رودخانه قره سو قابلیت ویژه گردشگری برای کرمانشاه است

به گزارش شاتر عکاسی، خبرنگاران/کرمانشاه استاندار کرمانشاه گفت: وسعت بسیار و رو به گسترش بودن شهر کرمانشاه یک فرصت محسوب می گردد و ابرشهرهای اینچنینی از جاذبه های بسیاری برای جذب نخبگان و متخصصین در حوزه های مختلف برخوردارند.

رودخانه قره سو قابلیت ویژه گردشگری برای کرمانشاه است

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت تور نوروزی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران، اسدالله رازانی در دومین نشست آنالیز سند توسعه کوتاه مدت شهرستان کرمانشاه ویژگی هایی همچون وسعت بسیار و رو به گسترش بودن شهر کرمانشاه را یک فرصت ارزیابی کرد و گفت: شهرهایی مانند کرمانشاه که به سمت گسترش بیشتر گام برمی دارند از جاذبه های بسیاری برای جذب نخبگان و متخصصین در حوزه های مختلف برخوردارند و این گستردگی و رو به گسترش بودن می تواند انگیزه ای برای اسکان طیف های مختلفی از نخبگان باشد.

رازانی اضافه نمود: هم اکنون پدیده مهاجرفرستی در شهرستانهای استان به دلایل مختلف وجود دارد، ولی کرمانشاه با توجه به ویژگی هایی که دارد بیشتر یک شهر مهاجرپذیر محسوب می گردد تا مهاجر فرست. طی این سال ها تعداد زیادی از ساکنین شهرها و استان های اطراف آمده اند و در این شهر ساکن شده اند.

این مدیر ارشد دایر کردن شهرک هایی مناسب برای اسکان متخصصین و نخبگان را از جمله راهکارهایی دانست که می تواند برجستگان و فرهیختگان عرصه های مختلف را تشویق به ماندگاری در کرمانشاه کند.

وی به توسعه نامتوازن شهر کرمانشاه هم اشاره نمود و گفت: مجموعه هایی مانند فرودگاه، هوانیروز و یا بعضی پادگان ها در سال های دور با رعایت فاصله با بافت شهری ساخته شده اند، ولی اکنون به دلیل گسترش شهر در داخل بافت شهری قرار گرفته اند که شرایط موجود برنامه ریزی را با دشواری روبرو نموده است.

پایین بودن فرهنگ پس انداز یکی از آسیب های شهر کرمانشاه

استاندار کرمانشاه پایین بودن فرهنگ پس انداز را یکی از آسیب های موجود دانست و گفت: دکتر رنانی از محققین برجسته کشور طی تحقیقاتی که چندی پیش انجام داده بود روحیه قناعت در زمینه کسب درآمد را یکی از آسیب های جامعه کرمانشاهی عنوان نموده بود. و در این حوزه می توان پایین بودن فرهنگ پس انداز را یکی دیگر آسیب های این مناطق غرب کشور از جمله کرمانشاه دانست.

رازانی همچنین چالش ها و آسیب های اجتماعی را در کرمانشاه چشمگیر ارزیابی کرد و گفت: به دلیل وجود نرخ بالای بیکاری و مسائل فرهنگی متاسفانه میزان آسیب های اجتماعی مانند خودکشی و اعتیاد از متوسط کشوری بالاتر است و این موضوع یکی از چالش های مهم پیش روی شهر است که باید برنامه ریزی های درازمدت آن ها را مرتفع کرد.

جمعیت یک میلیون نفری توجیه مناسبی برای ترافیک شهر نیست

این مدیر ارشد ذکر دلایلی همچون جمعیت یک میلیون نفری شهر برای توجیه ترافیک موجود را قابل قبول ندانست و گفت: هم اکنون تهران 10 میلیون جمعیت دارد، ولی با ایجاد تونل ها و بزرگراه ها و توسعه وسایل حمل و نقل عمومی توانسته بر مشکل ترافیک فایق آید و هم اکنون تنها در معدودی از ساعات شاهد ترافیک هستیم.

وی توضیح داد: در کرمانشاه نیز باید با برنامه ریزی جهت توسعه بزرگراه ها و گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی و پایش تصویری به سمت کاهش ترافیک گام برداشت.

رازانی در ادامه کمبود زمین برای واگذاری به سرمایه گذاران را یکی از چالش های جدی شهرستان کرمانشاه دانست و گفت: طی این مدت چند کارآفرین خواستار سرمایه گذاری در کرمانشاه بوده اند، ولی به دلیل عدم وجود زمین مناسب برای واگذاری در قالب شهرک های موجود، هنوز این کار صورت نگرفته است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: یک مجموعه هزار هکتاری تحت عنوان شهرک صنعتی زاگرس در دست ایجاد است که متاسفانه هنوز زیرساخت های این شهرک آماده نشده و باید باید هرچه سریع تر بسترهای لازم برای استقرار واحدهای تولیدی در این مجموعه صنعتی را فراهم کرد.

این مدیر ارشد عنوان نمود: موضوع کمبود آب برای بخش صنعت از جمله چالش هایی است که باید از راه های گوناگون مانند ایجاد تصفیه خانه و بهره گیری از پساب شهری برای آن چاره ای اندیشید.

رودخانه قره سو یک فرصت است

استاندار کرمانشاه رودخانه قره سو را یکی از قابلیت های ممتاز گردشگری شهر کرمانشاه دانست و گفت: کرمانشاه از جمله شهرهایی است که یک رودخانه از داخل آن می گذرد و این یک امتیاز ویژه برای شهر محسوب می گردد.

رازانی ادامه داد: در صورت تصویب طرح سردسیری حجم قابل توجهی از آب رودخانه سیروان به این رودخانه وارد می گردد و شاهد پدید آمدن ظرفیت ها و پتانسیل های جدیدی در حوزه های گردشگری، کشاورزی و صنعت خواهیم بود که از هم اکنون باید برای بهره گیری از آن برنامه ریزی کرد.

وی ریخته شدن حجم زیادی از فاضلاب شهر کرمانشاه و شهرروانسر و روستاهای اطراف را یکی از چالش های جدی در این زمینه دانست و گفت: وجود این حجم از فاضلاب در رودخانه قره سو یک تهدید برای شهر محسوب می گردد که باید احداث تصفیه خانه و جداسازی فاضلاب را به عنوان یک اولویت دنبال کرد.

استاندار کرمانشاه دهکده المپیک را نیز یکی از پتانسیل های ورزشی شهر کرمانشاه دانست و گفت: تنها پنج نمونه از چنین دهکده های ورزشی در سراسر ایران وجود دارند و این یک امتیاز ویژه برای شهر محسوب می گردد.

وی عنوان نمود: استخر قهرمانی این مجموعه در صورت راه اندازی می تواند مرکزی بزرگ برای توسعه ورزش های آبی در استان باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 706

به "رودخانه قره سو قابلیت ویژه گردشگری برای کرمانشاه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رودخانه قره سو قابلیت ویژه گردشگری برای کرمانشاه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید