جالب ترین زیپ لاین های دنیا

به گزارش شاتر عکاسی، جالب ترین زیپ لاین ها

جالب ترین زیپ لاین | برای عاشقان هیجان و ماجراجویی هیچ چیزی به مقدار زیپ لاین ها هیجان انگیز نیستند. زیپ لاین ها ترکیبی از چشم مقدارای حیرت آور و ترشح آدرنالین ناشی از وحشت را برایتان به همراه دارند. سرعت، ارتفاع و چشم مقدارای بی نظیر، هیجان و جذابیت زیپ لاین های دنیا را دو چندان نموده اند. در این مطلب ما قصد داریم جالب ترین زیپ لاین های دنیا را معرف علاقه مندان به هیجان و ماجراجویی نماییم. با خبرنگاران همراه باشید.

جالب ترین زیپ لاین های دنیا

زیپ لاین 2000؛ آفریقای جنوبی | Zip 2000

برای تجربه اوج هیجان توصیه می کنیم سواری بر زیپ لاین 2000 را در آفریقای جنوبی تجربه کنید. زیپ لاین 2000 در میان لیست جالب ترین و هیجان انگیزترین زیپ لاین های جهان واقع شده است و علاوه بر این رکورد دار مرتفع ترین زیپ لاین جهان با سرعت حدود 183 کیلومتر در ساعت نیز می باشد. زیپ لاین 2000 امکان تجربه هیجان را به صورت تک نفره و چند نفره برای ماجراجویان فراهم کرده است. جالب است که درصد امنیت زیپ لاین 2000 صد درصد به ثبت رسیده است.

مانستر؛ پورتوریکو | Monster

در ماه دسامبر سال 2015 بود که پارک ماجراجویی تورو ورده (Toro Verde) در پورتوریکو طولانی ترین زیپ لاین جهان را افتتاح نمود و نام آن را مانستر به معنای هیولا نامیدند. زیپ لاین مانستر در سال 2016 با عنوان طولانی ترین زیپ لاین جهان در کتاب رکوردهای جهانی گینس به ثبت رسید. سرعت زیپ لاین مانستر 90 مایل در ساعت است و با ارتفاع فوق العاده آن می توانید اوج هیجان را تجربه کنید. این پارک 8 زیپ لاین دارد که در میان کوه های جنگلی پورتوریکو در انتظار جویندگان ماجراجویی و هیجان هستند.

زیپ لاین پرواز گیبون؛ تایلند | Flight of the Gibbon

تایلند بر روی نقشه به عنوان یکی از برترین مقاصد جهان که اولین پارک زیپ لاین را تاسیس کرد، شناخته می شود. تایلند خاستگاه یکی از جالب ترین زیپ لاین ها در جهان است. عاشقان هیجان و آدرنالین می توانند سواری در قلب جنگل های انبوه و سرسبز تایلند را به واسطه سیم هایی که بیش از 4 مایل امتداد یافته اند تجربه کنند. این زیپ لاین جالب تایلندی در فاصله یک ساعتی در شرق چیانگ مای تایلند واقع شده است.

زیپ لاین اسلات زیلا؛ لاس وگاس | SlotZilla

یکی دیگر از جالب ترین زیپ لاین های جهان اسلات زیلا می باشد که واقع در لاس وگاس (Las Vegas) آمریکا است. زیپ لاین سواری در مرکز لاس وگاس، شهر نورها و بر فراز مردم، تجربه ای خاص و بی نظیر را برای ماجراجویان رقم می زند. ارتفاع این زیپ لاین حدود 23 متر است و چشم اندازی از شهر همواره روشن و درخشان لاس وگاس را برایتان به ارمغان می آورد.

سیماتای؛ چین، جالب ترین زیپ لاین | Simatai

برای سوار شدن بر زیپ لاین سیماتای چین باید راستا پر هوادار دیوار مشهور بزرگ چین را که از عجایب هفتگانه جهان محسوب می شود، پیش بگیرید. با طی کردن حدود 3 ساعت مسافت به خارج از شهر پکن خودنمایی این زیپ لاین هیجان انگیز و جالب را در مجاورت دیوار بزرگ چین می بینید.

چشم اندازهای روستایی، طبیعت زیبا و منطقه تاریخی جادویی به وحشت و هیجان تجربه این زیپ لاین جالب می افزاید. سواری این زیپ لاین 40 ثانیه به طول می انجامد اما در عوض چشم اندازی 360 درجه از دیوار بزرگ چین و دریاچه اردک مادارین (Madarin Duck Lake) را برایتان به ارمغان می آورد.

زیپ لاین فلایت لاین سافاری؛ سن دیگو | Flightline Safari

چیزی که زیپ لاین فلایت لاین سافاری سن دیگو را از دیگر زیپ لاین های جهان متمایز می سازد و آن را در رده جالب ترین زیپ لاین های جهان قرار می دهد، قرار گرفتن در باغ وحش و عبور از بالای حیوانات آن است.

این زیپ لاین دو تجربه جالب و متفاوت را برایتان رقم می زند؛ اولی اینکه برای دیدنی حیوانات باغ وحش به جای قدم زدن در باغ وحش بر روی زیپ لاین هیجان انگیز چشم اندازی متفاوت را دیدن می کنید، دوم اینکه زیپ لاین سواری را در مکانی منحصر به فرد تجربه می نمایید. ارتفاع زیپ لاین فلایت لاین سافاری 40 متر است.

فلایینگ فاکس؛ نیوزیلند | Flying Fox

یکی دیگر از جالب ترین زیپ لاین های جهان زیپ لاین فلایینگ فاکس نیوزیلند است. چیزی که باعث متمایز شدن و جالب شدن این زیپ لاین شده است جهت حرکت آن می باشد. جهت حرکت همه زیپ لاین ها رو به جلو است اما زیپ لاین فلایینگ فاکس نیوزیلند با سرعت به سمت جلو و عقب حرکت می نماید.

راستا حرکت فلایینگ فاکس از بالای دره موکای گرَویتی (Mokai Gravity Canyon) و رودخانه رانگیتیکی (Rangitikei) است.

زیپ لاین زیپ فلایر؛ نپال | ZipFlyer Nepal

کاتماندو در نپال هند تفریحات هیجان انگیز و ماجراجویی های جالبی را برای گردشگران، طبیعت گردان و ماجراجویان به همراه دارد. زیپ لاین زیپ فلایر در نپال آدرنالین خونتان را به حد بیشتر می رساند و می توانید با آن اوج هیجان را حس کنید.

مدت زمان این زیپ لاین 2 دقیقه است و با سر خوردن از کوه های سرسبز کاتماندو می توانید چشم اندازی فوق العاده زیبا از کوه های هیمالیا را با سرعت بیش از 70 مایل در ساعت و هیجان فراوان تجربه کنید.

با افزایش استقبال ماجراجویان و عاشقان هیجان برای تجربه زیپ لاین سواری، در کشورهای مختلف جهان زیپ لاین های متنوعی با ارتفاع و مسافت گوناگون ایجاد گشت. امروزه زیپ لاین ها به جاذبه محبوب و پر هوادار در میان گردشگران و دوستداران هیجان بدل گشته اند.

با توجه به اینکه زیپ لاین ها متعدد هستند، در این مطلب سعی نمودیم تا به معرفی جالب ترین زیپ لاین های جهان بپردازیم. این زیپ لاین های هیجان انگیز با توجه به ارتفاع، موقعیت مکانی و یا اینکه محل عبور از دیگر زیپ لاین ها متمایز شده اند و به همین دلیل در لیست جالب ترین زیپ لاین های جهان قرار می گیرند.

منبع: fodors

منبع: الی گشت
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1985

به "جالب ترین زیپ لاین های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جالب ترین زیپ لاین های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید