ساخت نخستین دریاچه طبیعی در جهت رودخانه کن

به گزارش شاتر عکاسی، منطقه 22 ، قطب گردشگری شهر تهران است و این ویژگی باعث شده تا اغلب فعالیت های عمرانی این محدوده در این راستا صورت گیرد. احداث نخستین دریاچه طبیعی در جهت رودخانه کن در این منطقه از جمله اقداماتی است که شهرداری منطقه این روزها در حال اجرا آن است.

ساخت نخستین دریاچه طبیعی در جهت رودخانه کن

جهت دریافت خدمات اجرای معنی روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

خبرنگاران- ثریا روزبهانی: چند سال از افتتاح و بهره برداری دریاچه شهدای خلیج فارس و بزرگترین دریاچه مصنوعی خاورمیانه می گذرد و اکنون مراحل اجرای اولین دریاچه طبیعی در منطقه 22 در دستور کار قرار گرفته است. این پروژه در نوع خودش کم نظیر بوده و می تواند یکی از جاذبه های گردشگری شهر تهران گردد. رودخانه کن یکی از شاخه های رودخانه کرج است و از دامنه قله 3 هزار و 933 متری توچال واقع در شمال شهر تهران سرچشمه می گیرد. این رودخانه همشه پر آب و به سمت جنوب غربی شهر روان است.

احسان صفایی معاون خدمات شهری و فضای سبز شهردار منطقه 22 درباره این طرح شرح بیشتری می دهد و می گوید: برای ساماندهی مسیل کن برنامه ریزی شده با همکاری معاونت خدمات شهری و معاونت فنی و عمران شهرداری منطقه ، دریاچه ای در این راستا به بهره برداری برسد. به همین خاطر این دریاچه طبیعی در ادامه راستا رودخانه کن و در بخش شمالی بزرگراه شهید همت احداث می گردد. دریاچه طبیعی کن نزدیک به 4 و نیم هکتار مساحت دارد و برای پرکردن آن از آبی که از بالای دست وارد راستا کن می گردد، استفاده خواهد شد. این محدوده از مسیل کن در طرح جامع به عنوان فضای تفرجگاهی در نظر گرفته شده است. به همین دلیل بعد از اتمام فعالیت های عمرانی و فنی، عملیات احداث بخش هایی همچون پهلوگاه، راستا پیاده روی و آماده سازی فضای سبز در محدوده این دریاچه توسط معاونت خدمات شهری منطقه شروع می گردد.

او در ادامه می افزاید: این دریاچه طبیعی جاذبه های گردشگری بسیاری دارد. برای مثال به خاطر وسعت زیاد این دریاچه پرنده های مهاجر بسیاری در فصل زمستان برای اسکان موقتشان این بستر را انتخاب و در آن اتراق می نمایند. محور کن و به ویژه رودخانه کن با قابلیت تبدیل به محور دائمی شهر تهران، نقش بسیار مهمی در ارتقای کیفیت منظر شهری و افزایش عرصه های سبز و باز دارد و اکنون از عناصر مهم کالبدی شهر تهران محسوب می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 807

به "ساخت نخستین دریاچه طبیعی در جهت رودخانه کن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت نخستین دریاچه طبیعی در جهت رودخانه کن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید