باغ های بوبولی، بهشتی دیدنی در قلب فلورانس

به گزارش شاتر عکاسی، باغ های بوبولی در فلورانس | Boboli Gardens

فلورانس، شهر تاریخی و خوش آب و هوا در شمال کشور ایتالیا است. شهر فلورانس، به دلیل آثار تاریخی که از دوران رنسانس تا به حال در آن وجود دارد از اهمیت ویژه ای بین گردشگران برخوردار است؛ حتی به عقیده بسیاری از هنرمندان این شهر را گویی با قلم موی استادان نقاشی طراحی نموده اند. جاذبه های گردشگری بسیاری در این شهر ایتالیایی وجود دارد که ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره باغ های بوبولی در فلورانس صحبت کنیم؛ این باغ ها در فلورانس لقب بهشت را گرفته اند و با توجه به مجسمه ها و غارهای مصنوعی و همینطور فواره های بزرگی که در آن وجود دارد سبب شده تا در بین گردشگرانی که به سمت این کشور سفر می کنند از آن هم دیدن کنند. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر درباره باغ های بوبولی در فلورانس خدمتتان اطلاعات لازم را بدهیم.

باغ های بوبولی، بهشتی دیدنی در قلب فلورانس

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

همانطور که گفتیم باغ های بوبولی در فلورانس معروف به بهشت سرسبز هستند و یکی از معروف ترین پارک های شهر فلورانس به شمار می رود. این باغ در پشت کاخ پیتی (Pitti Palace) واقع شده است و برای مدت زمان 4 قرن محل سکونت خاندان توسکانی محسوب می شده. پادشاهان کشور ایتالیا برای مدت نسبتا کوتاهی از آن به عنوان باغ خصوصی خودشان استفاده بهره می بردند. به غیر از این که باغ بوبولی محل اقامت خاندان توسکانی بوده و از این حیث بسیار حائز اهمیت است، معماری محسور نماینده ای هم دارا می باشد و جزء یکی از بهترین نمونه باغ های ایتالیایی به شمار می رود و باغ های اروپایی بسیاری هستند که از آن برای ساخت الهام گرفته که یکی از این موارد به طور مثال باغ های کاخ ورسای می باشد. باغ بوبولی، مانند موزه ای از سرباز می باشد که مجسمه های جالبی از سبک ها و دوره های مختلف (باستان تا رنسانس) در آن وجود دارند که در سراسر فضای وسیع آن پراکنده شده اند و معماری آن را افرادی همچون برناردو بوان تالنتی و بارتولومئو آماناتی (Bartolomeo Ammannati) برعهده داشته اند.

باغ های بوبولی در فلورانس با این همه زیبایی و جذابیت هایی که دارد در واقع حیاط کاخ پیتی به حساب می آید. خاندان پیتی که تاجرانی ثروتمند بودند ابتدا در این کاخ سکونت داشتند و در سال 1550 خاندان مدیچی این کاخ را خریدند و بخش های مختلفی را به آن اضافه کردند. به مرور زمان به اندازه ای گسترش این محدوده به اندازه بالا رفت که اکنون از آن به عنوان باغ هایی برای جذب گردشگر به شمار می رود و این پیشرفت تا جایی پیش رفت که توانستند این کاخ را به قلعه بِلوِدر (Belvedere Fortress)متصل نمایند. از سال 1766 به بعد این باغ به روی عموم بازدیدنمایندگان باز شد تا مردم هم بتوانند به جاذبه های زیبای آن دسترسی داشته باشند. در باغ های بوبولی در فلورانس فواره ها و غارهای بزرگی وجود دارد که از میان آنها می توان به غار مصنوعی بوان تالنتی(Buontalenti Grotto) اشاره نمود که سازنده آن هنرمند، معمار و مجسمه ساز ایتالیایی یعنی برناردو بوان تالنتی بوده که در بین سال های 1536 تا 1608 آن را ساخته است.

مساحت باغ های بوبولی در فلورانس به 45000 کیلومترمربع می رسد و سالانه نزدیک به 1 میلیون نفر بازدیدنماینده دارد و همین موضوع سبب شده که این باغ به یکی از بزرگترین، زیباترین و پربازدیدترین جاذبه های گردشگری در فلورانس تبدیل شده است. برای اینکه بخواهید باغ های بوبولی در فلورانس را مشاهده کنید 2 راستا وجود دارد. راستا اول آن مستقیم است و در راه می توانید از فواره نیمفیوم، تئاتر، فواره نپتون و مجسمه الهه فورتونا دیدن کنید. اما اگر می خواهید با غارهای آن روبه رو شوید، راستا زیگزاگ دوم گزینه بهتری برایتان خواهد بود. همین جاذبه های منحصر به فرد باعث شده تا نام باغ های بوبولی را نیز در لیست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت برسانند. علاوه بر آن، این باغ را چندین بار در طول تاریخ گسترش داده اند و یک ایوان زیبا هم به آن اضافه نموده اند که با یاری آن می توانید به چشم انداز بی نظیر شهر فلورانس دسترسی داشته باشید.

برای ورود به این باغ 4 در ورودی وجود دارد که اگر از سمت کاخ پیتی به این قسمت بیایید، بعد از عبور از حیاط کاخ راه پله هایی را خواهید دید که شما را به سمت فواره های کنگر فرنگی می رسانند. البته توجه داشته باشید که نام اصلی این فواره سوسن است اما مردم محلی نام مستعاری را برای آن انتخاب نموده اند. علت نام گذاری این فواره آن بود که از نظر طراحی این فواره بیشتر شبیه به گل کنگر است تا این که شبیه به گل سوسن باشد. اگر در راستا همین فواره حرکت کنید به یک آمفی تئاتر خواهید رسید که با مجسمه های اسطوره های رومی و یک ابلیسک مصری نیز محاصره شده است و جالب است بدانید که آن را در سال 1789 از شهر اقصر در مصر به این مکان آورده اند. اگر راستاتان را ادامه دهید و از تپه ای بالا بروید با فواره نپتون رو به رو خواهید شد که به خاطر نیزه سه شاخه ای که در دست مجسمه واقع شده است، به آن لقب فواره چنگال (The Fork) داده اند.

یک مجسمه بزرگ در بالای تپه های این باغ وجود دارد که نام آن وفور نعمت است و سازنده آن معماری به نام جامبولونیا بوده است؛ بعد از عبور از حوض بزرگ این بخش، به باغ کاوالیِر (Giardino del Cavaliere) خواهید رسید که ساخت دیوارهای آن را میکل آنژ در سال 1529 برعهده داشته است.

باغ های بوبولی در فلورانس مجموعه ای از باغ های متنوعی است که همگی در کنار هم تشکیل این جاذبه دیدنی را داده اند. اما یک جاذبه بسیار ارزشمندی که در این منطقه وجود دارد موزه پورسلین است که در ساختمان کوچک صورتی رنگ کنار این بوته های نیز قرار گرفته و خالی از لطف است که از آن دیدن نکنید.

غارهای مصنوعی یکی دیگر از جاذبه های معروف باغ های بوبولی در فلورانس است که نام آن ها بوان تالنتی است و به 3 قسمت تقسیم می شوند. قبلاً یک نقاشی دیواری در بخش اول آن قرار داشت که توهم یک غار واقعی را به بازدیدنمایندگان القا می کرد و امروزه در گالری آکادمیا از آن نگهداری می گردد. مجسمه معروف پاریس و هلن، اثر وینچنزو روسی در بخش دوم آن قرار گرفته و قسمت سوم نیز مجسمه ونوس را شامل می گردد که در حال حمام کردن است.

از میان راه های فرعی که شما را از راه اصلی باغ می کند، راه دیگری وجود دارد که نام آن ویوتولونه است و شهرت بیشتری دارد دلیلش هم وجود درختانی است که در دو طرف این باغ قرار دارند. به غیر از تاق ها و گذرگاه های سرسبزی که در این منطقه وجود دارد، مناظر ویژه ای هم در این راستا می توان پیدا کرد که شاید فقط آن را در رمان ها و داستان های اسرارآمیز تصور نموده باشید.

نکاتی برای بازدید از باغ های بوبولی در فلورانس

اگر بخواهیم بهترین زمان بازدید از باغ های بوبولی در فلورانس را خدمتتان ارائه دهیم، باید بگوییم که در فصل بهار این باغ پر از شکوفه می گردد و در فصل پاییز دنیایی از رنگ را در تمام بخش های این باغ خواهید دید از همین رو بهترین زمان برای بازدید از این باغ بستگی به این دارد که شما به کدام منظره هایی که گفتیم علاقمند هستید. توجه داشته باشید که بهتر است هنگام ورود به این باغ لباس و کفش راحت، زیرانداز و بطری آب همراه داشته باشید تا بتوانید یک روز را در این باغ قدم بزنید و تجربه سفری جذابی را برای خودتان به ارمغان بیاورید. حتما توجه داشته باشید که قبل از اینکه از باغ خارج شوید با مجسمه کوتوله حتما عکسی به یادگاری بگیرید.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 634

به "باغ های بوبولی، بهشتی دیدنی در قلب فلورانس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ های بوبولی، بهشتی دیدنی در قلب فلورانس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید