معرفی کوتاه تعدادی از دیدنی ترین شهرهای خاورمیانه

به گزارش شاتر عکاسی، امروزه شهرهای رویایی بسیاری در خاورمیانه وجود دارند که از نظر گردشگری، مالی و تجاری توانسته اند تا به پیشرفتهای چشمگیری دست یابند. در دهه های گذشته، تغییراتی در بعضی از شهرهای خاورمیانه اجرا شده که باعث شده اند تا نام آنها در فهرست مدرن ترین شهرهای دنیا قرار گیرد. با ما در مقاله دیدنی ترین شهرهای خاورمیانه همراه باشید تا شما را با شماری از مشهورترین شهرهای خاورمیانه آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با زیباترین شهرهای خاورمیانه برایتان جالب خواهد بود.

معرفی کوتاه تعدادی از دیدنی ترین شهرهای خاورمیانه

فهرست مطالب

قاهرهشهر اقصرآنتالیا پتراشرم الشیخ دبی

قاهره

یکی دیگر از دیدنی ترین شهرهای خاورمیانه، قاهره نام دارد که در عصر حاضر، گردشگری آن پیشرفت بسیاری داشته است. این شهر دارای جاذبه های دیدنی و تفریحی بسیار زیادی بوده که بازدید از آنها قطعا جالب خواهد بود. برای مثال، شما می توانید از جاذبه هایی نظیر میدان تحریر، مسجد سلطان حسن دیدن نموده و لذت ببرید.

بیشتر بخوانیدراهنمای سفر به قاهره مصر؛ دنیایی از عجایب و شگفتی ها

شهر اقصر

یکی از شهرهایی که سفر به آن می تواند بهترین گزینه باشد، شهر اقصر مصر بوده که دارای امکانات فراوانی برای گردشگران هست. هر کدام از مجسمه های این مورد از مشهورترین شهرهای خاورمیانه برای خود دارای رمز و رازهایی بوده که هنوز کارشناسان و کاوشگران نتوانسته اند تا آنها را کشف نمایند.

آنتالیا

از زیباترین شهرهای خاورمیانه، آنتالیا نام دارد. شهر بندری آنتالیا در خلیجی با همین قرار داشته و در اطرافش بندرهای بسیار زیادی وجود دارند. این مقصد گردشگری در دهه های گذشته پیشرفتهای بی نظیر و فوق العاده ای داشته و دارای جاذبه های بی مثالی هست مانند، مجسمه هایی از خدایان یونانی و رومی که بسیار استادانه ساخته شده اند. همچنین، در آنتالیا شما می توانید بی مثال ترین طاق نصرت های رومی را دیده که بسیار شگفت انگیز هستند.

بیشتر بخوانیدسفری هیجان انگیز به جاذبه های گردشگری آنتالیا

پترا

یکی از مشهورترین شهرهای خاورمیانه، پترا بوده که جز بی مثال ترین مقاصد گردشگری بشمار می آید. بنا و ساختمانهای بسیاری در پترا وجود دارند که قدمتشان به دوره امپراتوری نبطی ها باز می شود. همه اشراف و شاهزادگان حکومت نبطی ها تبعید شدند، چرا که سرانجام این حکومت ممنوع اعلام شده و برخلاف بسیاری از امپراطوری و حکومتهای دیگر، ویران یا نابود نشد. به همین علت، پترا را با نام شهر گمشده می شناسند.

بیشتر بخوانیدشهر گمشده پترا | عجایب هفتگانه جدید دنیا !

شرم الشیخ

یکی از زیباترین شهرهای خاورمیانه، شهر شرم الشیخ بوده که برای آن دسته از افرادی که عاشق گرما هستند، می تواند بهترین انتخاب باشد. در این شهر فقط مناطق بیابانی و صحرایی وجود ندارد، بلکه شما می توانید سواحل سبک صحرایی را نیز در آنجا ببینید که بسیار شگفت انگیز هستند. آبهای دریایی این منطقه بسیار زلال و شفاف بوده و برای افرادی که اهل شنا هستند، می تواند یکی از خاص ترین تجربه ها را بوجود آورد. شما می توانید در این منطقه تا چند متری دریای سرخ را به وضوح مشاهده نموده و حتی می توانید فعالیت ماهی و دیگر آبزیان را نیز به خوبی ببینید.

یکی از جاذبه های دیدنی این شهر، پارک ملی راص محمد بوده که در آن جانداران نادری زندگی می نمایند و معابد و دیوارهایی در آنجا وجود دارند که قدمتشان بسیار زیاد است. برای تماشای نقاط مختلف این پارک می توانید سوار شترها شده و از محیط اطراف نهایت لذت را ببرید.

دبی

یکی از شهرهای بسیار پرطرفدار خاورمیانه، دبی نام دارد. دبی یکی از شهرهای عربی بوده که بسیار پیشرفته و مدرن هست و به شهر طلا معروف. از چندین دهه گذشته، سرمایه گذاران بسیاری بر روی این شهر بخاطر پتانسیل بالایش سرمایه گذاری نموده و امروزه شما می توانید بزرگترین و مدرن ترین هتل ها، اقامتگاه ها، برج ها و مراکز خرید دنیای را در آن ببینید. قابل ذکر است که تنها جاذبه این شهر، ساختمان و بناهای بلندش نیستند، بلکه در این شهر صحراهای عربی و اسپاهایی با کلاس دنیای نیز وجود دارند.

بیشتر بخوانیدجاذبه های گردشگری دبی | اماکنی در دبی که باید دیدمنبع: همگردی
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1402

به "معرفی کوتاه تعدادی از دیدنی ترین شهرهای خاورمیانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کوتاه تعدادی از دیدنی ترین شهرهای خاورمیانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید