلاقیت خود به خلق وسایلی جدید اقدام نمایید.

محل صحیح قرار دادن وسایل تزئینی

امکان استفاده از وسایل تزئینی در هر قسمت از خانه مانند روی میز، لبه پنجره، لبه شومینه، شلف های دیواری و غیره وجود دارد. نکته ای که باید به یاد داشته باشید انتخاب محلی صحیح برای قرار دادن این گونه وسیله ها می باشد. وسایل تزئینی را در مکانی قرار دهید که به خوبی در معرض دید همگان باشد.

استفاده از وسایل تزئینی در کنار یکدیگر

استفاده از وسایل تزئینی کوچک در زمان طراحی دکوراسیون ممکن است کمی سخت به نظر آید. به همین خاطر با استفاده از چند وسیله تزئینی در کنار یکدیگر، امکان تاثیرگذاری آن ها بیشتر شده و نمای زیباتری ایجاد خواهد شد.

  • در هنگام استفاده از چند نمونه وسیله تزئینی در کنار یکدیگر، از تقارن میان آن ها اطمینان حاصل کنید. به یاد داشته باشید که استفاده از وسایلی که همه اندازه و شکل برابر دارند، نمای زیبایی ایجاد نمی نماید. برای استفاده از وسایل تزئینی در کنار یکدیگر از تعداد فرد استفاده نمایید. برای مثال سه قاب عکس یا مجسمه با ابعاد مختلف را در کنار یکدیگر قرار دهید.
  • توجه داشته باشید که وسایلی را که در کنار یکدیگر استفاده می کنید، حداقل یک وجه تشابه داشته باشند. برای مثال اگر از چند قاب عکس در کنار هم استفاده می کنید فریم آن ها باید مشابه یکدیگر باشند.
  • از وسایلی که ابعاد نابرابر دارند در کنار یکدیگر استفاده نمایید. این راه چاره از اصولی ترین قوانینی است که باید در هنگام انجام این کار در نظر داشته باشید.

استفاده از بافت های متنوع

استفاده از یک لیوان آبی رنگ درخشان در کنار یک کوزه آبی رنگ نمای بسیار زیبایی ایجاد می نماید. استفاده از بافت های متنوع نیز به همین گونه است. برای مثال استفاده از کوسن هایی با نقوش زیبا بر روی مبلمان ابریشمی، باعث ایجاد نمای زیبایی می گردد. از بزرگترین وسیله ای که موجود است به عنوان وسیله غالب استفاده نموده و وسیله های کوچک تر را با آن ست کنید. ممکن است در فواصل مختلف نمونه جدیدی از وسایل تزئینی به خانه شما اضافه گردد. با این حال دقت داشته باشید که در استفاده از آن ها نیز زیاده روی نکنید.

هدایت دریافت از منابع مختلف و افراد متخصص

امروزه با پیشرفت تکنولوژی دسترسی به منابعی که دربردارنده ایده های طراحی دکوراسیون داخلی می باشند، بسیار آسان است. شما می توانید با استفاده از این منابع، به دست یابی صحیح از ایده های طراحی دست یابید. برای انتخاب لوازم تزئینی مناسب به فروشگاه های مختلف سری بزنید و نمونه ای از این وسایل که مناسب سبک به کار رفته در طراحی خانه شما می باشد را انتخاب نمایید.

انتخاب مبلمان مناسب

انتخاب مبلمان مناسب به معنای خرید انواع جدید آن نیست. شما می توانید تنها با تغییر رویه مبلمان، مبلمانی جدید در اختیار داشته باشید. همچنین می توانید با پولیش کردن مبلمان چوبی ظاهری نو از آن ها بسازید.

تغییر چیدمان مبلمان

یکی از راه چارههای تغییر دکوراسیون، تغییر چیدمان مبلمان می باشد. برای این کار در ابتدا ضروری است که یک نقطه کانونی ایجاد نموده و سپس با توجه به آن، چیدمان مبلمان را تغییر دهید. این کار نه تنها هزینه ای در بر ندارد، بلکه باعث تغییر کلی در خانه خواهد شد.

استفاده از رنگ های برجسته

رنگ آمیزی دیوار یکی از کم هزینه ترین و در عین حال تاثیرگذارترین روش های طراحی خانه در نظر گرفته می گردد. انتخاب رنگ باید با توجه به رنگ مبلمان صورت گیرد.

چگونگی تزئین خانه با استفاده از لوازم تزئینی

استفاده از وسایل تزئینی مانند کوسن ها و حتی یک فرش مناسب می تواند تغییر چشمگیری در فضای اتاق ایجاد کند. استفاده از فرش مناسب که رنگ آن با آن چه که در اتاق وجود دارد تطبیق پذیر باشد، از نمونه ایده های کاربردی است که می توان در جهت زیباسازی فضای اتاق از آن استفاده کرد.

استفاده از نورپردازی کاربردی برای نمایش وسایل تزئینی

استفاده از چراغ های دیواری باعث می گردد جزئیات موجود در اتاق بهتر از آن چه که هست به چشم آید. یک نورپردازی مناسب حتی می تواند باعث ایجاد نقطه کانونی در اتاق نیز گردد.

استفاده از وسایل تزئینی در حمام

استفاده از رنگ های مختلف در طراحی حمام، متحمل هزینه زیادی نمی باشد. انجام این کار به راحتی تعویض پرده حمام و حوله ها می باشد. با انتخاب وسایل رنگی برای طراحی حمام، شادابی بی وصفی به حمام خانه القا خواهد شد.

استفاده از هنر دستی افراد خانواده به عنوان وسیله تزئینی

آیا تا به حال به استفاده از نقاشی کودک خود به عنوان یک وسیله تزئینی فکر نموده اید؟ ممکن است یکی از اعضای خانواده شما نمونه ای از کارهای دستی داشته باشد. این گونه وسایل می توانند به عنوان یک المان تزئینی مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از آینه ها

آینه ها یکی از ارکان اصلی در طراحی داخلی برشمرده می شوند. استفاده از آینه ها یکی از ارزان ترین راه هایی است که می توان برای تزئین خانه از آن ها استفاده کرد. در کنار استفاده از آینه ها می توایند از قاب عکس های زیبا نیز استفاده نمایید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 620

به "نکات کاربردی استفاده از لوازم تزئینی در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات کاربردی استفاده از لوازم تزئینی در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید