مهاجرت؛ سهم آفریقا از دانشجویان تحصیل نموده

به گزارش شاتر عکاسی، گزارش پایش جهانی آموزش یونسکو نشان داده فارغ التحصیلان آفریقایی 5 برابر بیش از آنهایی که تحصیلات ابتدایی دارند از کشور خود مهاجرت می نمایند.

مهاجرت؛ سهم آفریقا از دانشجویان تحصیل نموده

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از universityworldnews، گزارش پایش جهانی آموزش یونسکو نشان داده فارغ التحصیلان آفریقایی 5 برابر بیش از آنهایی که تحصیلات ابتدایی دارند از کشور خود مهاجرت می نمایند.

این گزارش که در یک کنفرانس خبری به منظور گفتگو مطرح شده، بیانگر آن است که نخبه های آفریقایی با مهاجرت خود به کشورهای فقیر آفریقا بیشترین ضربه را وارد می نمایند و سهم آنها از پیشرفت را نابود می نمایند.

نتایج یک نظرسنجی از دانشگاه های آفریقا همچنین نشان می دهد، نیمی از دانشجویان این کشور هیچ یاری اقتصادی پژوهشی دریافت نمی نمایند و پس از فارغ التحصیلی مهاجرت را به ماندن در کشور خود ترجیح می دهند.

فارغ التحصیلان آفریقایی در حالی مهاجرت می نمایند که پس از آن با مسائل بسیاری روبرو هستند؛ بیش از 4 میلیون مهاجر از کشورهای جنوب صحرای آفریقا در اروپا زندگی می نمایند؛ مدارک تحصیلی شناسایی نشده، عدم مهارت در یادگیری زبان اصلی، تبعیض و محدودیت های ویزا از مسائلی است که تحصیل نموده هاِی آفریقایی با آن دست و پنجه نرم می نمایند و نکته قابل توجه آن است که با وجود تمام این مسائل آنها باز هم ماندن در ان کشور را به برگشتن ترجیح می دهند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 199

به "مهاجرت؛ سهم آفریقا از دانشجویان تحصیل نموده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرت؛ سهم آفریقا از دانشجویان تحصیل نموده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید