ماژول ارتباطی هواوی معرفی گردید

به گزارش شاتر عکاسی، هواوی از اولین ماژول ارتباطی 5G برای استفاده در صنعت خودرو پرده برداری کرد. این ماژول MH5000 نام داشته و بر اساس چیپ Balong 5000 5G که ژانویه گذشته معرفی گردید، ساخته شده است.

ماژول ارتباطی هواوی معرفی گردید

به گفته مقامات هواوی ماژول 5G مذکور یک محصول ارتباطی مهم برای حمل و نقل با اتومبیل های هوشمند آینده بوده و صنعت خودرو را به عصر 5G ارتقا خواهد داد.

غول تکنولوژی چینی در نظر دارد با استفاده از ماژول جدید خود، فناوری 5G را از نیمه دوم سال جاری به صنعت خودرو بیاورد. پیش بینی می گردد این فناوری افق های جدیدی را برای اتومبیل های متصل بهم ترسیم کند.

پیش تر هواوی به وسیله امضای قرارداد و همکاری با چند خودروساز چینی از جمله FAW، دانگ فنگ و چانگان تست هایی را روی تکنولوژی های مدرن برای خودروهای متصل بهم انجام داده است.

احتمالا می دانید که هواوی از چند سال پیش تحقیقات گسترده ای را در زمینه فناوری خودران آغاز نموده است. سال گذشته این کمپانی با معرفی یک دستگاه DS 7 Crossback که به پلتفرم OceanConnect IoT مجهز شده بود، توجهات زیادی را جلب کرد.

این پلتفرم برای خودروهای متصل بهم، خانه ها و شهرهای هوشمند توسعه یافته است. هواوی قول داده پلتفرم مورد بحث ارتباطی بی وقفه و امن بین خودروها و فضای ابری ایجاد خواهد کرد.

اما با وجود گام های بزرگی که هواوی در راستای 5G برداشته، واشنگتن این فناوری را ابزاری برای جاسوسی چینی ها تلقی می نماید. به همین خاطر به نظر می رسد حضور این کمپانی در ایالات متحده با مشکلاتی همراه خواهد بود؛ هر چند چشم بادامی ها تاکنون تمامی اتهامات وارده را رد نموده اند.

لازم به ذکر است به غیر از هواوی که علاقه زیادی برای ایفای نقش در آینده صنعت خودرو دارد، شرکت انویدیا (Nvidia) نیز تحقیقاتی را در زمینه فناوری خودران آغاز نموده و در حال توسعه نرم افزار و سخت افزار اختصاصی خود است.

دیجیاتو

منبع: انتخاب
انتشار: 23 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 196

به "ماژول ارتباطی هواوی معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماژول ارتباطی هواوی معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید