با این 8 اپلیکیشن اندرویدی ویدیوهای تایم لپس بگیرید

به گزارش شاتر عکاسی، صنعت فیلم برداری و عکاسی با پیشرفت تکنولوژی، تغییرات و قابلیت های بسیار جالب زیادی به کاربران این حوزه ارائه نموده که یکی از آن ها فناوری تایم لپس است. این تکنیک که مورد استقبال کاربران زیادی قرار گرفته، در واقع روشی است که در آن فرکانس ضبط فریم ها در یک سکانس، کمتر از فرکانس مشاهده آن ها در همان سکانس است. هنگامی که ویدیوی نهایی با سرعت عادی پخش می گردد، به نظر می رسد که زمان با سرعت بیشتری می گذرد. شاید شما فکر کنید برای گرفتن ویدیوهای تایم لپس، حتما باید از یک گوشی هوشمند با دوربین پیشرفته و یا دوربین های عکاسی گران قیمت استفاده کنید، اما به لطف تکنولوژی با هر گوشی هوشمندی که دارید می توانید از پس این کار بر بیاید. در این مقاله قصد داریم 8 اپلیکیشن اندرویدی برای گرفتن ویدیوهای تایم لپس را به شما معرفی کنیم. بنابراین اگر از کاربران اندرویدی علاقمند به این تکنیک فیلم برداری هستید، با خبرنگاران مگ در این مقاله همراه شوید.

با این 8 اپلیکیشن اندرویدی ویدیوهای تایم لپس بگیرید

1. اپلیکیشن Lapse It

Lapse It، یک اپ دوربین قوی و در عین حال ساده برای پروژه های تایم لپس است و می توانید با استفاده از آن ویدیوهای بسیار جذابی را ثبت کنید. پس از وارد شدن به محیط کاربری این اپلیکیشن، گزینه هایی تحت عنوان Settings و Gallery و New Capture برای انتخاب یا ضبط ویدیوی مد نظرتان به شما ارائه می گردد که می توانید هر کدام را که دوست دارید، انتخاب کنید. بعلاوه هر یک از گزینه های ارائه شده، قابلیت ها و ابزارهای اضافی در اختیار شما قرار می دهند که کیفیت ویدیوهای شما را بالاتر خواهند برد.

زمانی که آماده ضبط یک ویدیوی نو هستید، می توانید تنظیماتی نظیر فاصله فریم، وضوح، جلوه های رنگی، تعادل رنگ سفید، حالت و یک سری از تنظیمات دیگر را در ویدیوی مد نظر خود اعمال نمایید. پس از ضبط ویدیو، امکان ویرایش آن به وسیله بخش گالری نیز برای شما در دسترس واقع شده است. در نسخه رایگان این اپلیکیشن می توان تایم لپس هایی با کیفیت حدبیشتر 480p ساخت، اما برای ضبط ویدیوهای با رزولوشن های بالاتر (720p و 1080p) احتیاج است تا نسخه پرو این اپ را بخرید.

علاوه بر یک سری تنظیمات و قابلیت های اولیه جهت ویرایش ویدیوهای ثبت شده مانند برش دادن، اضافه کردن افکت های مختلف و بعلاوه timestamping، شما قادر خواهید بود که یک قطعه موسیقی هم به ویدیوی تایم لپس مورد نظر خود اضافه کنید تا حس القایی آن به کاربران دو چندان گردد. این اپلیکیشن بعلاوه شبکه اجتماعی خود را نیز دارد که در آن می توانید ویدیوهای خود را به اشتراک بگذارید و بعلاوه زیر ویدیوهای به اشتراک گذاشته شده سایر کاربران به تعامل بپردازید.

از دیگر قابلیت های این اپ بسیار حرفه ای می توان به دارا بودن موتور رندر سریع و منحصر به فرد، امکان تعیین و تنظیم مقدار فریم به صورت دستی به وسیله کاربر و عدم داشتن هیچ گونه محدودیتی برای زمان ویدیو اشاره نمود.

2. اپلیکیشن Time Lapse Camera

یکی دیگر از اپ های بسیار کاربردی جهت گرفتن ویدیوهای تایم لپس، اپلیکیشن Time Lapse Camera است. اولین قابلیت جالب این اپ این است که شما را قادر می سازد به دو روش مختلف از این برنامه بهره ببرید:

  • حالت Photo lapse: این قابلیت به شما اجازه می دهد به عنوان نمونه، روزی یک عکس بگیرید و نهایت یک سکانس متوالی از تصاویری که در این مدت گرفته اید، به دست بیاورید.

    حالت Video lapse: در این حالت شما می توانید فریم های ضبط شده را فشرده سازی کنید تا تبدیل به یک ویدیوی تایم لپس شوند.

در حالی که هر دو حالت ارائه شده به وسیله این اپلیکیشن قابلیت شخصی سازی دارند، اما حالت Video Lapse دارای قابلیت ها و تنظیمات متعددی است که طبیعتاً، دست کاربران را بیشتر باز می گذارند. بعضی از این قابلیت ها شامل تایمر، قابلیتی برای به حدبیشتر رساندن زمان، فیلترهای بیشتر، حالت دید در شب و یک سری از قابلیت های عادی و رایج دیگر از قبیل تنظیم رزولوشن و یا فریم ریت تصاویر می شوند. شما می توانید با استفاده از این اپ بسیار کاربردی به ویدیوی خود صدا یا موسیقی اضافه کنید، رزولوشن را تغییر دهید (حدبیشتر 1080p) و مدت زمانی بین 1 دقیقه تا 12 ساعت را برای ویدیوهای خود در نظر بگیرید.

بعلاوه قابلیت تعامل با سایر کاربران نیز به وسیله شبکه اجتماعی این اپلیکیشن در دسترس واقع شده است. در مجموع می توان گفت که Time Lapse Camera، برای کاربرانی که قصد ندارد هزینه های بسیار زیاد خرید تجهیزات فیلم برداری تایم لپس را بپردازند بسیار مناسب و به صرفه خواهد بود.

3. اپلیکیشن PicPac

طبیعتاً برترین اپلیکیشن های موجود برای فیلم برداری تایم لپس، چیزی بیشتر از یک اپلیکیشن دوربین را در اختیار کاربران قرار می دهند. اپ PicPac، جزو همین دسته از اپلیکیشن هاست که قابلیت ها و ابزارهای بسیار زیادی دارد و می تواند هر آنچه که شما از یک اپ دوربین انتظار دارید را به شما ارائه دهد. ممکن است که از لحاظ ظاهری، این اپلیکیشن رابط کاربری چندان جذابی نداشته باشد، اما قطعاً قابلیت های آن شما را راضی نگه می دارد.

برای آغاز، شما می توانید ویدیوهای مورد علاقه خود را از گالری یا حافظه گوشی هوشمند خود انتخاب نموده و آن ها را به ویدیوهای تایم لپس تبدیل کنید. هنگامی که صحبت از تبدیل ویدیوهای معمولی به ویدیوهای تایم لپس به میان آورده می گردد، اپ PicPac این کار به ساده ترین شکل ممکن برایتان انجام می دهد. اما گذشته از این، شما می توانید تصاویر مد نظر خود را با استفاده از این اپلیکیشن به ویدیوهای تایم لپس نیز تبدیل کنید.

اگر ویدیویی برای تبدیل کردن به تایم لپس ندارید، تنها کافی است که دوربین این اپ را باز نموده و تنظیمات آن را به دلخواه خود شخصی سازی کنید. در میان سایر ویژگی هایی که این اپلیکیشن در اختیارتان قرار می دهد، می توانید صدا را ضبط کنید، فوکوس را به صورت دستی یا اتوماتیک تنظیم کنید و برای صرفه جویی در مصرف باتری، حالت کم نور آن را فعال کنید. پس از اینکه ویدیوی مد نظر خود را ضبط کردید، این اپ مستقیم شما را به بخش ادیتور منتقل می نماید تا قبل از به اشتراک گذاری آن، تغییرات مد نظر خود را در آن اعمال نموده و یک پیش نمایش از تغییرات اعمال شده نیز به دست بیاورید.

اگر تمایل دارید، می توانید نسخه پریمیوم این اپلیکیشن را بخرید که قابلیت های اضافی نظیر نقاشی کشیدن روی تصاویر و یا ضبط ویدیوهایی با رزولوشن بالاتر از 360 پیکسل را در اختیارتان قرار می دهد.

4. اپلیکیشن Superlapse - Time Lapse Camera

اگر برای گرفتن ویدیوهای تایم لپس در پی اپلیکیشنی هستید که رابط کاربری ساده ای داشته باشد و ابزارهای رایگانی را به شما ارائه دهد، اپ Superlapse - Time Lapse Camera انتخاب بسیار خوبی برای شما خواهد بود. هنگامی که وارد این اپلیکیشن می شوید، به صورت اتوماتیک دوربین گوشیتان را باز می نماید و تصویر را هم به حالت افقی درمی آورد. در این حالت، می توانید به ضبط ویدیوی تایم لپس دلخواه خود بپردازید و یا تنظیماتی که در این قسمت به شما ارائه می گردد نظیر رزولوشن، مدت زمان فیلمبرداری و یا روشنایی را شخصی سازی کنید.

به محض اینکه ضبط ویدیوهای مد نظر شما به انتها رسید، اپ Superlapse یک سری گزینه ها در اختیار شما قرار می دهد تا ویدیویی که ضبط نموده اید را در شبکه های اجتماعی با سایر کاربران به اشتراک بگذارید یا در گوشی هوشمند خود ذخیره کنید. بعلاوه امکان ارسال ویدیوها به ایمیل و Google Drive نیز برای شما در دسترس واقع شده است. تنها نکته منفی که در این اپلیکیشن دیده می گردد، این است که هیچ گزینه ای برای ویرایش ویدیوهای ضبط شده وجود ندارید و شما باید از اپ های جانبی برای ویرایش ویدیوها بهره ببرید.

5. اپلیکیشن Microsoft Hyperlapse Mobile

از دیگر اپ های ساده و در عین حال کاربردی برای گرفتن ویدیوهای تایم لپس می توان به Microsoft Hyperlapse Mobile اشاره نمود که همانطور که از نامش تعیین است، به وسیله شرکت مایکروسافت طراحی شده است. هنگامی که وارد این اپلیکیشن می شوید، دو گزینه پیش رویتان قرار می گیرد. این دو گزینه، عبارت هستند از: آپلود یک ویدیوی از قبل ضبط شده و ضبط یک ویدیوی نو. اگر گزینه ضبط ویدیوی نو را انتخاب کنید، دوربین گوشیتان فعال می گردد و به شما اجازه می دهد فیلم برداری کنید. بعلاوه شما قادر خواهید بود تا یک سری تنظیمات اولیه مثل روشن و خاموش کردن فلش یا موارد دیگری از این قبیل را بر اساس شرایط محیط اطراف خود انجام دهید.

پس از ضبط ویدیوی مد نظرتان، می توانید فواصل فریم ها را تنظیم کنید تا سرعت فیلم برداری افزایش یابد. هنگامی که تغییرات مد نظر خود را روی ویدیو اعمال کردید و نتیجه نهایی حاصل شد، این امکان برای شما فراهم است تا ویدیوی تایم لپسی که ضبط نموده اید را با بقیه به اشتراک بگذارید، مجددا سرعت آن را تغییر دهید یا یک ویدیوی نو ضبط کنید. در مجموع می توان گفت که اپلیکیشن Microsoft Hyperlapse Mobile، می تواند همراه خوبی برای شما، جهت گرفتن ویدیوهای تایم لپس باشد.

6. اپلیکیشن Framelapse

Framelapse نیز به علت طراحی ساده اما کارآمد آن، یکی از برترین اپلیکیشن های ضبط ویدیوی تایم لپس به شمار می آید. برترین حالت استفاده از این اپ، در حالت افقی است که به شما اجازه می دهد راحت تر به شخصی سازی تنظیمات ارائه شده بپردازید. بعلاوه، آزادی عمل بیشتری نیز به شما می دهد تا تجربه کاربری بهتری از کار با این اپ داشته باشید. به عنوان مثال، زمانی که در حال تنظیم نور سفید یا حالت فوکوس هستید، طیف وسیعی از افکت های مختلف در اختیارتان قرار داده می گردد تا آنچه که مد نظر دارید را از میان آن ها انتخاب کنید. در همین زمینه شما قادر خواهید بود از وضوح 2160p یا همان 4K بهره ببرید، یک شبکه اضافه نموده و یا حتی حالت بهینه سازی ویدیو را فعال کنید.

در این اپلیکیشن همچون Superlapse، امکان ویرایش ویدیو قبل از به اشتراک گذاری آن وجود ندارد و شما باید از اپ های جانبی برای ویرایش ویدیوها بهره ببرید. از دیگر قابلیت های این اپلیکیشن می توان به پشتیبانی از دوربین های جلو و عقب، سیستم فوق العاده ضبط فیلم با نمایشگر خاموش و حالت اتوماتیک تنظیم فاصله بین فریم ها اشاره نمود.

7. اپلیکیشن Facelapse

روش های خلاقانه زیادی برای استفاده از تکنیک تایم لپس وجود دارد، مانند لایو استریم کارهای روزانه با استفاده از دوربین های پوشیدنی. اپلیکیشن Facelapse، یک راه چاره ساده تر اما بسیار جالب و منحصر به فرد را ارائه می دهد. در حقیقت این اپلیکیشن قادر است ویدیوهای تایم لپس رایگانی فراوری کند که انسان ها در آن ها حضور دارند؛ حال این افراد ممکن است شما باشید یا دوستانتان. اگرچه می توانید با تصاویر مختلفی از این اپ جالب بهره ببرید، اما اگر Facelapse نتواند صورت کاربران را تشخیص دهد، ممکن است بعضی از ویژگی های آن در دسترس نباشد.

نکته دیگری که در خصوص این اپلیکیشن باید در نظر داشته باشید این است که این اپ، قابلیت اجرا کردن اپ دوربین گوشی شما را ندارد. با این تفاسیر شما باید با دوربین گوشی هوشمند خود عکس بگیرید و آن ها را در Facelapse آپلود کنید. در نهایت این اپلیکیشن، کار را به برترین شکل ممکن انجام می دهد و تصاویر شما را به ویدیوهای تایم لپس زیبا تبدیل خواهد نمود.

در خصوص قابلیت های این اپلیکیشن باید اشاره نمود که شما می توانید به شخصی سازی تنظیماتی نظیر سرعت ویدیو، مقدار چهره و ترتیب تصاویر بپردازید. بعلاوه امکان به اشتراک گذاری ویدیوها نیز پس از ذخیره سازی آن برای شما در دسترس واقع شده است.

8. اپلیکیشن Time Lapse Camera & Videos

آخرین اپلیکیشنی که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم در واقع یکی از ساده ترین اپ های اندرویدی برای ساخت ویدیوهای تایم لپس است. اپلیکیشن Time Lapse Camera & Videos، ابتدایی ترین و ساده ترین ابزارها را برای تنظیم و ضبط ویدیوهای تایم لپس به شما ارائه می دهد. شما با استفاده از این اپلیکیشن قادر خواهید بود مدت زمان ویدیو، فاصله بین فریم ها و کیفیت ویدیو را به دلخواه خود تنظیم کنید. پس از اینکه ضبط ویدیوی شما به اتمام رسید، می توانید آن را در گالری گوشیتان ذخیره نموده و آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

از نکات منفی این اپلیکیشن می توان به تبلیغات بسیار زیاد آن اشاره نمود، که البته خیلی هم برای یک اپلیکیشن رایگان و ساده مانند Time Lapse Camera & Videos دور از فکر نیست.

سخن آخر

اگر ویدیویی با سرعت کمتر ضبط شده باشد به عنوان مثال 10 یا 15 فریم در ثانیه، سپس شما با سرعت 24 فریم در ثانیه آن را مشاهده کنید، تایم لپس رخ اتفاق می افتد. یعنی به شما اینطور القا خواهد شد که سرعت ویدیو زیاد است. در حقیقت این فاصله بین فریم های یک ویدیو است که زیاد شده، اما با سرعت عادی برای شما به نمایش در می آید.

اگر چه دوربین بیشتر گوشی های امروزی امکان ضبط کردن ویدیوهای تایم لپس را دارند، اما این امکان برای کاربران گوشی هوشمندی قدیمی فراهم نیست. آن ها در عوض می توانند سوژه های مد نظر خود مانند طول یک روز را از طلوع تا غروب آفتاب را، با استفاده از اپلیکیشن های ضبط ویدیوهای تایم لپس به راحت ترین شکل ممکن ثبت نمایند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. در این مقاله به معرفی 8 اپلیکیشن برتر اندرویدی جهت ضبط و ایجاد ویدیوهای تایم لپس پرداختیم و امیدواریم با استفاده از آن ها، لحظات زیبا و بیاد ماندنی را برای خود و دوستانتان بسازید.

منبع: Makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 شهریور 1401 بروزرسانی: 13 شهریور 1401 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2143

به "با این 8 اپلیکیشن اندرویدی ویدیوهای تایم لپس بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این 8 اپلیکیشن اندرویدی ویدیوهای تایم لپس بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید