تراکتور و ماشین سازی، امروز بهتر از دیروز

به گزارش شاتر عکاسی، مریم سرخوش - خبرنگار :بالاخره لیگ برتر نوزدهم پس از مدت ها انتظار از فردا شروع می گردد و 2 نماینده فوتبال تبریز در اولین گام به مصاف نفت مسجد سلیمان و استقلال تهران خواهند رفت.

تراکتور و ماشین سازی، امروز بهتر از دیروز

تراکتور و ماشین سازی به مانند فصل گذشته در لیگ نوزدهم حضور خواهند داشت و در آغاز این دیدارها سرخپوشان تبریز مهمان نفت در مسجد سلیمان خواهند بود و سبزقباها در خانه از استقلال میزبانی خواهند کرد. 2 نماینده فوتبال تبریز در تبریز مشغول سپری کردن روزهای خاتمهی تمرینات پیش فصل خود هستند تا خود را مهیای حضوری بهتر از فصل قبل نمایند، تیم هایی که سال جاری شرایطی به مراتب بهتر از سال گذشته دارند، به ویژه این که تراکتوری ها با حضور مصطفی دنیزلی، سرمربی ترک تبارش به دنبال شکستن طلسم قهرمان نشدن هایشان در لیگ هستند.

  • خاتمه کش وقوس های مالکیتی

سال گذشته در چنین روزهایی باشگاه تراکتور به تازگی خصوصی شده بود. حواشی بسیاری که درباره مالکیت محمدرضا زنوزی در تراکتور به وجود آمده بود، جو باشگاه تراکتور را در روزهای آغازین لیگ هجدهم اندکی ناآرام و طرفداران را نگران نموده بود. این موضوع خواسته یا ناخواسته روی عملکرد تیم نیز تأثیر گذاشت. همان تأثیری که به گونه ای دیگر، آن را در تیم ماشین سازی شاهد بودیم. فعل و انفعالاتی که سال گذشته و پیش از آغاز لیگ برتر در باشگاه گسترش فولاد(ماشین سازی فعلی) رخ داد و با به تاریخ فرستادن آبی های فوتبال آذربایجان، سبزهای قدیمی را بار دیگر به سطح اول فوتبال ایران بازگرداند هم شرایط بلاتکلیفی ناخواسته ای را برای سبزپوشان تبریزی ایجاد کرد. اما سال جاری شرایط نسبتا خوبی بر باشگاه های تبریز حاکم شده است و با خاتمه یافتن کش وقوس های مالکیتی آرامش به 2 تیم تزریق شده است.

تراکتوری ها سال جاری دوران بدنسازی خوبی را سپری نموده اند و مهیای سفر به نفت مسجد سلیمان برای برداشتن گامی محکم در اولین دیدارشان هستند. در آن سو اردوی ماشین سازان هم با شرایط خوبی برگزار گردید و این تیم که فصل گذشته رکورددار تساوی در لیگ برتر لقب گرفت، سال جاری با سرمربی جدیدش، رسول خطیبی به دنبال جبران کاستی های فصل گذشته و رسیدن به پله های بالای جدول رده بندی است.

  • کادر فنی به موقع مشخص شد

سال گذشته تراکتوری ها ابتدای فصل را با جان توشاک ولزی آغاز کردند که تقریبا برای حضور این سرمربی روی نیمکت تیم شان زمان زیادی را از دست داده بودند. توشاک کمترین دخالت را در خرید و فروش های تابستانی این تیم داشت و تأثیر منفی چنین چیزی در میانه فصل خودش را نشان داد تا او با گذشت چند هفته از آغاز لیگ هجدهم به همکاری خود با تراکتور خاتمه دهد. ماشین سازان اما با فیروز کریمی فصل قبل را آغاز کردند، اما در همان ابتدای راه کریمی به دلیل اختلاف با مدیریت باشگاه کنار گذاشته شد و رضا مهاجری راهنمایی ماشین سازی را برعهده گرفت.

اما سال جاری سرخپوشان تبریزی از همان ابتدای فصل جابجایی تکلیف کادر فنی خود را مشخص کردند و دنیزلی راهنمایی این تیم را پیش از آغاز دوران آماده سازی پیش فصل لیگ رجحان ها برعهده گرفت. به این ترتیب استارت تمرینات تراکتور برای لیگ نوزدهم با حضور دنیزلی به موقع زده شد. دنیزلی که پیش از این هم تجربه حضور در فوتبال ایران(پرسپولیس) را برعهده داشت، فرصت مناسبی هم برای آماده سازی تیمش برای حضور قدرتمندانه در لیگ نوزدهم پیش رویش بود و توانست ترکیب ایده آل خود را برای این تیم بچیند. ماشین سازی هم به مانند تراکتور، خیلی زودتر از فصل گذشته تکلیف قطعی کادر فنی خود را مشخص و با انتخاب خطیبی، تمرینات آماده سازی خود را آغاز کرد.

  • جابجایی

فصل گذشته تراکتور با جذب بازیکنان خوب جابجایی شلوغی را سپری کرد، اما در نهایت این شرایط به گونه ای رقم خورد تا آنها حتی از کسب سهمیه آسیایی هم بازبمانند. سال جاری چنین شرایطی وجود نداشت و دنیزلی از همان روز نخست حضورش به عنوان سرمربی تراکتور، جابجایی تیم را بر عهده گرفت. به این ترتیب و تا به این لحظه همه ورود و خروج ها با نظر مستقیم سرمربی ترک تبار تراکتور اجرا شده و هیچ بازیکنی پیش از تأیید نهایی دنیزلی، با تراکتور قرارداد امضا ننموده است.

جذب بازیکن جدید در ماشین سازی هم طبق روال تراکتور پیش رفته و خطیبی هم همان شیوه تراکتور را داشته است. خطیبی در پیش فصل چند بازیکن فصل گذشته ماشین سازی را دیپورت کرد و چند بازیکن را به میل خود به جمع سبزپوشان افزود. این بازیکنان در شرایطی از لیست ماشین سازی خارج شدند که عقد قرارداد رسمی با آنها، منوط به رضایت سرمربی تیم از عملکردشان بود و این مسأله بار اقتصادی قابل توجهی را برای باشگاه در پی نداشت. لازم به ذکر است در اولین دیدارهای هفته اول لیگ نوزدهم تراکتور فردا(پنجشنبه) از ساعت 20:15 در مسجد سیلمان به مصاف نفت می رود و ماشین سازی هم آدینه اول شهریور از ساعت 18 در بنیان دیزل تبریز میزبان استقلال خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 286

به "تراکتور و ماشین سازی، امروز بهتر از دیروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراکتور و ماشین سازی، امروز بهتر از دیروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید