راهنمای خرید خودرو کوپه

به گزارش شاتر عکاسی، خودرو کوپه چی بخریم؟ این سوالی است که قصد داریم طی این راهنمای خرید خودرو کوپه که برای شما تهیه نموده ایم به آن پاسخ دهیم. تعداد و تنوع خودروهای کوپه در ایران چندان زیاد نیست. کوپه ها که عموماً کلاسی از خودروهای لوکس، لوکس و گران قیمت هستند، مورد توجه قشر خاصی قرار می گیرند.

راهنمای خرید خودرو کوپه

نکته مهم اما درباره خرید خودروی کوپه در ایران، آن است که اکثراً خودروهای کوپه را با کانورتیبل ها و کروک ها اشتباه می گیرند و گاها دیده می گردد که به هر سه این کلاس ها کوپه می گویند. حال اینکه کوپه به کلاسی از خودروها گفته می گردد که دارای بدنه دو در و مسقف هستند با فرم محدب و تخم مرغی شکل.

در واقع هیچ خودروی کوپه ای چهار در، با سقف تاشو یا بدون سقف نیست. بنابراین با این تعریف محدوده خودروهای کوپه در ایران کوچکتر و کم تعدادتر می گردد. نکته دیگر توقف واردات خودرو از نیمه سال 97 است که باعث شده دیگر خودروی صفر کیلومتر کوپه در ایران نبینیم. همین امر موجب شده تا خرید خودرو کوپه احتیاج به دقت و توجه بیشتری نیز پیدا کند.

حال سعی داریم در این راهنمای خرید خودرو کوپه که پیش روی شماست به آنالیز بهترین انتخاب ها از میان گزینه های موجود در این کلاس بندی خودرو در کشور بپردازیم.

خرید خودرو کوپه کره ای

کوپه های کره ای در بین کوپه های خوش قیمت بازار ایران قرار دارند که می توان آن ها را با قیمت مناسب خریداری کرد. البته این قیمت پایین به معنای زیبایی کمتر یا عدم کیفیت ساخت و مونتاژ خودرو نیست، بلکه بیشتر ناشی از اختلاف نام و برند است. در کل باید گفت که خرید خودرو کوه کره ای می تواند تجربه ای لذت بخش و البته با قیمتی به مراتب کمتر را در اختیارتان قرار دهد.

1 - هیوندای جنسیس 2013

نسخه های 2010 و 2012 هیوندای جنسیس کوپه نیز در ایران موجود هستند، اما در بین جنسیس های کوپه موجود در ایران نسخه 2013 با موتور 3.8 لیتری و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک بهترین انتخاب است. نتیجه همکاری این موتور و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک هیوندای 348 اسب بخار قدرت و 5.9 ثانیه شتاب صفر تا صد است. سقف سرعت آن نیز 260 کیلومتر در ساعت است.

این نسخه از جنسیس که فیس لیفت مدل 2010 است در طراحی و امکانات رفاهی نیز پیشرفت چشم گیری داشته و با دریافت 4 از 5 امتیاز ارزش در برابر خرید، بهترین نسخه این مدل است. هرچند که واردات بسیار محدود این خودرو باعث شده که نگرانی هایی درباره خدمات پس از فروشش وجود داشته باشد و هزینه نگهداری خودرو را بالا ببرد.

با این حال، اگر به دنبال خرید خودرو کوپه کره ای هستید، شاید بد نباشد که هیوندای جنسیس را زیر نظر داشته باشید. شما می توانید جهت اطلاع از آخرین قیمت خرید و فروش هیوندای جنسیس به بخش آگهی های خودرو در سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

2 - کیا سراتو

کیا سراتو نیز مانند بسیاری دیگر از کره ای ها در نسخه های مختلف وارد بازار کشور شده است. آخرین نسخه آن در سال 2016 وارد شد که طبعاً بهترین نسخه نیز هست. این خودروی جذاب کره ای که از رقیب هم وطن خود به روزتر و جدیدتر است سواری پرکشش و هیجانی دارد. اما موتور 2 لیتری و گیربکس 6 دنده اتوماتیک آن، توان تنها فراوری 159 اسب بخار قدرت را دارد.

سراتو با 210 کیلومتر سقف سرعت و شتاب صفر تا صد آن نیز 10.5 ثانیه به وضوح ضعیف تر از هم وطنش (هیوندای جنسیس) عمل می نماید. اما آنچه ارزش خرید این خودرو کوپه نه چندان قوی را حفظ می نماید، امکانات و تجهیزات رفاهی بیشتر، خدمات پس از فروش قابل قبول تر و بازار خرید و فروش بهتر است.

جهت خرید کیا سراتو و اطلاع از قیمت روز آن می توانید به بخش آگهی های خودرو در سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

خرید خودرو کوپه آلمانی

بدون شک خودروسازان آلمانی که همواره در ساخت خودروهای لوکس کلاس کوپه پیشتاز بوده اند، در این زمینه حرف های بیشتری برای گفتن دارند. هر چند که نباید قیمت بالاتر این خودروها را نیز فراموش کرد؛ به خصوص آن هم در این زمان که بازار خودروی کشور حال و روز خوشی ندارد.

3 - ب ام و سری 420

ب ام و سری 4 کوپه در سال 2015 و تنها دو سال پس از عرضه جهانی اش، به بازار ایران آمد و به لطف ظاهر جذابش بسیار مورد توجه نهاده شد. نسخه کوپه آن تنها در مدل 420i و در تیپ فول آپشن یا لاکچری لاین به ایران آمد. نسخه دیگری از آن در 2016 نیز وارد شد که تجهیزاتی اضافه تر داشت.

این تیپ جدید با نام پریمیوم عرضه شد. البته تعدادی مدل های مجهز به کیت سفارشی M Performance نیز از این خودرو وارد کشور شدند که لاکچری ترین نوع خود در جهان بودند.

بنابراین اگر برای پرداخت مبلغی بالا مسئله ای ندارید با خرید ب ام و 420i صاحب یک خودروی خاص و لاکچری متولد 2016 می شوید. حجم موتور این خودرو 2 لیتر و توان خروجی اش 184 اسب بخار است. گیربکس ب ام و 420i هشت سرعته اتوماتیک است.

امکانات بسیار زیاد و کیفین ساخت بالا از دیگر مزایای این خودروی لوکس به شمار می آیند که ارزش خرید این خودرو کوپه را بیشتر می نمایند. با این حال، اگر بخواهیم به معایب آن هم نگاهی کنیم باید بگوییم که قیمت این خودرو بسیار بالاست. همچنین، ب ام و 420 اتاقی مشابه با ب ام و سری 3 دارد که از جذابیت این خودرو می کاهد.

شما می توانید با مراجعه به بخش آگهی های خودرو در سایت خبرنگاران از آخرین قیمت خرید و فروش ب ام و 420i در بازار کشور آگاه شوید.

4 - بنز E350

نسل های قدیمی تری از خودروهای کلاس E مرسدس بنز پیش از 2010 وارد ایران شدند. اما نسل جدید این کلاس در سال 1390 وارد کشور شد. این خودرو با ظاهر متحول شده اش طراحی کلاسیک بنز را دستخوش تغییرات چشمگیری نموده بود و با چراغ های دوبل مربعی به جای نمونه های سنتی دایره ای چهره ای جدیدی از بنز را به رخ می کشید.

بنز E350 نمونه کوپه این نسل از کلاس E بنز بود که با موتور 3.5 لیتری خورجینی خود حرف های زیادی برای گفتن داشت. سطح تجهیزات این خودرو تا جایی بالا بود که اولین تجربه آپشن کروز کنترل هوشمند در ایران با آن ثبت شد. همین خاص و متفاوت بودن منجر به بالارفتن هرچه بیشتر قیمتش شد.

این خودرو که هنوز در بین بهترین های ایران است، با توان خروجی 308 اسب بخار و گیربکس 7 دنده اتوماتیک همچنان از گران ترین کوپه های بازار است. سطح بالای امکانات رفاهی استاندارد، کیفیت ساخت بالا و دوام و عملکرد فنی مثال زدنی بنز E350 دلایل محکمی برای خرید این خودرو کوپه به شماز می آید. هرچند که عرضه محدود این خودرو، هزینه نگهداری و خدمات پس از فروشش را با دشواری روبرو نموده است.

شما می توانید برای اطلاع از آخرین قیمت خرید و فروش بنز E350 به بخش آگهی های خودروی سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

5 - پورشه کیمن S

کوپه های پورشه بخش بزرگی از کوپه های موجود در کشور را در بر می گیرند. همچنین کوپه های این برند معروف ترین های این کلاس در ایران هستند. پورشه کیمن S در واقع نسخه مسقف کانورتیبل باکستر محسوب می گردد.

کیمن S مدل 2010 تا 2012 در تعدادی محدود وارد ایران شد. این خودرو دارای یک موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر خورجینی است با سقف توان 320 اسب بخار و شتاب 5.1 ثانیه. گیربکس آن 7 سرعته دو کلاچه است. کیفیت ساخت بالا و البته فرمان پذیری دقیق لدت سواری با این خودرو را دوچندان می نماید.

قیمت پورشه کیمن S که در زمان ورود به کشور تنها از بعضی انواع مازراتی پایین تر بود همچنان بالاست. مشکل خدمات پس از فروش و تامین قطعات خودرو و البته هزینه نگهداری این خودرو نیز پس از حدود 8 سال کارکرد بیشتر به چشم می آید. اما غرش کوپه ای با ناٰم پورشه، چندان تکرار شدنی نیست. بنابراین بسیاری حاضر به پرداخت هزینهٔ آن و تحمل دردسرهایش هستند.

برای اطلاع از آخرین قیمت خرید و فروش پورشه در بازار کشور، می توانید به بخش آگهی های خودرو در سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

6 - فولکس واگن بیتل

بیتل 2015، نسخه ای از بیتل های جدید است که در تعدادی محدود وارد ایران شد. بیتل هایی که در همه جای جهان خودروهایی لوکس و فانتزی محسوب می شوند، اما این لوکس فانتزی بودن دلیل بر کیفیت پایین آن ها نیست.

موتور 2 لیتری توربو شارژ 4 سیلندر 16 سوپاپ آن قادر به فراوری 220 اسب بخار قدرت است و بازدهی بسیاری خوبی دارد. سقف سرعت آن 230 کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صدش 6.7 ثانیه ثبت شده است. گیربکس فولکس بیتل 6 سرعته اتوماتیک از نوع DSG است.

از نظر طراحی ظاهری باید گفت که این خودرو همواره در صدر جذاب ترین خودورها بوده است. همچنین، متریال به کار رفته در این خودرو از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

فولکس بیتل که از ابتدای ورود به کشور در رنج لوکس های گران قیمت قرار داشت، همچنان خودرویی خاص و با قیمت بالا محسوب می گردد. هرچند تعداد بسیار محدود واردات آن، مشکل خدمات پس از فروشش را بیش از حد تصور نموده است. همین موضوع بر بازار دست دوم این خودرو تاثیر گذاشته است.

برای مشاهده آخرین آگهی های خرید و فروش فولکس بیتل و اطلاع از قیمت آن، پیشنهاد می کنیم به بخش آگهی های خودرو در سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

خرید خودرو کوپه ژاپنی

خودروهای ژاپنی همواره در ایران هواداران خاص خود را دارند. این خودروها به دلیل استهلاک فوق العاده پایین، کیفیت ساخت بالا، قابل اعتماد بودن امنیت شان، در کنار قیمت مناسب شان بسیار محبوب هستند.

در واقع ژاپنی ها می توانند کیفیت و رضایتی هم سطح آلمانی ها نصیب راننده و سرنشین نمایند، اما با قیمتی به مراتب پایین تر. همین موضوع ارزش خرید خودروهای ژاپنی را بالا می برند. کوپه های ژاپنی نیز از این قاعده مستثنا نیستند. هرچند تعدادشان در ایران بسیار اندک است.

7 - تویوتا GT86

احتمالاً این خودرو را چندان در خیابان ها مشاهده ننموده اید. چرا که این عروس زیبای ژاپنی به تعداد بسیار محدود در مدل های 2013 وارد کشور شد. بازه زمانی کوتاه واردات آن نیمه 92 بود.

این خودروی محبوب جهانی چهره ای جذاب و اسپرت دارد و رانندگی آن با ثبات است و لذت یک سواری اسپرت را در اختیار خریدار قرار می دهد. تویوتا GT86 دارای یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر است که توان فراوری 197 اسب بخار قدرت دارد. گیربکس آن 6 سرعته اتوماتیک است و شتاب صفر تا صدش 7.6 ثانیه.

این خودرو با قیمت مناسب تر از نمونه های آلمانی کیفیت خوبی نیز دارد و از خدمات پس از فروش قابل قبولی بهره می برد. با این حال، واردات محدود این خودرو و کمبود امکانات رفاهی از جمله ایراداتی است که کارشناسان به این تویوتا GT86 وارد می دانند.

شما می توانید آخرین آگهی های خرید و فروش تویوتا GT86 را در بخش خودروی سایت خبرنگاران مشاهده کنید و از قیمت آن آگاه شوید.

راهنمای خرید خودرو کوپه؛ آخر ماشین کوپه چی بخرم؟

در نهایت باید گفت از آنجا که موارد انتخابی این کلاس در ایران چندان متنوع نیستند انتخاب بین آن ها چندان سخت نخواهد بود. اگر به دنبال خرید کوپه ای با قیمت مناسب هستید، نمونه های کره ای و ژاپنی انتخاب های بهتری هستند اما اگر جذابیت بیشتر می خواهید و قیمت برای تان چندان مهم نیست نمونه های آلمانی گزینه های بهتری برای خرید خودرو کوپه محسوب می شوند.

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به بخش راهنمای خرید خودرو در بلاگ خبرنگاران، سایر مطالب راهنمای خرید که با هدف راحت کردن فرایند خرید خودرو در بازار بی ثبات فعلی تهیه شده اند را مطالعه کنید. تا بتوانید مناسب ترین خودرو را بر اساس بودجه و سلیقه خود انتخاب کنید.

نظر شما درباره این راهنمای خرید چه بود؟ به نظر شما کدام یک از خودروهای کوپه بالا ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما و خوانندگان خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: دیوار
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1234

به "راهنمای خرید خودرو کوپه" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای خرید خودرو کوپه" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید خودرو کوپه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید