راه های عملی کاهش وزن در ماه رمضان

به گزارش شاتر عکاسی، کاهش وزن در ماه مبارک رمضان از مواردی است که اگر بار رعایت اصول نباشد به بدنمان آسیب برساند، اما اگر همراه با رعایت نکات تغذیه ای باشد می تواند منجر به تناسب اندام گردد و شما را از شر چربی های مضر نجات دهد.

راه های عملی کاهش وزن در ماه رمضان

ماه رمضان ماه بندگی و تقویت فکر و روح آدمی است، اما در کنار همه این ها روزه داری در این ماه برای سلامتی و رسیدن به تناسب اندام همه افراد مفید است. اما بعضی از افراد در این ماه با خوردن غیر اصولی مواد غذایی نه تنها کاهش وزن ندارند بلکه دچار اضافه و چاقی نیز می شوند.

بر خلاف تصور عموم، رژیم گرفتن برای کاهش وزن در طی ماه رمضان ممانعت خاصی ندارد و شما می توانید همزمان رژیم خود را برای کاهش وزن دنبال نموده و در عین حال روزه هم بگیرید.

زیاده خوردن به بدن انسان آسیب می رساند و از نظر علمی زیاده روی کردن در خوردن انواع غذا ها، چربی ها و قند ها مسائل و بیماری هایی از قبیل فشار خون، دیابت، قلبی و عروقی آتروز، و حتی ریسک سرطان را افزایش می دهد. ماه مبارک رمضان تمرینی است برای کم خوری و دوری از پرخوری است و با رعایت اندازه مصرف و تامین احتیاج های غذایی در حد قابل قبول در این ماه می توان از زیان های ناشی از کمبود غذایی در امان بود.

در بیشتر موارد کسانی که رژیم غذایی خاصی را برای رسیدن به وزن متناسب خود دنبال می نمایند و رژیم شان با روز های ماه مبارک رمضان مصدف می گردد، می توانند وزن خودشان را مطابق ماه های قبل کاهش دهند؛ چون این کاهش وزن به دلیل سوزاندن اندازهی از چربی های ذخیره ای بدن است.

اگر قصد کاهش وزن دارید به هیچ وجه وعده سحر خود را حذف نکنید. چون این کار باعث می گردد دریافت پروتئین در طول روز کاهش پیدا نموده و در نتیجه به مرور عضلات آغاز به سوختن نموده و برای تامین سوخت مورد احتیاج بدن مورد استفاده قرار می گیرند.

چند راه حل طلایی برای کاهش وزن در ماه رمضان

هرگز سحری را حذف کنید

اگر قصد کاهش وزن دارید به هیچ وجه وعده سحر خود را حذف نکنید. چون این کار باعث می گردد دریافت پروتئین در طول روز کاهش پیدا نموده و در نتیجه به مرور عضلات آغاز به سوختن نموده و برای تامین سوخت مورد احتیاج بدن مورد استفاده قرار می گیرند.

غذای سالم بخورید

روزه خود را با غذایی سالم باز کنید. روزه خود را با غذا هایی باز کنید که فیبر و پروتئین بالایی دارند. این کار یاری می نماید قند خونتان را ثابت نگه دارید، گرسنگی را برطرف کنید و از پرخوری جلوگیری کنید.

غذاهایتان را در چند نوبت مصرف کنید

در چندین نوبت مواد غذایی خود را در فاصله افطار تا سحر در وعده های کوچک مصرف کنید. این کار سبب کاهش وزن شما خواهد شد.

حساب شده ورزش کنید

ورزش کنید ورزش، وعده های کوچک، خوردن غذا های سالم همه این ها با هم نسخه کاهش وزن در ماه رمضان را تشکیل می دهند. نباید فراموش کنید ورزش برای داشتن کاهش وزن با ثبات ضروری است، پس سعی کنید بعد از افطار ورزش کنید.

برترین ورزش در روز های ماه مبارک رمضان

یکی از برترین ورزش هایی که می توانید انجام دهید پیاده روی است. پیاده روی حتی یاری می نماید غذایتان راحت تر هضم گردد و بعد از وعده افطار احساس سنگینی نکنید.

تنقلات را کنار بگذارید

در فاصله افطار تا سحر از خوردن تنقلات خودداری کنید و شیرینی جات مصنوعی مانند زولبیا و بامیه نخورید و به جای آن از خرما بهره ببرید.

در سحر و افطار میوه و سبزی بیشتر مصرف کنید

خوردن میوه و سبزیجات در وعده افطار و سحر باعث می گردد که شما در روز احساس سیری بیشتری کنید، زیرا میوه ها و سبزیجات، در بدن ماندگاری بیشتری دارند و حاوی اندازه زیادی آب هستند که سبب تامین آب مورد احتیاج بدن و جلوگیری از بروز تشنگی خواهند شد.

غذا های حاوی پروتئین مصرف کنید

مصرف غذا های پروتئینی در رژیم غذایی اهمیت فراوانی دارد، زیرا این غذا ها سبب احساس سیری شده و اشتهای کاذب را از بین می برد و به تدریج سبب کاهش وزن می گردد.

غذا های چرب و پرنمک استفاده نکنید

مواد پر چرب را که در ماه رمضان سبب تشنگی و گرسنگی بیشتر می گردد مصرف نکنید. گرسنگی خود را با خوردن غذا های سالم برطرف کنید و از پرخوری جلوگیری کنید. ازخوردن مواد غذایی سرخ کردنی تا حد امکان خودداری کنید، زیرا باعث چاقی و تشنگی در شما می گردد.

گیاهان و ادویه جاتی که در ماه رمضان به کاهش وزن یاری می نمایند

زردچوبه:

این ادویه را هندی ها زیاد در غذاهایشان استفاده می نمایند، زردچوبه نشان داده که می تواند به کاهش التهاب یاری کند، التهاب یکی از دلایل چاقی و کندی کاهش وزن است.

دارچین:

هر چقدر دوست دارید می توانید از دارچین بهره ببرید، دارچین یاری می نماید قند خون و انسلین کنترل گردد، که در نتیجه از ابتلا به دیابت جلوگیری می نماید.

پودر فلفل:

ماده ای به نام دی هیدروکپسیات در فلفل وجود دارد که تعیین شده اگر روزانه سه مرتبه استفاده گردد می تواند توانایی چربی سوزی بدن را بالا ببرد.

زنجبیل:

زنجبیل تازه یا به صورت پودر شده می تواند اشتها را کاهش دهد و از پرخوری جلوگیری کند.

فلفل سیاه:

ماده ای که در فلفل سیاه وجود دارد و به آن طعم تندش را میدهد، پی پرین نام دارد. تعیین شده است که پی پرین به بدن به وسیله گرمازایی یاری می نماید تا بیشتر کالری بسوزاند. پی پرین بعلاوه به بدن یاری می نماید که از مواد مغذی بهتر استفاده کند.

یک نکته طلایی:

مصرف نوشیدنی های گازدار را در ماه رمضان را کنار بگذارید. نوشیدنی های گازدار ادرار آور است و این عامل باعث می گردد نه تنها خوردن آن ها آب مورد احتیاج بدن را تامین نمی نماید، بلکه با مصرف آنها، آب بدن به اندازه بیشتری دفع گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 19 فروردین 1402 بروزرسانی: 19 فروردین 1402 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2241

به "راه های عملی کاهش وزن در ماه رمضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های عملی کاهش وزن در ماه رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید