تصاویر سیاه و سفید خارق العاده از دنیای زیر آب مکزیک

به گزارش شاتر عکاسی، آنوار پاتجین فلوریک، غواص و عکاسی است که دنیای زیر آب را با تصاویر سیاه و سفید خارق العاده در معرض دید مردم گذاشته است و امیدوار دارد با این اقدام، کمکی به حفظ اقیانوس ها نموده باشد.

تصاویر سیاه و سفید خارق العاده از دنیای زیر آب مکزیک

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مکزیک هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

آنوار پاتجین فلوریک (Anuar Patjane Floriuk)، غواص و عکاسی است که دو سرگرمی مورد علاقه اش را در هم آمیخته و تصاویری خلق نموده است که حیرت هر بیننده ای را به همراه دارد. این تصاویر از جهانی زیر آب مکزیک گرفته شده و به همین دلیل مکزیکی ها امیدوار هستند به لطف تصاویر خیره نماینده ای که او به تصویر می کشد، مردم برای مراقب بیشتر و بهتر از اقیانوس های جهان میل و رغبت مضاعفی پیدا نمایند.

این عکاس از لحظه رویارویی با نهنگ می گوید:

قابل توصیف نیست... احتمالا بهترین اتفاقی است که برای یک غواص می تواند رخ دهد. وقتی آن چشمان عظیم شفاف به شما نگاه می نمایند، واقعا زیبا و حیرت انگیز است. این نهنگ ها واقعا شما را ورانداز نموده، نگاه می نمایند و بعد تصمیم می گیرند که شما می توانید به آنها نزدیک شوید یا خیر. اگر به این نتیجه برسند که صیاد نیستید، به شما اجازه نزدیک شدن می دهند یا خودشان به نزدیکی شما می آیند.

مادر آنوار پاتجین فلوریک، متخصص زیست شناسی دریایی بود و در نتیجه او همواره احتمال می داد که روزی یک غواص بگردد. اولین تجربه غواصی او در آب های سرد Flekkefjord در نروژ بود. او اضافه می نماید:

سابقه عکاسی من به همان اندازه غواصی ام است، اما هیچ وقت به ذهنم خطور نکرد تا این دو را با هم ادغام کنم. به هر حال در طول سفری که به گالاپاگوس داشتم، یک هوسینگ برای دوربین عکاسی ام خریدم و عکاسی زیر آب را امتحان کردم و از آن روز دیگر نتوانستم آن را کنار بگذارم. به نظرم این نوع عکاسی، یک تجربه بسیار رها و آزاد است. هیچ محدودیتی وجود ندارد و می توانید از بالا، پایین، معکوس و... عکس بگیرید. احتیاجی نیست به فکر افق باشید، فقط باید روی صحنه مورد نظر تمرکز کنید. این عکاسی، اعتیادآور است.

این عکاس در حین غواصی در ساحل مکزیک با کوسه ها نیز رو در رو شده، هر چند این موضوع اصلا باعث نگرانی او نشده است. او می گوید:

الان می دانیم که کوسه ها علاقه ای به ما ندارند و اگر حمله ای صورت گیرد از روی اشتباه است. خوب گاهی اوقات ممکن است ما را با شکارچی اشتباه بگیرند و لحظات ناخوشایندی اتفاق بیفتد. بهترین مکان برای غواصی، به نظر من به حس و حالم بستگی دارد و در حال حاضر غواصی در مکزیک یا کلمبیا را ترجیح می دهم. دوست دارم در مکان هایی که پر از موجودات زنده هستند و مکان های حفاظت شده ای که موجودات کمیاب را در خود جای داده اند، عکاسی و غواصی کنم.

او دوست دارد عکس هایش الهام بخش دیگران گردد تا به مبارزه برای حافظت از جهانی زیر آب ملحق شوند. در واقع محافظت از این مکان ها، از انگیزه های مهم و اصلی او برای عکاسی به شمار می رود. او معتقد است:

زباله های پلاستیکی و گرم شدن کره زمین از دشمنان اصلی اقیانوس ها هستند. روش های نادرست ماهیگیری را نیز می توان به این تهدیدات اضافه نمود که در بسیاری از کشورها و آب های بین المللی رواج دارد.

به نظر او باید کارخانه هایی که محصولاتی با تاثیرات زیست محیطی کم فراوری می نمایند، افرادی که فقط در حد احتیاج ماهی می خورند (یا اصلا نمی خورند)، فقط در صورت احتیاج از خودرو استفاده می نمایند، بطری های پلاستیکی آب را نمی خرند و پلاستیک های یک بار مصرف را در طبیعت رها نمی نمایند، مورد تقدیر و تحسین قرار بگیرند.

آنوار پاتجین فلوریک در خصوص تجهیزات عکاسی خود شرح می دهد:

از دوربین های مختلفی در درون هوسینگ Nauticam استفاده نموده ام، اما عکاسی در زیر آب کمی متفاوت با عکاسی در خشکی است. دوربین در زیر آب از اهمیت کمتری برخوردار است و این لنزهای مرطوب هستند که اهمیت به سزایی دارند. اگر می خواهید کنتراست خوبی در تصویرتان داشته باشید، باید بتوانید دستان خود را روی تیزترین لنز زاویه باز (واید انگل) بگذارید.

او بیشتر آثار خود را در ریویرا مایا (Riviera Maya) انجام داده، هرچند ژاک کوستو، دریای کورتز (Sea of Cortez) در سمت دیگر دیگر کشور مکزیک را به عنوان آکواریوم جهان توصیف نموده است. تیم اسکات نیز معتقد است این محل در میان طبیعت گراهای دریایی و غواص ها، یک صندلی افسانه ای دارد. حدود 900 گونه ماهی و 32 نوع پستاندار دریایی در این محل برای غذا خوردن و زاد و ولد جمع می شوند.

شکوفه های عظیم پلانکتون ها به این معنا است که نهنگ های آبی در این محل دیده می شوند، ضمناً نهنگ های کوهان دار و خاکستری نیز در اینجا حضور دارند.

منبع: کجارو
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1686

به "تصاویر سیاه و سفید خارق العاده از دنیای زیر آب مکزیک" امتیاز دهید

1 کاربر به "تصاویر سیاه و سفید خارق العاده از دنیای زیر آب مکزیک" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر سیاه و سفید خارق العاده از دنیای زیر آب مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید