رونق بازار پلی استیشن دست دوم

به گزارش شاتر عکاسی، خبرنگاران- قیمت PS5 نسخه استاندارد تقریبا 28 میلیون است. PS5 نسخه دیجیتال را با قیمت کمتری می فروشند و می گردد آن را بین 23 تا 24 میلیون خرید. PS4 هم که 10 سال قبل حدود یک میلیون فروخته می شد، به نام پلی استیشن 4 پرو نسخه یک ترابایت نزدیک 20 میلیون قیمت دارد. شاید به خاطر همین در آغاز فصل تعطیلی مدارس جست وجوی عبارت هایی مثل پلی استیشن دست دوم و پلی استیشن استوک در گوگل بیشتر شده و انگار خیلی ها برای یک کنسول بازی حاضر به پرداخت چنین هزینه هایی نیستند. آن طرف در پلتفرم های خریدو فروش تا دلتان بخواهد آگهی های PS5 دست دوم و PS4 دست دوم وجود دارد و رسما شاهد رونق بازار پلی استیشن دست دوم هستیم.

رونق بازار پلی استیشن دست دوم

قیمت PS5 دست دوم چقدر است؟

قیمت PS5 دست دوم می تواند شش، هفت میلیون کمتر از مدل های نو باشد. یعنی الان که در فرشگاه های مخصوص کنسول بازی، بابت PS5 استاندارد نو نزدیک 28 میلیون می گیرند، می گردد همین نسخه از PS5 را به شکل کارنموده با 24، 23 و 22 میلیون تومان پیدا کرد. مثلا فروشنده PS5 دست دوم در تهران، در کادر مربوط به قیمت رقم 22 میلیون و 400 هزار تومان را نوشته و در قسمت توضیحات قسم خورده از موقعی که آن را خریده کمتر از 30 بار روشن نموده است. فروشنده برای اینکه بتواند زودتر مشتری پیدا کند گفته پای معامله تخفیف هم می دهد و کنار خود کنسول، چیز هایی مثل دوتا دسته فابریک و روکش های دسته را هم به خریدار تحویل می دهد.

قیمت PS5 دست دوم در یک آگهی دیگر 24 میلیون تومان اعلام شده و فروشنده شرایط کنسول را در حد نو معرفی نموده است. این یکی در قسمت توضیحات به کارتن سالم و دسته نو اشاره نموده و به خریدار هفت روز هم برای تست کردن کنسول مهلت داده است.

قیمت PS5 دست دوم به وسیله فروشنده دیگری 23 میلیون و 500 هزار تومان درنظر گرفته شده است و امکان خرید اقساطی هم وجود دارد. به شرطی که 25 درصد از قیمت خود کنسول را همان ابتدای کار باید پرداخت کرد و الباقی هزینه به شکل اقساطی و سود 2.5 درصدی دریافت می گردد.

قیمت PS5 دست دوم در یک آگهی دیگر که مربوط به فروشنده ای در کرج است، 22 میلیون تومان اعلام شده است. فروشنده مشکل مالی را علت پایین بودن قیمت پیشنهادی خودش دانسته و گفته، چون به پول احتیاج دارد با این قیمت حاضر به فروش PS5 شده است. البته کلی تاکید نموده که کنسول بدون کوچکترین خش و ایراد است و همراه با آن یک دسته فابریک هم فروخته می گردد.

قیمت PS4 دست دوم چقدر است؟

قیمت PS4 نو نسخه اسلیم که یک ترابایت فضای ذخیره سازی دارد، به حدود 18 میلیون تومان رسیده است. البته ممکن است در فروشگاه های اینترنتی و بازار قیمت فروشنده ها یکی، دو میلیون بالا و پایین گردد، اما اگر بخواهیم سراغ مدل های دست دوم برویم، چی؟

قیمت PS4 کارنموده اسلیم نسخه یک ترابایت به وسیله فروشنده ای در محله پیروزی تهران 14 میلیون تومان اعلام شده است. فروشنده گفته رقم پیشنهادی آن مقطوع است و حاضر نیست هزار تومان هم تخفیف بدهد. علاوه بر خود کنسول، دوتا دسته و دوتا روکش دسته هم به خریدار تحویل داده می گردد. یک نفر دیگر در همان محدوده PS4 دست دوم را 13 میلیون می فروشد و گفته به خاطر اینکه در این سال ها مواظب بوده خط وخشی روی کنسول نیفتد، هیچ تخفیفی در کار نیست.

قیمت PS4 کارنموده از رقم هایی که تا الان آنالیز کردیم می تواند کمتر باشد. مثلا یک نفر در شهرک غرب تهران PS4 اسلیم نسخه یک ترابایت را 11 میلیون و 500 هزار تومان می فروشد. در همان شهرک غرب PS4 دست دوم نسخه پرو با همین قیمت به خریداران پیشنهاد شده و گفته شده به خریدار واقعی موقع معامله تخفیف هم داده می گردد.

قیمت PS4 کارنموده اسلیم در یک آگهی دیگر 12 میلیون و 500 هزار تومان نوشته شده است. این یکی نسخه 500 گیگ است و فضای ذخیره سازی کمتری نسبت به مدل های یک ترابایت دارد، اما حداقل درمقایسه با مدل های یک ترابایتی که آنالیز کردیم، رقم پیشنهادی فروشنده بیشتر است. فروشنده در قسمت توضیحات به سالم بودن کنسول اشاره نموده و گفته در این سال ها حتی یک خش روی دستگاه نیفتاده است.

منبع: فرارو
انتشار: 9 خرداد 1402 بروزرسانی: 9 خرداد 1402 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2261

به "رونق بازار پلی استیشن دست دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق بازار پلی استیشن دست دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید