آی بی ام تراشه قدرتمند جدیدی را رونمایی کرد

به گزارش شاتر عکاسی، شرکت آی بی ام از تراشه جدید خود که در مراکز داده به کار می رود، رونمایی کرد.

آی بی ام تراشه قدرتمند جدیدی را رونمایی کرد

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران از رویترز، شرکت آی بی ام روز دوشنبه تراشه پردازنده جدیدی را که برای مراکز داده استفاده می گردد و سه برابر قدرتمند تر از مدل های پیشین است، رونمایی کرد.

این تراشه که پاور تن (Power10) نام دارد، توسط سامسونگ فراوری می گردد و در مشاغلی که داخل مراکز داده هستند، استفاده خواهد شد.

برای این تراشه از فرایند فراوری پردازنده 7نانومتری سامسونگ استفاده خواهد شد. پیش ازاین شرکت اِی ام دی نیز فراوری تراشه های خود را به تایوان واگذار نموده بود.

شرکت های آی بی ام و اِی ام دی برای رقابت با شرکت اینتل، ساخت تراشه های خود را برون سپاری می نمایند. چراکه اینتل یکی از معدود شرکت هایی است که طراحی، ساخت و فراوری تراشه های خود را خودش انجام می دهد.

شرکت آی بی ام مدت هاست که روی سیستم های محاسباتی با کارایی بالا متمرکز شده است، ازاین رو سه مورد از سریع ترین ابررایانه های برتر دنیا از تراشه های این شرکت استفاده می نمایند. این شرکت اظهار داشت که تراشه پاور تن به گونه ای طراحی شده که در کارهای محاسبات هوش مصنوعی، سریع تر از نسخه قبلی خود است و آنها را تا 20 برابر سریع تر انجام می دهد.

4112/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1233

به "آی بی ام تراشه قدرتمند جدیدی را رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آی بی ام تراشه قدرتمند جدیدی را رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید