اعتباراتی که جانی دوباره به جاذبه های گردشگری نهبندان می دهد

به گزارش شاتر عکاسی، خبرنگاران/خراسان جنوبی فرماندار نهبندان گفت: برای اولین بار اعتباراتی معادل 200 میلیون ریال به میراث فرهنگی ویژه معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان در کمیته برنامه ریزی مصوب و اختصاص یافته است.

اعتباراتی که جانی دوباره به جاذبه های گردشگری نهبندان می دهد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا از شیراز هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

مجید بیکی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از آنجایی که شهرستان نهبندان، جاذبه های گردشگری و طبیعی بی نظیری از جمله کویر لوت و ریگ یلان(با ثبت جهانی)، آسبادها، قلاع تاریخی، کوه های مریخی، کویر دهسلم و تالاب کجی دارد، باید توجه ویژه ای به بخش گردشگری به عنوان یکی از راه های برون رفت از شرایط موجود شهرستان در بحث ایجاد اشتغال کرد.

وی اضافه نمود: در همین زمینه هرساله اعتبارات مناسبی برای ایجاد زیرساخت ها و امکانات حوزه گردشکری شهرستان اختصاص یافته به طوری که تا به امروز کمپ کویرنوردی دهسلم به بهره برداری رسیده و در سایر نقاط از جمله حیدرآباد، کجی نمکزار، مزار سیدالحسین(ع)، ملک چاهروئی و کوه های مریخی عملیات اجرایی در دست اقدام است.

بیکی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع بهداشت و درمان و کمبود زیرساخت ها و امکانات بهداشتی و درمانی پیگیری های متعددی اجرا شده به طوری که تنها در سفر دی ماه سال گذشته استاندار خراسان جنوبی به این شهرستان پنج مصوبه مربوط به این بخش بوده است.

وی اضافه نمود: این مصوبات شامل؛ اخذ مجوز توسعه بیمارستان نهبندان از 32 به 64 تختخوابی، توسعه اورژانس بیمارستان که یکی از نیازهای ضروری و مهم بوده، اختصاص دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان نهبندان، شبانه روزی کردن درمانگاه شوسف و پیگیری در مورد راه اندازی مجتمع سلامت نهبندان بوده است.

فرماندار نهبندان اعلام کرد: با پیگیری های اجرا شده و مساعدت های ویژه استاندار و همچنین رئیس و هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، اقدامات خوبی صورت گرفت که از جمله آن می توان به اختصاص دستگاه سی تی اسکن به بیمارستان نهبندان، دستور تسریع در احداث عملیات توسعه اورژانس بیمارستان، احداث چند باب پانسیون پزشکان و اختصاص دستگاه سونوگرافی اشاره نمود.

بیکی ادامه داد: با مساعدت بنیاد برکت کشور نیز عملیات احداث ساختمان تصویربرداری بیمارستان نهبندان با اعتبار 6000 میلیون ریال شروع شده و از پیشرفت فیزیکی حدود 45 درصدی برخوردار است که با توجه به تخصیص دستگاه سی تی اسکن باید در اجرای عملیات تسریع گردد.

وی با بیان اینکه سرانه ورزشی روباز در شهرستان به ازای هر 10هزار نفر جمیعت 1674 مترمربع و سرانه ورزشی سرپوشیده به ازای 10 هزار نفر جمعیت 1601 مترمربع است، توضیح داد: هم اکنون شش سالن ورزشی و یک زمین چمن ورزشی در اختیار نهبندانی هاست.

فرماندار نهبندان با اشاره به پروژه های ورزشی در حال ساخت در این شهرستان، توضیح داد: چمن مصنوعی شهر شوسف، چمن مصنوعی بندان، چمن مصنوعی طبسین، چمن مصنوعی چهارفرسخ، چمن مصنوعی حسین آباد و چمن مصنوعی برک در حال انجام است.

بیکی یادآور شد: سالن سقف کوتاه شهدای دولت با زیربنای 630 مترمربع و توسعه سالن ورزشی دهک با زیرنای 400 مترمربع نیز از دیگر پروژه های در دست اجرا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 659

به "اعتباراتی که جانی دوباره به جاذبه های گردشگری نهبندان می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتباراتی که جانی دوباره به جاذبه های گردشگری نهبندان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید