قلعه تاریخی و زیبای کوکهم در آلمان، عکس

به گزارش شاتر عکاسی، قلعه کوکهم دارای تاریخچه ای طولانی و رنگارنگ می باشد تا زمانی که پادشاه فرانسه لوییس چهاردهم نیروهای خود را در سال 1689 از بین برد.

قلعه تاریخی و زیبای کوکهم در آلمان، عکس

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

این قلعه قرون وسطایی به مدت 180 سال به شکل ویرانه های سنگی رنگارنگ باقی ماند تا اینکه تاجر ثروتمند Louis Ravené تصمیم گرفت تا این خرابه ها را در سال 1868 خریداری کرده و ان را بازسازی نماید. ام او علاقه مند به بازگرداندن این قلعه به سبک اصلی و رومنسکایی آن نبود.

او از معماران خود یک قلعه نئو گوتیک می خواست تا بتواند به عنوان محلی برای اقامت تابستانی خانواده اش از ان استفاده نماید. جالبترین نکته این جا است که Ravené ساخت و ساز خود را در همان سالی آغاز کرد که پادشاه باواریا لودویک دوم آغاز به ساختن قلعه نیوشوان اشتین با احیای ساختار رومانسکایی اش کرد که البته او نیز بر روی خرابه های قلعه قدیمی دیگری این کار را آغاز کرده بود.

با این حال بعضی از عناصر اصلی سبک رمانسک و گوتیک مانند چهار برج کناری و همچنین برج جادوگران در ساختار قلعه کوکهم جدید گنجانده شد. برج جادوگر لقب خود را زمانی دریافت کرد که بر اساس افسانه ها زنان جادوگر را از پنجره آن برج به پایین پرتاب می کرده اند.

قلعه اصلی کوکهم بر روی برجستگی های بالای رودخانه موزل به ارتفاع 90 متر واقع شده بود و وظیفه اصلی ان جمع آوری عوارض از کشتی هایی بود که از این رودخانه می گذشتند. تحقیقات مدرن زمان ساخت این قلعه را به سال 1100 میلادی نسبت می دهند.

قبل از اینکه قلعه کوکهم در سال 1689 توسط فرانسوی ها تخریب گردد و سرنوشتی همانند بسیاری از قلعه ها و شهرهای دیگر پیدا کند این مکان دارای تاریخچه ای طولانی و جذاب بوده است. صاحبان این قلعه دفعات متعدد تغییر کرده و مانند بسیاری از قلعه های دیگر در طول قرن ها تغییر شکل داده است. حتی در دو مورد قلعه کوکهم به جای پرداخت مالیات سلطنتی مصادره شد.

در سال 1151 پادشاه کنراد سوم نزاع در خصوص اینکه چه کسی می بایست قلعه کوکهم را با محاصره کردن و تصاحب مالکیت آن به دست آورد را خاتمه داد. در همان سال قلعه رسمی امپراتوری به نام Reichsburg به اقتدار امپراتوری تبدیل شد.

تاریخچه قلعه کوکهم

در سال 1282 Habsburg King Rudolf این قلعه را فتح کرده و این راستا را ادامه داد. اما تنها 12 سال بعد در سال 1294 جدیدترین صاحب ان یعنی پادشاه Adolf of Nassau قلعه و شهر کوکهم و همچنین مناطق اطراف ان را برای تهیه پول تاج گذاری خود گرو گذاشت.

جانشین آدولف که البرشت اول بود کوشش کرد تا بتواند قلعه را پس گرفته و آن را از گرو خارج نماید اما او نتوانست و در نهایت مجبور شد تا آن را به اسقف اعظم در نزدیکی تریر اعطا نماید. پس از ان Reichsburg به طور مداوم در اختیار اقف اعظم تریر قرار داشت به جز یک فاصله زمانی کوتاه که اسقف لوکزامبورگ مجبور شد آن را گرو بگذارد اما یکسال بعد آن را مجددا پس از گرفت.

سلطنت تریر به دلیل درامدهای حاصل از قلمرو کوکهم و همچنین عوارضی که از کشتی های عبوری دریافت می کرد هم قدرتمند و هم ثروتمند بود. تا سال 1419 قلعه و عوارض آن تحت مدیریت و نظارت ضابطان حکومتی قرار نگرفته بود. در حالی که زمانی که قلعه در بین قرن های چهاردهم و شانزدهم در اختیار اسقف اعظم و کنندگان سنا نهاده شد چندین مرتبه گسترش یافت.

در سال 1688 فرانسه به مناطق راین و موزل حمله کرد که شامل قلعه کوکهم و منطقه آن بود. نیروهای فرانسوی Reichsburg را فتح کرده و پس از ان نه تنها فقط وکوکهم بلکه بیشتر شهرهای دیگری که فتح کرده بودند را نیز به اتش کشیدند. در بین آن موقع و کنگره وین، Palatinate و کوکهم در میان فرانسه و پروس تقسیم شد و در نهایت در سال 1815 Palatinate و کوکهم در نهایت به بخشی از پروس تبدیل شده و برای همواره قسمتی از آن باقی ماندند.

سال های راونه قله کوکهم

Louis Jacques Ravené فردی بود که این قلعه را خریداری کرده و آغاز به بازسازی آن نمود اما آنقدر زنده کنند تا قلعه کامل خود را ببیند و در نهایت پسر او به نام Louis Auguste Ravené کار ساخت قلعه را به خاتمه رساند. زمانی که کار ساخت و ساز در خرابه های قدیمی قلعه در سال 1868 آغاز شد لوییس تنها 2 سال داشت اما بیشتر قلعه جدید از سال 1874 تا 1877 شکل گرفته و بر اساس طرح های معماران برلین ساخته شد.

لوییس آگوست پس از مرگ پدرش در سال 1879 مراحل نهایی ساخت و ساز را تحت نظارت خود ادامه داد که اغلب مربوط به بخش های داخلی قلعه بودندو در نهایت ان را در سال 1890 به خاتمه رساند. لوییس همانند پدرش عاشق هنر بود و سراسر قلعه با مجموعه های هنری گسترده پر شده بود که البته بیشتر ان ها در طول جنگ جهانی دوم از بین رفت.

در سال 1942 و در زمان حکومت نازی ها، Ravené مجبور شد تا قلعه خانوادگی خود را به وزارت دادگستری پروس تبدیل کند و در نهایت آنجا تبدیل به یک مدرسه قانون برای دولت نازی شد. پس از خاتمه جنگ قلعه به اموال دولت جدید به نام راینلند فایتز تبدیل شد. در سال 1978 شهر کوکهم این قلعه را به مبلغ 664 هزار مارک خریداری کرده و اکنون توسط یک شرکت خصوصی به نام Reichsburg GmbH اداره می گردد.

قلعه کوکهم یکی دیگر از قلعه های قرون وسطایی در اروپا می باشد که به اندازه ای خیره کننده و مورد توجه خواهد بود که می توان گفت نمی توانید از ان چشم بردارید. با توجه به موقعیت قرارگیری قلعه کوکهم در بالای تپه، ساختار قدرتمند و جلوه خاص آن برای هر بیننده ای شگفت آور است.

منبع: گردشبان
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 907

به "قلعه تاریخی و زیبای کوکهم در آلمان، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه تاریخی و زیبای کوکهم در آلمان، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید