برگزاری جشن بچه ها نان آور بندرعباس الگوی فرهنگی مناسبی است

به گزارش شاتر عکاسی، به گزارش خبرنگاران، مرتضی حقیری زاده بعد از ظهر دوشنبه در مراسم جشن بچه ها نان آور بندرعباس که در رستورانی به نام کافه کوخ متعلق به موسسه خیریه خانه آرزوها برگزارشد، گفت: ساماندهی بچه ها بی سرپرست و ایجاد اشتغال برای آنها باید در دستور کار دستگاه های حمایتی و موسسات خیریه عام المنفعه قرار گیرد تا بتوانیم ضمن حل مشکل این عزیزان از تبعات اجتماعی آن نیز جلوگیری کنیم.

برگزاری جشن بچه ها نان آور بندرعباس الگوی فرهنگی مناسبی است

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری جشن بچه ها نان آور در این رستوران گردشگری، اقدام خلاقانه ای از سوی موسسه خیریه خانه آرزوها است که می تواند الگوی فرهنگی مناسبی برای کسبه و بازاریان نیز باشد.

در ادامه نایب رییس موسسه خیریه خانه آرزوها، بها دادن و ایجاد زمینه ای برای ابراز وجود به بچه های که بیشتر آنها یتیم هستند و با سن کم به نوعی نان آور خانواده های خود هستند از اهداف برپایی این جشن بیان کرد که با مناسبت جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار گردید.

محسن بختیار یادآور شد: بعضی موضوع جمع آوری این بچه ها را مطرح و از آنها با نام بچه ها خیابانی یاد می نمایند اما موسسه خیریه خانه آرزوها این بچه ها را بچه ها نان آور نام نهاده و به دنبال ساماندهی و ایجاد اشتغال پایدار برای آنها است.

وی اضافه نمود: آشپزی یکی از هنرهای کدبانوهای ایرانی است که با همین نگاه موسسه خیریه خانه آرزوها با مشارکت دو نفر از خیرین خود اقدام به راه اندازی یک رستوران با نام کافه کوخ نموده است و کلیه پرسنل این مجموعه از زنان مددجوی این موسسه هستند.

وی راه اندازی تولیدی صنایع دستی خانه به خانه را از دیگر پروژه های این موسسه خیریه بیان کرد و گفت: در این زمینه زنان و بچه ها سرپرست خانوار، آموزش های لازم را گذرانده و سپس مواد اولیه تهیه و در اختیار آنها قرار داده می گردد و اقلامی که ساخته شد با برپایی نمایشگاه خیریه صنایع دستی فروخته شده و درآمد آن به افراد شاغل در این بخش داده می گردد.

بختیار گفت: تا به امروز پیروز به برگزاری 3 نمایشگاه خیریه صنایع دستی در فرهنگسرای طوبی، محل برگزاری نمایشگاه های دائمی بندرعباس و دانشگاه آزاد بندرعباس شده ایم و از شهرداری خواهان همکاری هستیم تا در ایام نوروز نیز نمایشگاهی را در پارک دولت برپا کنیم.

نایب رییس موسسه خیریه خانه آرزوها خاطر نشان کرد: راه اندازی تولیدی پوشاک و آشپزخانه بیرون بر از دیگر پروژه های این موسسه خیریه با هدف ایجاد اشتغال برای زنان و بچه ها بی سرپرست و بدسرپرست می باشد که با حمایت های همه جانبه و همکاری اداره کل بهزیستی استان در دست انجام است.

جشن بچه ها نان آور بندرعباس توسط موسسه خیریه خانه آرزوها برای بچه های که در خیابان ها اقدام به دست فروشی می نمایند، برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 864

به "برگزاری جشن بچه ها نان آور بندرعباس الگوی فرهنگی مناسبی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشن بچه ها نان آور بندرعباس الگوی فرهنگی مناسبی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید