ارزانترین فصل سفر به شیراز

به گزارش شاتر عکاسی، چه زمانی ارزان به شیراز سفر کنیم؟

هنگامیکه برای سفرهای داخلی برنامه ریزی می کنید، شهرهای بسیاری در ایران هستند که می توانید به آن ها سفر کنید. اما قطعا شیراز یکی از مهمترین مقاصد گردشگری خواهد بود که در برنامه سفرتان در نظر خواهید گرفت. شیراز با جاذبه های گردشگری بی نظیری مانند تخت جمشید، پاسارگاد، آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی و بسیاری جاذبه های تاریخی و فرهنگی دیگر نمایانگر زیبایی تاریخ و فرهنگ ایران است. این شهر نه تنها به دلیل وجود خانه های تاریخی، باغ ها و مساجد، بلکه به دلیل اینکه زادگاه دو شاعر پرآوازه ایران یعنی حافظ و سعدی است، نه تنها در میان گردشگران ایرانی از محبوبیت خاصی برقرار است بلکه بسیاری از گردشگران خارجی نیز به دلیل وجود جاذبه های گردشگری بی نظیر شیراز به ایران سفر می نمایند. اما از آنجایی که آب وهوای هر شهری یکی از مهمترین عوامل در سفر به آن محسوب می گردد، در این مطلب به آنالیز شرایط سفر به شیراز در هر فصل می پردازیم و بهترین زمان سفر به شیراز و ارزانترین فصل سفر به شیراز را مورد آنالیز قرار می دهیم. با خبرنگاران همراه باشید.

ارزانترین فصل سفر به شیراز

بهترین تجربه سفر را به سفر به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

شیراز در فصل بهار

بهترین زمان برای سفر به شیراز فصل بهار و از ابتدای ماه اردیبهشت تا ابتدای خرداد ماه است. در این ایام از سال شهر شیراز به اوج زیبایی خود می رسد. شکوفه های بهار نارنج جوانه می زنند و عطرشان در سراسر شهر می پیچد. باغ های شیراز پر از گل های رنگارنگ می شوند و فستیوال های گل و رنگ در این زمان در شیراز برگزار می شوند. به علاوه بین ماه های اردیبهشت تا خرداد دیگر خبری از شلوغی نوروز نیست و بنابراین هزینه ها نیز تا حدودی کاهش می یابد. اما اگر هنگام نوروز به شیراز سفر کنید، به دلیل شلوغی شهر و تعداد بالای مسافران و گردشگران مسلما باید هزینه بیشتری برای خرید بلیط هواپیما و اقامت در هتل بپردازید.

علاوه بر این، 15 اردیبهشت ماه روز شیراز و از این روز تا 21 اردیبهشت هفته شیراز نامگذاری شده و جشن ها و فستیوال های بسیاری در جاهای دیدنی شیراز برگزار می گردد که تا دو هفته به طول می انجامند. گذشته از همه این ها نمایشگاه عکس های قدیمی شیراز و نمایشگاه فرش های دستباف ایرانی در ارگ کریمخان زند و نمایشگاه خطاطی شعرهای حافظ، نمایشگاه مینیاتور و برنامه های خطاطی در حافظیه برگزار می گردد.

شیراز در فصل تابستان

آب و هوای شیراز در فصل تابستان گرم و خشک است. گرمای تابستان در شیراز از تیر ماه آغاز می گردد و در مرداد ماه به اوج خود می رسد. بنابراین گردشگران کمتری در این فصل به شیراز سفر می نمایند و فصل تابستان ارزانترین فصل سفر به شیراز محسوب می گردد. پس اگر قصد دارید با کمترین هزینه به شیراز سفر کنید تابستان بهترین فصل برای سفر به شیراز است. علاوه بر این به دلیل خلوت بودن شهر شیراز در این فصل به راحتی می توانید از جاذبه های تاریخی و فرهنگی این شهر نیز دیدن کنید.

شیراز در فصل پاییز

آب و هوای شیراز در فصل پاییز و بین ماه های مهر تا آبان بسیار دلپذیر است. برگ های زرد پاییزی جلوه بسیار زیبایی به شهر می دهند و می توانید با قدم زدن بر روی آن ها خاطرات بی نظیری برای خود بسازید. علاوه بر این گردشگران کمی در این فصل به شیراز سفر می نمایند و بنابراین شیراز در فصل پاییز خلوت است. به همین دلیل پاییز یکی از بهترین فصل ها برای سفر به شیراز است.

شیراز در فصل زمستان

فصل زمستان در شیراز برای دوستداران اسکی بسیار مناسب است. اگر به اسکی علاقه مند هستید می توانید بین ماه های دی تا بهمن که کوه های اطراف شیراز پوشیده از برف است از اسکی لذت ببرید. علاوه بر این در فصل زمستان شهر شیراز مملو از گل های نرگس می گردد و جلوه بسیار زیبایی به شهر می دهد.

منبع: فلای تودی
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1061

به "ارزانترین فصل سفر به شیراز" امتیاز دهید

1 کاربر به "ارزانترین فصل سفر به شیراز" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزانترین فصل سفر به شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید