معرفی فرودگاه بین المللی ابوتسفورد

به گزارش شاتر عکاسی، آشنایی با فرودگاه بین المللی ابوتسفورد | Abbotsford International Airport

امروز می خواهیم یکی از فرودگاه های اصلی با خدمات روزانه در کشور کانادا و در یکی از مناطق مرزی این کشور را به شما معرفی نماییم، فرودگاه بین المللی ابوتسفورد (Abbotsford International Airport). این فرودگاه دومین فرودگاه بزرگ استان بریتیش کلمبیای کانادا به حساب می آبد و ازمهم ترین فرودگاه های این منطقه نیز به محسو می شود. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر تاریخچه این فرودگاه، اطلاعات، ترمینال های این فرودگاه، راه های دسترسی به آن و در خاتمه امکانات آن برای مراجعین و مسافرین را مورد آنالیز قرار دهیم.

معرفی فرودگاه بین المللی ابوتسفورد

تاریخچه فرودگاه بین المللی ابوتسفورد

زمین فرودگاه بین المللی ابوتسفورد در سال 1940 توسط نیروی هوایی سلطنتی کانادا خریداری شد و همین سرآغازی برای ساخت این فرودگاه در این منطقه شد. مصادف با سال 1940 میلادی بود که سازندگان این فرودگاه با ساخت 3 باند 1555 متری، به صورتی که طرحی مثلث گونه را با یکدیگر تشکیل بدهند، این فرودگاه را از نظر فنی کامل نمودند.

در همان سال بود که برنامه های آموزشی پروازی مشترک بین انگلیس و کانادا در این فرودگاه انجام شد و تا سال 1944 نیز طول کشید. در این زمان از فرودگاه ابوتسفورد تنها برای کارهای آموزشی و همچنین انتقال بار و کارگو استفاده می شد و برای انجام این وظایف، فرودگاه به 5 قسمت مختلف تقسیم می شد. پس از جنگ دنیای دوم بود که این فرودگاه به طور عمده برای حمل و نقل هوایی عمومی و همچنین یک فرودگاه جایگزین برای مواقع ضروری برای فرودگاه بین المللی ونکوور استفاده می شد.

اگر هر مسئله ای که برای منطقه ونکوور پیش می آمد، از زلزله گرفته تا اشکال در سیستم های فرودگاهی، تمامی پروازهای فرودگاه بین المللی ونکوور به این فرودگاه منتقل می شد. در سال های اولیه دهه 1960 میلادی بود که این فرودگاه تبدیل به یکی از مقرهای اصلی شرکت های هواپیمایی اسکای ویز ایر سرویسز (Skyways Air Services) و کن ایر ایریشن (Conair Aeration) تبدیل شد.

بر طبق آمار رسمی که از این فرودگاه و سایت های معتبر دنیای هواپیمایی منتشر شده است، این فرودگاه در سال 1984 بیش از 200 هزار نفر مسافر را در راستاهای داخلی و خارجی پذیرا بوده است. در اول ژانویه سال 1997، مالکیت فرودگاه بین المللی ابوتسفورد از اداره حمل و نقل با ارزش 1 میلیون دلار، مستقیما به شهر ابوتسفورد منتقل شد.

در ژوئن همان سال بود که ابوتسفورد با آغاز برنامه ریزی هایی برای پذیرفتن پروازهای شرکت هواپیمایی وست جت برای راستا آلبرتا، تبدیل به یکی از مقرهای پروازی این شرکت هواپیمایی شد. تا قبل از آن این فرودگاه تنها به ارائه خدمات به منطقه ویکتوریا و اطراف آن ارائه خدمات و سرویس های هوایی مستقیم می نمود.

از همان زمان به بعد بود که این شرکت وارد معامله با دیگر شرکت های هواپیمایی شد و به این صورت زمینه کاریش بیش از پیش افزایش یافت. در سال 1962 بود که فرودگاه بین المللی ابوتسفورد برای برگزاری نخستین دوره نمایشگاه سالانه هوایی کانادا در آخرین هفته ماه آگوست برگزار گردید. در سال 2010 بود که این فرودگاه در کنار باندهای مثلت گونه خود، یک باند فرودگاهی دیگر نیز اضافه نمود.

این فرودگاه در ابوتسفورد بریتیش کلمبیا، در فاصله 4.1 کیلومتری جنوب غربی به سمت مرکز این شهر قرار گرفته است. فرودگاه بین المللی ابوتسوفورد، در لیست مرکز دنیای نمایشگاه های هوایی قرار گرفته است. سالانه بسیاری از دوستداران و سران شرکت های هواپیمایی دنیا و همچنین دنبال کنندگان تحولات صنعت هواپیمایی از سراسر دنیا به سمت این فرودگاه در زمان مقرر روانه می شوند.

با این که در ابتدا این فرودگاه برای خدمات هوایی مسافری فصلی برنامه ریزی شده بود اما، در حال حاضر از این فرودگاه برای پروازهای برنامه ریزی شده استفاده می شود. این فرودگاه در حال حاضر مجهز به پیشرفته ترین سیستم های حمل و نقل دنیای و همچنین تاسیسات فرودگاهی همچون نجات هوپیما، آتش نشانی، … و دیگر امکانات مختلف می باشد. این فرودگاه توسط Nav Canada به عنوان یکی از مراکز مرزی خدمات هوایی ثبت بین المللی شده است و اکثر پروازهایش، بین المللی می باشد.

این فرودگاه همچنین خدمات پرواز را برای هواپیماهای بدون سرنشین نیز فراهم می آورد. در حال حاضر زمینی که فرودگاه بین المللی ابوتسفورد در آن قرار گرفته است، 215 هکتار است و همه این مساحت مربوط به دسترسی و بزرگ سازی توسعه هوایی برای هواپیماها و خدمات زمینی آن می باشد.

بر اساس آمار منتشر شده از این فرودگاه در سال 2008، این فرودگاه بیش از 600 هزار مسافر و در سال 2014، بیش از 500 هزار مسافر را به وسیله خود جا به جا کرده است. بر اساس آخرین اخبار منتشره از این فرودگاه در سال 2018، قرار است پروژه ای میلیون دلاری در این فرودگاه به انجام برسد که در طی آن این فرودگاه بیش از پیش پیشرفته و مجهز می شود.

اطلاعات فرودگاه بین المللی ابوتسفورد

نام فرودگاه بین المللی ابوتسفورد: Abbotsford International Airport

کد یاتا: YXX

کد ایکائو: CYXX

کاربری فرودگاه: عمومی

ارتفاع از سطح دریا: 59 متر

وب سایت رسمی فرودگاه بین المللی ابوتسفورد: www.abbotsfordairport.ca

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی ابوتسفورد

راه های دسترسی به این فرودگاه و بالعکس از این فرودگاه زیاد است اما اگر بخواهیم اولویت بندی نماییم، باید بگوییم که اتوبوس هایی که از فرودگاه بین المللی به سمت ایستگاه فریزر می روند، می توانند یکی از بهتریتن گزینه های موجود برای رسیدن به مرکز شهر باشند. این سرویس در تمامی روزهای هفته در این فرودگاه حاضر است.

البته از تاکسی های این فرودگاه هم می توانید بهره ببرید و بسیار راحت به مرکز شهر برسید. یکی از بهترین راه هایی که بتوانید از تاکسی بهره ببرید این است که قبل از این که به این فرودگاه بروید و یا اصلا پرواز کنید، به صورت آنلاین به وسیله شرکت های تاکسیرانی که در این شرکت حضور داند و یا حتی وب سایت رسمی فرودگاه به صورت آنلاین تاکسی خود را رزرو نمایید و به صورت آنلاین حتی کرایه آن را نیز پرداخت نمایید.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 276

به "معرفی فرودگاه بین المللی ابوتسفورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه بین المللی ابوتسفورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید