بهبود نمای ساختمان با نانورنگ فوق آب گـریز سیمان ، به دنبال سرمایه گذار برای فراوری انبوه هستیم

به گزارش شاتر عکاسی، مدیر عامل شرکت نانومهندسی ژیکان گفت: این شرکت پیروز به توسعه فناوری رنگ فوق آب گـریز سیمان CSHP با استفاده از فناوری نانو در جهت پاکسازی نمای ساختمان ها شده است.

بهبود نمای ساختمان با نانورنگ فوق آب گـریز سیمان ، به دنبال سرمایه گذار برای فراوری انبوه هستیم

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، در شهر های پرجمعیت و آلوده، آب باران حاوی ذرات معلق و آلاینده است که پس از تبخیر موجب بروز لک روی نمای ساختمان می گردد. ماهیت اسیدی آب باران در شهر ها نیز در طولانی مدت می تواند منجر به تخریب نمای ساختمان ها گردد. پاکسازی نمای ساختمان های مرتفع، علاوه بردشواری و داشتن هزینه قابل توجه، مصرف آب را نیز افزایش می دهد.

پوشش دهی سطوح و ایجاد خاصیت خودتمیزشوندگی راهکاری برای کاهش هزینه های شستشو و تمیزکاری است. در این روش، سطح مورد نظر با مواد کم انرژی پوشش داده می گردد تا ضمن افزایش زاویه تماس سطح، خاصیت آب گریزی آن بهبود یابد. پوشش آب گریز حاصل ضمن محافظت از سطح در برابر انواع آلودگی ها و کثیفی های ناشی از گرد و غبار، از تثبیت لک جلوگیری می کند و احتیاج به تکرار عملیات شستشو را به تعویق می اندازد.

برای این کار شرکت نانومهندسی سطح ژیکان اقدام به توسعه فناوری رنگ فوق آب گـریز سیمان CSHP نموده است که با ایجاد لایه ای موجب بروز رفتار فوق آبگریزی در سطح می گردد. یعنی قطرات باران پس از برخورد با نمای ساختمان روی آن غلتیده و به پایین می افتند. در چنین شرایطی نه تن ها قطرات آب باران ناخالصی خود را روی سطح باقی نمی گذارند، بلکه با جذب گرد و غبار موجود روی سطح، منجر به پاکسازی سطح می شوند. از طرفی با توجه به نچسبیدن قطره به سطح، خاصیت اسیری باران فرصت تخریب نما را نخواهد داشت.

سید فرشید چینی، مدیرعامل شرکت ژیکان در این باره گفت: این فناوری در بخش تحقیق و توسعه شرکت ما توسعه یافته است و در حال حاضر به دنبال جذب سرمایه گذار برای فراوری انبوه هستیم.

به گفته مدیرعامل این شرکت، استفاده از این فناوری بسیار آسان و به صرفه بوده و به نوعی می توان گفت که آینده نمای ساختمان چنین رنگ هایی هستند.

براساس اطلاعات منتشر شده هر کیلو از این محلول توانایی پوشش دهی 5 متر مربع را داشته و با استفاده از پیستوله می توان آن را روی نمای ساختمان اسپری کرد که تا چهار ماه روی سطح ماندگاری دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1109

به "بهبود نمای ساختمان با نانورنگ فوق آب گـریز سیمان ، به دنبال سرمایه گذار برای فراوری انبوه هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبود نمای ساختمان با نانورنگ فوق آب گـریز سیمان ، به دنبال سرمایه گذار برای فراوری انبوه هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید