طاق هادریان از مشهورترین آثار تاریخی اردن

به گزارش شاتر عکاسی، جراش یک شهر باستانی بوده که به عنوان یکی از استان های امپراتوری روم در منطقه اعراب شناخته می شده است. رومی ها امنیت و صلح را در این منطقه تضمین می نموده تا مردم آن بتوانند به موفقیت های عظیم دست یابند. امپراتور هادریان در سال های 129 و 130 میلادی از جراش بازدید نمود.

طاق هادریان از مشهورترین آثار تاریخی اردن

طاق هادریان (قوس هادریان ) یا دروازه هادریان یکی از مشهورترین آثار تاریخی شهر جراش در اردن می باشد. این طاق در سمت جنوبی شهر واقع شده است، این طاق عبارت است از یک دروازه با سه طاق قوسی شکل که بخاطر بزرگداشت بازدید امپراتور رومی هادریان از این شهر در زمستان سال 129 تا 130 میلادی بنا شد.

ویژگی های طاق هادریان

این طاق یکی از مجموعه طاق هایی است که بخاطر بزرگداشت و احترام به امپراتور هادریان بناشده، ارتفاع این طاق در زمانی که ساخته شده تقریباً 22 متر بوده است، این طاق در قدیم دارای یک دروازه چوبی بوده است، در این طاق عناصری از معماری غیر سنتی بچشم می خورد- بطور معین آثار معماری نبطیه - از میان این عناصر می توان به تزیینات ستونهای این طاق اشاره نمود، بطوریکه بجای اینکه گلهای تزیینی کنده کاری شده در بالای ستون که بطور معمولی در معماری آن موقع مرسوم بوده است، در پایین ستون نهاده شده است. در سال 2005، طاق تحت بازسازی نهاده شد. بازسازی در سال 2007 تکمیل شد و در حال حاضر حدود 21 متر (حدود 36 فوت)، 37.45 متر طول و 9.25 متر عرض دارد.

منبع: گردشبان
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 975

به "طاق هادریان از مشهورترین آثار تاریخی اردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طاق هادریان از مشهورترین آثار تاریخی اردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید